Soving!

SiljeHB

Blir kjent med forumet
Når tenker dere å begynne å få babyen til å sovne selvi egen seng, og hvordan? Husker ikke hvordan jeg gjorde det med hu på 4 år her :)

Gutten vår har ligget i egen seng siden vi kom hjem fra sykehuset. Den er ved siden av dobbelsengen vår. Angrer ikke på det, for nå er han ikke vanskelig å legge lenger :) har og begynt å bli trøtt tidligere, så nå legger han seg i 20-tiden. Men står opp desto tidligere, i 7-tiden på morran. Uh...

Hat også lagt gutten i sengen sin siden vi kom fra sykehuset.. men på dagen sover han på sofan;) men etter siste flaska om kvelden, så bare legger jeg han i senga si og lar han sovne selv :)

Ligger i sprinkelsenga og har gjort det siden uke 2.
Har ikke finni helt kveldsrytmen så varierer når jeg legger henne ned. Alt mellom 9-12. Sover natta gjennom så skal ikke klage på noen punkter.❤️

Sover fortsatt i slyngevugge hengende fra taket med gynge-funksjon. Har ikke prøvd sprinkelsenga siden han var helt nyfødt, og det var et veeeldig slitsomt kapittel :( Han sovner med mindre og mindre stimuli, så jeg skal nok prøve sprinkelsengen på nytt etterhvert :)

Sover i vuggen siden vi kom hjem fra sykehuset. Bruker ikke vuggefunksjonen, siden han sovner på brystet. Har hendt jeg har lagt han i vuggen og latt han sovne selv også :)

<3

Jeg kan jo nevne at jeg begynte å øve på å sovne selv når storebror var 6-7 mnd gammel. Han hadde da flyttet inn på eget rom. I et halvt år hadde jeg bysset han, holdt han i hånda og strøket han over håret for å få han til å sovne.

Jeg gjorde litt "omvendt" av det som står i mange bøker; jeg gikk inn til han med EN gang han begynte å gråte. Jeg husker ikke hvor lang tid det tok (en uke?) men det gikk iallefall lengre og lengre tid fra jeg gikk ut til han begynte å gråte. Til slutt kunne jeg gå opp, legge han ned, og han sovnet av seg selv :) Jeg prøvde å holde alt med legging positivt, og aldri la han ligge å gråte.

Den dag i dag er han ekstremt flink til å legge seg, og jeg kan få han til å sovne i hvilken som helst seng så lenge han har sutten og kosen sin :)

Han har sovet i sprinkelsengen fra dag 1, men den første uken lå han i sleepinghead/soverede oppi sengen igjen..for jeg syns sengen virket alt for stor for han:P Fjernet den etter kort tid, da det var unødvendig og det nesten ble for mye dill oppi der....med himmelseng i tillegg...;) Så den ble brukt i sengen når han våknet, eller på dagtid med meg i stuen:) Null problem å ha han i sengen her, er heller jeg som savner han:) Når han våkner om natten for pupp må jeg ha han rett oppi til meg, haha:P Da ligger han med meg til jeg står opp;)

Vår gutt har og blitt lagt i sengen fra dag en, og det har fungert veldig fint. Litt forskjellig hvor raskt han har sovnet da, men vi tenkte nå bare at det er hans seng, og der skal han sove. På dagen sover han enten i vogn, på sofaen eller i sengen, alt ettersom hvordan det passer :)

Lillemor sover i sprinkelseng ved siden av oss. Det har hun gjort siden vi kom hjem fra sykehuset. Jeg har bygget en kant rundt henne med et teppe og bamser sånn at sengen ikke er for sto:)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Frøkna vår har sovet i sprinkelsengen sin fra hun var 5 uker. Hun sovner ikke der av seg selv... Vet virkelig ikke hvordan jeg skal få til det. På et tidspunkt på kvelden, mellom 22 og 23.30 blir hun skikkelig søvning etter å ha blitt ammet, da løfter jeg henn over i sin egen seng. Der sover hun 4-6 timer før neste ammerunde :) Tips til hvordan få barna til å sovne tidligere og hvordan få de til å sovne på egenhånd?

har prøvd å legge henne i egen seng fra dag 1, men har slitt veldig med det der og endt opp med samsoving hver natt, men for ca et par uker siden så begynte det å gå bra, hun har sovet deler av eller hele natta der hver natt siden og etter en god mating sovner hun der av seg selv også :-)

Egen seng fra uke 2, eget rom fr uke fire. Ble sprø av alle lydene hun lagde :s

han har sovet i egen seng og har sovnet av seg selv siden vi kom hjem fra føden :) om dagen sover han i vugga i stua, men har aldri vugget han i seng..har lært av tidligere feiler når det kommer til å få babyen til å sove :)

Back
Topp