soving

godtemomsen

Lykkelig ventende <3
Har noen spørsmål ifht hvilene til de små :)

Når våkner baby om morran?
Hvor mange hviler har de ila dagen?
Hvor lenge varer hvilene?
Hvor lenge er de våkne før neste hvil?
Når må siste hvil for dagen være ferdig?
Og når legges de små for natten?

*puuuh* det ble mange spørsmål. Svar de som vil:)

Jeg kan svare jeg ;)

1. Våkner mellom halv 7 og 9. Våkner 1-2 ganger før det i løpet av natta, men sovner igjen av seg selv eller med litt stryking på hodet :)
2. Har 2-4 dupper på dagtid.
3. Den første hvilen er den lengste -mellom 1 og 2,5 timer. Resten er 15-30 minutters dupper ;)
4. Det varierer veldig, alt fra 1 time til 6-7 timer.
5. Vi prøvde å ha et fast tidspunkt, men måtte gi det opp. Hun sover mye bedre om natta hvis hun får en 15 min dupp i 18 tida hvis hun er trøtt da, enn om vi holder henne våken.
6. Prøvde med nokså fast tidspunkt for legging her også, men det var det bare å gi opp. Hvis hun ble lagt før hun var passe trøtt holdt hun det gående hele natta og ble hun overtrøtt var det også trøbbel hele natta. Vi fikk en "ny" baby når vi ga f i fast tidspunkt og la henne når vi så hun begynte å bli trøtt. Noen ganger er det leggetid 19.30, andre ganger kl 22 og hun sover hele natta, hun kutta ut nattpuppen av seg selv når hun fikk regulere søvnen selv :)

Hei han våkner ca 8.30
Han sover 2 ganger om dagen, hvor lenge varierer en del, fra en halvtime til 1,5-2 t
På dagen er han våken 2-3 timer før han må sove, på kvelden før legging må han være våken litt lenger før han blir klar for å legge seg
Han må være våken igjen før 15.30 fra siste duppen
Legger seg kl 19
:)

Har noen spørsmål ifht hvilene til de små :)

Når våkner baby om morran?
Hvor mange hviler har de ila dagen?
Hvor lenge varer hvilene?
Hvor lenge er de våkne før neste hvil?
Når må siste hvil for dagen være ferdig?
Og når legges de små for natten?

*puuuh* det ble mange spørsmål. Svar de som vil:)

Våkner mellom 6-8
Har stort sett 3-4 hviler på ca 30min :-P
Er våken 2-3timer mellom hver hvil.
Burde være ferdig hvilt til kl 17.30 helst, gjerne litt før.
Veldig kranglete på kvelden, vil ikke sove selv om han er trøtt, men sånn rundt 21 er vanlig :-)

Hun vekkes litt før 8 hvis vi skal levere storesøster på skolen, sover gjerne både til 10 og 11 hvis vi har fri.
Har to faste lurer på ca 2 timer hver pluss at det hender at hun dupper litt hvis vi kjører bil.
Første luren vil hun gjerne ha 1-2 timer etter at hun har våknet og den andre på ettermiddagen en gang.
Kan ta lurene når hun vil, legger seg mellom 21 og 22 uansett.

Back
Topp