Soving

KristinBHansen

Flørter med forumet
Jeg lurer litt på hvordan dere gjør det med sovingen til disse små? Hvor sover de på dagen/natten? Har dere noe "rutiner" enda? Sliter dere med å få de i søvn? Og hvor lenge sover deres om gangen? Og hvor gamle er de :)
 
Snart 8 uker. Vi slumrer, ammer og pludrer i sengen til 10-11ish. Sover ute i vogna fra 12-13 til 15-16ish, lang våkeperiode, deretter smådupping på etm i vugga i stua (eller på puppen). Leggetiden varierer. Liker å ligge på puppen lenge på kvelden, ofte legger vi oss sammen i 22-23 tiden. Sover til 3 for pupp, så til 6-7tiden er det ny pupp. Så vil si vi har 3-4 timers intervaller mellom mating og en litt lengre våkenperiode på dagtid. Føler vi har fått en rutine, men har ikke helt fått til leggingen på kvelden, men vi stresser ikke. Synes han er for liten til at jeg skal forvente at han skal legge seg alene på kvelden enda. Sover først i sin egen seng og ved første amming tar jeg han over i sengen vår og da blir han ofte liggende sammen med oss med egen dyne. Han (og jeg) sover godt mellom ammingene på natten :)
 
Last edited:
Føler vi har en god rutine nå. Frøkna våkner 6-6.30, spiser, og sover til 8.30-9.30. Så er det mat igjen ca. kl 10.30. Klokka 11-11.30 tar hun en formiddagslur, som varer alt fra 1/2-3 timer...mat klokka 14.30, så bruker hun å være våken frem til neste mating rundt 18.30. Så er det bading og kveldsstell, og så sover hun helt til siste måltidet kl 22.30 ca. sover da frem til 6 ca På dagen sover hun i vogga eller på lekematta, på kvelden i babynestet i sofaen, og på natten i senga si ved siden av meg. 10 uker i morgen ;) Hun viser tydelig når hun er trøtt, så sovner som regel fort når hun får smokken i munn og teppet over seg ;)
 
Snart 8 uker. Vi slumrer, ammer og pludrer i sengen til 10-11ish. Sover ute i vogna fra 12-13 til 15-16ish, lang våkeperiode, deretter smådupping på etm i vugga i stua (eller på puppen). Leggetiden varierer. Liker å ligge på puppen lenge på kvelden, ofte legger vi oss sammen i 22-23 tiden. Sover til 3 for pupp, så til 6-7tiden er det ny pupp. Så vil si vi har 3-4 timers intervaller mellom mating og en litt lengre våkenperiode på dagtid. Føler vi har fått en rutine, men har ikke helt fått til leggingen på kvelden, men vi stresser ikke. Synes han er for liten til at jeg skal forvente at han skal legge seg alene på kvelden enda. Sover først i sin egen seng og ved første amming tar jeg han over i sengen vår og da blir han ofte liggende sammen med oss med egen dyne. Han (og jeg) sover godt mellom ammingene på natten :)

Hørtes bra ut :) vi pleide også å ligge lenger på morningen, men de siste dagene har han ikke tålmodighet til mer enn 8-9 :p Han er nå 9uker. Synes han sover så lite på dagen innimellom og kan da bli litt overtrøtt på kvelden. Er stortsett vær til å gå tur heldigvis så da er det bare å komme seg ut ett par timer. Her sovner han selv på kvelden mellom 22-00 og våkner rundt 5-6 for mat igjen, så sover godt og lenge på natt! Og igrunn veldig enkel å legge, finner roen selv og jeg må bare inn ett par ganger å gi smokk stortsett, ellers holder det å vite at jeg er der om han er veldig urolig så jeg sitter bare på sengekanten. Vært ett par dager med litt uro nå, men ikke noe voldsomme greier. Prøver å få til å legge han første gang mellom 19-21 på kvelden i egen seng for at han skal få en kort hvil med helt ro :) får prøve å få han til å bli flinkere til å sove ute i vogn under tak kanskje om det ikke er turvær, våkner med engang vognen stopper hjemme om vi har vært nødt til å gå kortere tur :p
 
Føler vi har en god rutine nå. Frøkna våkner 6-6.30, spiser, og sover til 8.30-9.30. Så er det mat igjen ca. kl 10.30. Klokka 11-11.30 tar hun en formiddagslur, som varer alt fra 1/2-3 timer...mat klokka 14.30, så bruker hun å være våken frem til neste mating rundt 18.30. Så er det bading og kveldsstell, og så sover hun helt til siste måltidet kl 22.30 ca. sover da frem til 6 ca På dagen sover hun i vogga eller på lekematta, på kvelden i babynestet i sofaen, og på natten i senga si ved siden av meg. 10 uker i morgen ;)

Hørtes veldig bra ut! 9 uker her, skulle gjerne fått litt mer rutine på når det er mat, men det går stortsett 2,5-3 timer på dagen, men sover lenge i strekk på natt så er i grunn ikke noe problemer :)
 
Hørtes veldig bra ut! 9 uker her, skulle gjerne fått litt mer rutine på når det er mat, men det går stortsett 2,5-3 timer på dagen, men sover lenge i strekk på natt så er i grunn ikke noe problemer :)
Vi gir flaske da, vet ikke om du ammer, men kan jo være vanskeligere å få en klarere rutine på mating når en ammer...
 
Vi gir flaske da, vet ikke om du ammer, men kan jo være vanskeligere å få en klarere rutine på mating når en ammer...

Jeg delammer så ammer før flaske. Vørt litt forskjell på når han våkner og hvor mye han spiser til hvert måltid, aå ikke helt likt hver dag. Hvor mye spiser deres til hvert måltid?
 
Jeg delammer så ammer før flaske. Vørt litt forskjell på når han våkner og hvor mye han spiser til hvert måltid, aå ikke helt likt hver dag. Hvor mye spiser deres til hvert måltid?
Hun spiser 150 ml pr måltid stort sett...ikke alltid hun orker alt da
 
Vi har dovendyr, han spiser ca h er 3. Time og sover stort sett i mellom der, er litt våken og leker/ trener nakken før eller etter mat. Men han kan ikke ha for lange våken perioder da blir han overtrøtt og umulig å legge. Sover inne i egen dagseng på dagen, har vært mye dårlig vær til nå. Og i mellom oss i sleepyhead på natta :)
 
Me legge oss sammen i 23 tida, og søve til ca 05.30, då får ho ei flaska. legge oss med ein gong og søve til ca 10. ny flaska då, den perioden er ho som regel litt våken og leika eller kosa. so e da ikkje noko rutiner på soving resten av dagen fram til me legger oss igjen for natta. ho kan sova 2-3 gongar mellom dette alt frå 30 min til 3 timar. På nattå søve ho i sprinkelsengå si på vårt soverom. om dagen søve ho enten i nestet i sofaen eller i vuggå si i ståvå. da besta e selfølgelig å sova på brystet mitt ;) men då får eg ikkje gjort so masse... ;)
 
Han til oss legger seg ca klokken 23 å sover over natta å våkner rundt 10 dagen etter :) Jeg må ta han over til meg når jeg er opp på do for da har jeg melkespreng men han sover igjennom det. :) Så på dagen har han ett par dupper som varierer mellom 1 og 3 timer. :) På natta sover han i sin egen seng atme vår seng og på dagen sover han enten på sofaen, vogge sin, bilstol (om vi er ute å farter) eller i vognen om vi er ute å triller. :) Blir 8 uker nå på søndag. :)
 
Back
Topp