soving

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
har noen av deres 3åringer behov for å sove på dagen enda?
og hvor mange timer sover de på natten?

vet ikke om dere husker en tråd jeg hadde i fjor sommer om å slutte med dagsoving? Vel vi sluttet ikke da fordi han trengte det ennå...men i løpet av september så sluttet han fordi soving i barnehage gikk rett og slett ikke. Det går forsåvidt greit, men han er dødsliten og sutrete ofte på ettermiddagen. Det begynte da han sluttet å sove på dagen.

Han sovner ofte i bilen på vei hjem, oftere enn at han ikke sovner. De dagene vi kommer sent hjem (ca 17:30) så kan jeg legge han rett i sengen og han sover til neste dag. Kjipt å måtte skippe både middag og kveldsmat, men om jeg vekker han er han så trøtt og grinete at han ikke vil spise noe likevell.

Vi var på ferie i februar og da lot vi han styre dagsrytmen selv (i og med at vi var på andre siden av jorda og tidsforskjellen fucka opp alt allikevel). Da tok han seg en ettermiddagsdupp på ca 1,5-2 timer og han var i så mye bedre humør. Han sov allikevel like mange timer som vanlig på natten. og det er ca 11 timer.

Har ikke sovet på dagen siden september[:)]

Slutta med det da hun var 2 år!

Dagsovinga her sluttet han med for ett par mndr siden. Men etter barnehagen dupper han ofte av foran tv-n mens jeg lager middag, andre ganger ikke, da er han helt våken og opplagt.
Men såååå illsint han er når han vekkes til middag etter 20 minutters søvn...

Forstår deg der at det er kjipt at han ikke får middag og kvelds..det er jo ikke bra. Her sover han ca 10-12 timer natten uten dagsoving. oftest 10 timer..

her sluttet han og sove noen mnd før han fylte 2 år[:)]

men jeg vet at det er mange 3-4 og til og med 5 åringer som trenger og sove en liten time på dagen, så om han trenger det og han sover igjennom hele natten så synes jeg at han skal få lov om det blir bedre for dere allesammen[:)]
det går nok over av seg selv og dere merker nok når det er på tide og slutte med denne søvnen[:)]

her tok det vel 2 uker med kamp før han ble vant med å ikke sove på dagen, måtte hyle og hoie på vei hjem i fra bhg, tulle og tøyse for å ikke få han til å sovne, bade han 1630-17 for da våknet han, finne på alt mulig spennende som jeg visste ville være morro, men etter 2 uker så var det ikke no problem.
Han har sine dager hvor han er kjempe sliten og sliter med og holde seg våken etter bhg her og, men han kan ikke sove for da får jeg han ikke i seng i det hele tatt før 22-23 og opp 06 det går ikke[8D][:)]

Sluttet med dagsoving i barnehagen etter nyttår. Fortsatt sovner hun innimellom om de ligger og hviler midt på dagen eller vi er ute og kjører bil. Ødelegger ikke nattesøvnen, så hun er nok fortsatt et sovedyr...

Back
Topp