Soving

Embla88

Elsker forumet
Septembermødre <3
Junilykke2018
Hvordan sover deres små nå? Tenker spesielt om dagen.

Merker at han begynner å holde ut lenger før han blir trøtt, og da er det vanskelig å få inn to dupper uten at den siste blir for sen. Optimalt bør han ikke sove etter 15.30 hvis han skal sovne greit om kvelden i 19-19.30 tiden. Vekker dere evt hvis de sover for lenge? Synes han blir så furt hvis jeg gjør det :p
 
Hvor lenge sover han om gangen?
Vår pode sover maks 1 t 45 min i slengen, først rundt 9.30, så rundt 13.00. Noen dager trenger han en liten halvtime til rundt 16.00, men da går det likevel fint å legge han kl 19.00. Ennå, må vi vel si. Jeg synes smått det endrer seg litt :)
 
Hvor lenge sover han om gangen?
Vår pode sover maks 1 t 45 min i slengen, først rundt 9.30, så rundt 13.00. Noen dager trenger han en liten halvtime til rundt 16.00, men da går det likevel fint å legge han kl 19.00. Ennå, må vi vel si. Jeg synes smått det endrer seg litt :)
Det varierer fra litt under 1 til 2,5 time. En "normal" dag våkner han 7 sover kl 10 og så kl 15 igjen. Men blir fort 7.30 før det er mårran og da er han ikke trøtt før 10.30-11. Sover han to timer da er han trøtt igjen ca 16.

I dag prøvde vi å drøye første duppen, og da sov han 11.30-14.00 ca. Så kun hvilte han på trilletur på ettermiddagen, men helt bajas når han skulle legge seg. Sikkert overtrøtt. Neimen ikke lett :p
 
Nei det er ikke lett. Sånn sett blir det litt enklere når de trenger bare en lur i løpet av dagen. Men det varierer jo veldig fra unge til unge når de er klar for det :) Håper dere finner en passende søvnrytme :)
 
Varierer om han har en eller to dupper, men merker han er våken lenger om gangen her også så vanskelig med den siste duppen noen ganger. Har begynt å stå i sengen så nå skal han bare gjøre det hele tiden så vanskelig å få lagt ned. Bøtter ned med regn for tiden så er sjeldent vi orker ut å trille, og har en katt som hopper opp i vogna rundt her så vil ikke ha han stående ute heller.
 
Hun sover i 40-90 min. Står opp 6/630. Har hvilene sine i 830/9-tiden og så i 13/1330-tiden. Varierer noe da. Kommer an på hvor lenge hvilene varer. Så hender vi må ha 3 hviler hvis hun bare har hatt korte hviler.
 
Her sover lille gjerne en times tid bare, så her har vi fremdeles 3 dupper om dagen. Varierer bittelitt på tidene, men en gjenomsnittlig dag er ca sånn: morgen 06.00, dupp fra 9-10, dupp fra 12-13, dupp fra 15-16 og så natta mellom 19.00 og 19.30. De få gangene han glimter til med lengre dupper har det hendt det bare har blitt 2 dupper, men da har det blitt litt tidligere kveld da.....
 
Sover 2-3 ganger om dagen, etter hvor lenge hun sover. 30min-2t av gangen. Litt vanskelig å få den siste til riktig tid, så det hender jeg vekker henne for å få lagt henne igjen ca 19. Men da er hun som oftest ikke så moro å ha med å gjøre :p Syns det er vanskelig å få til rutine når vi skal noe om dagen, for plutselig sovner hun i vogna eller bilen når jeg ikke har tenkt at hun skal sove :confused:
 
Til vanlig så våkner hun sånn cirka 06.30-07. Og sovner igjen rundt kl.10. Er hun trøtt kan hun sove i opptil 2.5- 3 timer. Men varierer litt.. Så sovner hun som regel i bilen når vi henter i bhg og sover gjerne til middag. Varierer litt med siste duppen.
Legger henne rundt kl.20 når de største har roa seg, ellers er det lett at hun blir vekt av dem.
Går veldig fint med disse rutinenen nå synes jeg. Men er vi ute på handletur eller besøk blir alt lett bare kluss... så best å holde seg hjemme og "tviholde" på rutinene. Det er det aller beste. Blir lett grinette når det blir "surr" på rutinene. :p
 
I dag våknet han etter bare 40 min ut i første dupp. Gikk forbi en kirke på trilletur, tenkte ikke på at kirkeklokker slår i 11 tiden på søndag :p men da sov han tidligere enn han pleier på dupp nr to. Våknet ca kl 15. Og sovnet uten så mye som en liten protest når jeg la han litt etter 19. Så kanskje det er en fin oppskrift? Å ikke sove etter kl 15.
 
Back
Topp