Soving

Pita

Gift med forumet
Februarlykke 2016
Gutten min har plutselig begynt å sove dårligere. De første 2,5 mnd sov han minimum 4t i strekk på natta og gjerne 5-6 også, før mating og så videre soving. Natta varte stort sett i 12 timer.

Det gjør den forsåvidt enda, men nå våkner han med 1-2 timers mellomrom. Han vrir seg og kaver og holder på, og virker frustrert og sint fordi han ikke klarer å sove videre. Noen ganger kan han roe seg i senga med smokk, mens andre ganger må han bysses og evt mates. Dette har pågått en måneds tid nå.

På dagtid kan det gå over 4 timer mellom ammingene, og vi har også prøvd å få i han litt tillegg på kvelden, men han et lite interessert.

Noen som har opplevd noe lignende? Har dere noen gode sovetips?

Ja har det helt likt som deg nå. Prøvde erstatning et par kvelder da sov hun i 5-7 timer i strekk. Nå er dt annenhver time og da ammer jeg henne uansett hva dt er hun styrer med for da sovner hun med en gang igjen. Eg lurer på om hun kanskje trenger mer/tyngre mat.. Noen som har erfaring?
Hun er 7,7kg ca så stor jente:-)
Før var hun så flink og sov 5+3+2, må si dt er veldig fristende å begynne med erstatning på kveld når jeg alikevel skal begynne med grøt snart.. Hva tenker dere om dt?

Så "godt" å høre at det ikke bare er oss. Vi sliter også veldig med innsovning. I dag brukte vi en time. Vugger og synger så godt vi kan, men kaver og maser til det "plutselig" slipper og han slapper av i armene, da tar det noen minutter, så sover han. Før la jeg han våken i senga etter mat, så sovnet han av seg selv.

Ja, jeg lurer også på om det kan være behov for tyngre mat.. Klumpen vår er 8 kg:) Vi skal reise en uke til utlandet, men når vi kommer tilbake begynner vi med grøt! Da er han 4 mnd og en uke..

Ja vi får prøve med grøt også se om det hjelper:-) Jeg tenkte å begynne over helgen md å smake litt så det blir spennende:D

Grøt var min første tanke også

Back
Topp