Soving

seilefru

Elsker forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Julikulene 2020
❤️Mailykke 2022❤️
Altså! Hvordan får dere sove????
Magen er så stor, kan ikke skjønne at dette skal bli større. Sitter for det endte å sover. Ubehagelig å ligge på siden, selv med bbhugme.
Får ukontrollerte svettetokter også.
Hjelp....
 
Altså! Hvordan får dere sove????
Magen er så stor, kan ikke skjønne at dette skal bli større. Sitter for det endte å sover. Ubehagelig å ligge på siden, selv med bbhugme.
Får ukontrollerte svettetokter også.
Hjelp....
Hvor langt er du kommet nå? Jeg er 32+5 idag, og har slitt en god stund nå.. får ikke bbhugme-puten til å funke, men legger en mindre pute eller noe av dyna under magen for å støtte opp denne, må ha to puter under hodet for å unngå halsbrann ,og det hele er et storstyr.. sover 1-2 timer maks før jeg våkner,enten av at jeg må på do, vondt i bekken eller rygg, føttene (som er blitt dobbelt så store) verker, hendene har sovnet bort eller bare noe annet... Må stort sett sove noen timer i stresslessen på stua iløpet av dagen for å prøve å fungere noen lunde ok en hel dag. Men ikke så enkelt det heller har vært med hjemmeskole for 2 stk siste 3 ukene.. men nå er det påskeferie,og da skal vi ikke gjøre noe :)
 

Vedlegg

  • Snapchat-951875121.jpg
    Snapchat-951875121.jpg
    15,2 KB · Visninger: 41
Same har eg tenkt heile tida, skjønna ikkje at magen kan bli større....og så blir den jo jammen det :hilarious: :bag: Eg er minst like stor no som høggravid med førstemann og har mange veker igjen. Slite meir og meir med å finne roen om natta, snur meg frå side til side og ingenting er komfortabelt. Og må seriøst på do minst 3-4 gongar om natta, blir gal av det.
Svettetokter her og :eek:
Tar i mot alle gode sovetips med takk eg og! :rolleyes:
 
Jeg slet veldig med søvnen den siste tiden. Fant aldri noen behagelig liggestilling og pga bekkenløsning klarte jeg ikke å ligge på siden i det hele tatt til tross på bbhugme puten. Jeg måtte tilslutt finne meg i å sove på sofaen der jeg kunne ligge/delvis sitte å sove. Det var det eneste som funket for meg :smiley-ashamed004
 
Er 27+6 i dag. Og føler meg like stor som fullgått sist. Hadde trodd at å ligge med bbhugme skulle hjelpe, men skal prøve med ekstra pute og!
Ellers har jeg vel sittet å sovet omtrent siden uke 19. Bruker en stor hotellpute + vanlige puter. Men innser at det fort kan bli sofaen etterhvert. Halsbrann har jeg heldigvis bare på dagtid enda. I morgen er det bare 6uker igjen til igangsetting ❤️
 
Må bare klage litt. Vil bare piste på normalt vis. Blir helt koko, føler jeg bare får puste halvveis uansett hvordan jeg ligger.
Sliten av denne tunge kroppen nå. Vil bare sove noen timer, men det er lettere sagt enn gjort
 
Føler veldig med deg. Virka som du har det tyngre enn meg sjølv om eg er nokre veker lenger på veg enn deg. Eg har klart å sove litt bedre eit par netter no faktisk, og det betyr utrulig masse. Kjenne igjen følelsen av å Ikkje få puste skikkelig, det er pyton :/
Eg slite med ekstra masse kynnara idag og er sliten av det...
Sende deg ein klem :Heartred
 
Føler veldig med deg. Virka som du har det tyngre enn meg sjølv om eg er nokre veker lenger på veg enn deg. Eg har klart å sove litt bedre eit par netter no faktisk, og det betyr utrulig masse. Kjenne igjen følelsen av å Ikkje få puste skikkelig, det er pyton :/
Eg slite med ekstra masse kynnara idag og er sliten av det...
Sende deg ein klem :Heartred
Takk ❤️ Trenger en klem.
Skjønner godt at du blir sliten av kynnere ❤️ Gleder meg til å få kroppen for meg selv igjen, samtidig som jeg vil at de skal være inni der så leeeenge som mulig..
 
Takk ❤️ Trenger en klem.
Skjønner godt at du blir sliten av kynnere ❤️ Gleder meg til å få kroppen for meg selv igjen, samtidig som jeg vil at de skal være inni der så leeeenge som mulig..

Tenke akkurat det same, ønske kroppen tilbake til normalen men vil så klart at dei skal vokse seg masse større endå :) Men håpar ikkje eg går heilt til veke 39, jordmor sa det er maks for toegga (eg fekk litt panikk ved tanken, skjønna ikkje at magen kan vokse så lenge endå).
 
For dere med bekkenløsning, kan en pute mellom bena hjelpe hofteposisjonen mye. Å ligge på ryggen, med oppbygging under en side så man ikke får press på vena cava kan også fungere, samt å ligge på siden med nok støtte til å bygge opp under magen og bak ryggen. Hold ut! <3
 
Tenke akkurat det same, ønske kroppen tilbake til normalen men vil så klart at dei skal vokse seg masse større endå :) Men håpar ikkje eg går heilt til veke 39, jordmor sa det er maks for toegga (eg fekk litt panikk ved tanken, skjønna ikkje at magen kan vokse så lenge endå).
Uke 39?? Wow!
Jeg blir satt igang i uke 34 pga vannavgang. Så nå er det faktisk under 5 uker igjen. ❤️
 
Uke 39?? Wow!
Jeg blir satt igang i uke 34 pga vannavgang. Så nå er det faktisk under 5 uker igjen. ❤️

Ja var det ho sa...men skal seiast at eg får beskjed om forskjellige ting heile tida og, alt etter kven eg snakka med, så veit ikkje heilt kva eg skal tru lenger...
Tenk at det berre er 5 veker igjen før du heilt sikkert får treffe babyane dine! :love7
Håpar du får sove litt i mellomtida :Heartred
 
Uke 39?? Wow!
Jeg blir satt igang i uke 34 pga vannavgang. Så nå er det faktisk under 5 uker igjen. ❤️
Ja var det ho sa...men skal seiast at eg får beskjed om forskjellige ting heile tida og, alt etter kven eg snakka med, så veit ikkje heilt kva eg skal tru lenger...
Tenk at det berre er 5 veker igjen før du heilt sikkert får treffe babyane dine! :love7
Håpar du får sove litt i mellomtida :Heartred

Har også fått beskjed om uke 39 siden det er toeggede. Litt over 17 uker igjen om jeg blir gående helt frem (21+3 i dag)
Her har bekkenet kranglet noen uker, som har gjort søvnen litt begrenset noen netter pga det. Startet uke 20 med å ikke få sove pga halsbrann, så kan bli lange uker fremover når det gjelder søvn med bekken, halsbrann og mage som bare blir større (og en på 2,5 som våkner til tider om natta, og det er kun mamma som gjelder)
 
Har også fått beskjed om uke 39 siden det er toeggede. Litt over 17 uker igjen om jeg blir gående helt frem (21+3 i dag)
Her har bekkenet kranglet noen uker, som har gjort søvnen litt begrenset noen netter pga det. Startet uke 20 med å ikke få sove pga halsbrann, så kan bli lange uker fremover når det gjelder søvn med bekken, halsbrann og mage som bare blir større (og en på 2,5 som våkner til tider om natta, og det er kun mamma som gjelder)

Det er kanskje veke 39 som er vanlig for toegga dersom alt står bra til med dei. Men eg må sei at det føles uendelig lenge når eg allerede i veke 32 er så diger og i dårlig form :bag:
 
Må bare si det, våknet bare en gang i natt, og var bare våken 1time. Så fikk først 5timer sammenhengende. Følte meg SÅ sinnsykt uthvilt :hilarious:
 
Det er kanskje veke 39 som er vanlig for toegga dersom alt står bra til med dei. Men eg må sei at det føles uendelig lenge når eg allerede i veke 32 er så diger og i dårlig form :bag:

Jeg føler meg diger allerede, og du er 10 uker lenger enn meg:bag: låg under 50% med førstemann, og kunne skjule magen ganske lenge. så er kanskje ikke så rart at jeg føler meg diger :sorry:
 
Må bare klage litt. Vil bare piste på normalt vis. Blir helt koko, føler jeg bare får puste halvveis uansett hvordan jeg ligger.
Sliten av denne tunge kroppen nå. Vil bare sove noen timer, men det er lettere sagt enn gjort
Prøvd å heve hodedelen når du ligger? Det hjalp litt på pustingen for meg, å sove med hodet og overkroppen litt høyere.
 
Prøvd å heve hodedelen når du ligger? Det hjalp litt på pustingen for meg, å sove med hodet og overkroppen litt høyere.
Ja sover med stor hotellpute og to til puter. Ligger som på en solseng. Men føler det er mindre pust om jeg sitter og. Liksom ingenting som hjelper ❤️
 
Back
Topp