soving..

*MaaD*

Glad i forumet
hei, lenge siden jeg har fått tid til å vært innom nå gitt, alt bra med oktober gjengen?

her er ting det samme egentlig, MEGET aktiv unge, veldig LITE søvn, og bare 1 uke til jeg skal begynne å jobbe (grøss og gru).

Lille gutt sover max. 1 time (eller 2gange 30min) på dagen, står opp rundt kl.6 og legger seg rundt 19-20. våkner minst 1 gang, gjerne 2 hver natt. vis han sover frem til kl 4 og våkner så skal han ha flaske ellers så roer han seg ikke. har litt grøt pulver i melka på kvelden slik at det skal mette mer enn bare mme. Han drikker aldri mer en 160ml per gang.
Så er spørsmålet; hva kan jeg gjøre for å få han til å sove???????? trenger seriøst hjelp, orker ikke dette når jeg skal opp tidlig å på jobb. Har snakket med helsesøster om dette minst hundre og ørtti ganger, men får bare de samme svarene hver gang[:@], selv om jeg sier at det ikke funker.

så har dere noen gode tips, så blir jeg veldig glad[:)]

Sover han på eget rom? Det pleier å hjelpe.
Hvor mye spiser han ellers (av fast føde) i løpet av dagen? De skal jo egentlig ikke ha behov for nattmat nå hvis de spiser godt ellers på dagen.

Håper det ordner seg for dere.[:)]

han sover på rom sammen med søstra (har bare 2 soverom), har slått seg bedre til ro der enn da han sov i samme rom med oss.
han får nok mat om dagen, både brød, grøt, middag og mellom måltid som enten er frukt eller babykjeks.
jeg bare skjønner ikke hvorfor han ikke vil sove. han sover jo så lite på dagtid også, han er bare 9mnd, han må da trenge mere søvn?

til oss blir det bare verre når han får mat på natta. det gjelder og holde ut, ikke enkelt. vi har avvent amming på natta 4 ganger, men det er verdt det. han sover mindre og våkner oftere hvis han får mat på natta. vi er konsekvent på ikke å ta han opp før kl6. da gråter han litt og sover faktisk til kl7 noen dager!!!

Uff høres veldig slitsomt ut![&:]

Har han villet ha nattmat hele tiden fra han var liten?

Sofia sover ikke noe mer enn din på dagen, så det trenger ikke ha noe å si.
Kan det være at han er for mett når han legger seg? At han blir urolig av det og våkner?

Nicholas sover ikke mye på dagtid han heller, to til tre runder av ca en halvtime... (bortsett fra i dag som han nesten har sovet eller vært trøtt hele dagen)

Men han sover fra 7 - 7 om natten...

Har dere prøvd å være litt strenge med han??  Gå inn og fortelle at det er natt og du må sove og gå ut igjen. Også drøye lenger og lenger mellom hver gang. Det funket her!!

Men jeg ga han både grøt og velling før han la seg, slik at jeg visste han ikke var sulten on natten...

Back
Topp