Sovna av seg selv igår kveld!

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg har desverre gjort meg selv den bjørnetjenesten å venne lillemann til å bli bysset i søvn [X(] Det er fryktelig koselig for begge to, men det har blitt mer og mer langdrygt innimellom i det siste. Igår hadde han våknet og sovnet og våknet sovnet flere ganger. Ikke engang pappas store armer hjalp igår.

Så tilslutt sa jeg til pappan; "Bare legg han ned i senga. Han klarer jo å sovne av seg selv på natta mens vi ligger her, han burde jo klare det nå også?"

Lillemann var fattet og rolig, og smilte og pratet til oss da han ble lagt ned. Jeg satt nede på stua å tvinnet tommler og hørte på bublinga hans i ca en halvtime, så ble det stille! [:-] Jeg gikk ut i gangen for å lytte, fortsatt heeelt stille [:-] Etter tre kvarter listet jeg meg inn på rommet for å sjekke; der lå lillemann søtt og sov, han hadde ikke engang sparket av seg dyna [:D][:D]

Dette må prøves ikveld også[:)][:)]

Hurra! Det er så godt når man finner ting som virker [:D]

hehe, så bra da!

jeg tror nok at de fleste probleme ang. søvn og legging går seg til etterhvert, uten at vi trenger å prøve så mye. Noen babyer trenger bare litt tid.

Marielle f. eks. sover natten gjennom når hun får legge seg med oss (altså i egen seng) i 23 tiden.
Men når vi legger henne tidligere på kvelden sover hun i max en time, da våkner hun og hyyyler skikkelig (noe hun aldri gjør ellers). Det gir seg ikke før hun får komme ned i stua. Da smiler hun og koser seg og det går 5 min til hun sover som en stein på sofaen til vi legger oss.

Til å begynne med stressa jeg med det og tenkte hvorfor? hun sover jo natten gjennom når vi legger oss. Og da legger jeg henne kun i senga, hun sover av seg selv, har gjort det fra dag 1.

Men nå tenker jeg, OK, vi prøver 2 ganger i uken og gir ikke opp, en dag kommer hun til å skjønne at det går fint å sove der selv om vi er nede. [:)]

urra! Det er så godt når man finner ting som virker

ORIGINAL: ilabom

Hurra! Det er så godt når man finner ting som virker [:D]

Åh! Så deilig! Håper det funker i dag også [:)]

Vi har vært så lur at vi "triller" henne i søvn. Hun har hjul på kurven sin, og denne rullingen roer henne til hun sovner... Jeg har lyst å flytte henne over i sprinkelseng etter hvert, men kvir meg, for da har vi ikke hjulene lenger! [8|]

så deilig da[:)]

så flinke dere er! Her prøver vi også å få inn rutiner, men har ikke lykkes... Regner med at det vil ordne seg etterhvert:)

Takk alle [:D]

Jeg tok en råsjans og la han opp i senga nå for en halvtime siden for å se om han klarte å sovne av seg selv til ettermiddagsluren også. Og det gjorde han![:D][:D] Jeg måtte opp to ganger for å stryke han litt over ansiktet, og nå *krysser fingrene* sover han! [:D][:D]

ORIGINAL: TS2010

Åh! Så deilig! Håper det funker i dag også [:)]

Vi har vært så lur at vi "triller" henne i søvn. Hun har hjul på kurven sin, og denne rullingen roer henne til hun sovner... Jeg har lyst å flytte henne over i sprinkelseng etter hvert, men kvir meg, for da har vi ikke hjulene lenger! [8|]

Vi har også en trillekurv, men denne sover han bare i om dagen (sov i kurven inne hos oss de første ukene). Mye pga. gutten begynner å bli litt i lengste laget for kurven, og at han som regel bare sover maks 3.5-4 timer der.
Hos oss funka et veldig greit å legge han i senga si-som takk og pris er en del lengre enn han [8D]- etter noen uker.

Så deilig at han klarer å roe seg og sovne av seg selv [:)]
Her har vi ingen rutiner på NOE ennå!
Har ikke faste tider der han legger seg eller står opp hverken på dag eller natt.
Ingen faste rutiner på mating og slikt heller, men det går seg vel til etterhvert tenker jeg!
Føler nesten at jeg er helt alene om å ikke ha helt kontrollen på det der, for virker som de fleste andre har ganske gode rutiner til nå.
Dessuten blir lillemann her ganske så sint når han skal legge seg...
Han bare skriker og kaver og vil absolutt IKKE sove!
På dagen vil han helst bare sove på oss, men det hender vi får lurt han ned i vuggen etter at han først har sovna [8D]
Noen ganger funker det, andre ganger ikke.
Og han MÅ ligge på magen på dagen når han skal hvile av en eller anna merkelig grunn!

Back
Topp