Soving

Lulleti

Flørter med forumet
Er det bare jeg som har en baby som ikke sover hele natta her? [8D]

Jeg trenger tips! Lillemann sovner ikke før tidligst halv ti, han sover da i (kanksje) to timer, så er det våken, våken , våken.. med en halv times mellomrom.. For å få sove selv har jeg rett og slett begynt å flytte han over i min seng om natta. Jada, jeg vet at det er en bjørnetjeneste, men jeg blir gal av å ikke sove! For to uker siden overnattet jeg hos mamma hvor hun hadde han inne på sitt rom, bare for å få meg en natts sammenhengende søvn...som var første gang siden April. GODT var det i alle fall:D

Så hva gjør jeg? Tips og triks? Er ikke helt fan av at han skal ligge og gråte seg i søvn, men er det det eneste rette??

Takk for svar(:

Denne følger jeg med på.. Du er nok ikke den eneste..

Her kan klokka bli halv 11 før lille gutt sovne, å så våkner han igen etter litt, å er lys våken..
å han holder på om natta, skriker å styrer i ett par timer (tilsammen)..
Så her trengs det virkelig råd..

gir du melk om natten?.. Her ga jeg han litt NAN i natt kl. 4 da han våknet, han sovnet da, til 5-6 tiden, så om han er sulten hver gang han våkner vet jeg ikke, men kan lisom ikke gi en masse melk til han heller da.. *Frustrert*

Jaja.. håper vi finner utav det[:D]

Du er ikke alene om å ha våken baby på natta. Her sovner hun kl 18-19. Og så våkner hun mange ganger i løpet av kvelden og natta. Bare sutrer litt som regel, og gir seg som regel når jeg kommer inn. Midt på natta kan hun gjerne ligge våken 1-2 timer. De siste kveldene har hun våknet 2-3 ganger i timen fram til jeg har lagt meg. Og ja, hun sover i senga sammen med oss hver natt. Jeg ammer henne flere ganger hver natt. Håper denne hyppige oppvåkninga bare har med trinn i utviklingen dems å gjøre. Har ingen tips til deg desverre, men følger med på tråden. [:)]

Ei venninne av meg hadde det også slik, hun endte med å sove på et annet rom, så ikke bebisen skulle kjenne lukta av henne. Så ga mannen flaske på natta hvis bebisen våknet... Kan jo være du allerede sover på et annet rom en bebisen din, men hvis ikke er det kanskje verdt et forsøk. Lykke til[:)]

Marius våkner ca hver 1 1/2 time hele natten han, så vi er nok flere ja

Vi også har super faste rutiner på kvelden.
Og det hjalp veldig når vi ikke lot han sove etter kl.16, da klarte vi akkurat og holde han våken til vi la han kl 19ish, og da var han trøtt og sov veldig godt.

Og så har han etterhvert sovet en og en time lenger om natten.

Neida, du er absolutt ikkje aleina. Me flytta Emil inn på eige rom i helga, og pappaen skulle ta han viss han vakna om natta (noko han selvfølgelig gjorde, slutta ikkje med dei berre fordi han fekk eige rom[8D]). Første natta, andre gangen han vakna så gav pappaen opp[;)]
Men, det skal seiast at det ser ut til at han vakna sjeldnare no da. I natt kun to ganger, NY REKORD[:D][:D]

Litt godt å høre at jeg ikke er alene:P ..selv om jeg helst så at alle babyer fant ut at natt er natt(;

Han sover ikke så mye på dagen heller.. etter 1800 får han ikke "lov" å sove. Har faste rutiner, men nei.. Vi sover allerede på forskjellige rom, men ligger med døra åpen mellom rommene, så han hører oss når han våkner. Han får grøt og melk før han legger seg, men vil ha mat to ganger (minst) på natta.

Akkurat nå driver han å får tenner, så nå er han våken i eninga på natta. Håper og håper at tennene kan sprette opp nuh sånn at vi kan få rolige netter (:

Takk for alle svar(:

Du er absolutt ikke alene, her våkner lillebror en gang i timen stort sett hele natta.
Han legger seg uten problemer klokken 19, får pupp i 22-tiden og i 5-tiden, ellers er han ikke sulten.
Om han sover med oss eller i et annet rom spiller ingen rolle, så jeg håper bare han vokser det av seg, føler jeg har gjort alt annet enn å bare la han ligge å gråte alene.

Sliiiiiiiiten!

Ja vi er flere :) Lille gutt her sovner fint 19.30.. men våkner 5-6 ganger hver natt.. hjelpe seg.

Da vi hadde problemer med at snuppa våkna hele tiden brøt vi den rutinen ved at hun sov over hos mormoren sin en natt. Da var alt tilbake til normalen.
Hun hadde et tilbakefall for ikke så lenge siden, og da la vi henne på eget rom. Det hjalp.

Vi hadde kjempe problemer en periode etter jul da hun ikke ville sove. Vi holdt på minst to timer hver eneste dag med å få lagt henne. Hun bare skrek, og våknet hundre ganger om natta og kunne skrike og holde på i flere timer.
Det vi gjør nå er at vi ikke lar henne sove etter kl. 17. Hun får pupp 18:30, grøt etter det, deretter flaske med mme. Så steller vi henne for kvelden, og hun sovner da uten noe sutring eller skriking i sengen sin.
Nå sover hun på eget rom, og vi har holdt på med nattavvenning i to dager nå. Nettene har blitt SÅ mye bedre. Hun får ikke noe mat før kl. 06 på morgenen. Fremdeles våkner hun et par ganger, men holder med å gi henne smokken. Er selvfølgelig spent hvordan det blir hver natt, men foreløpig går det bra. [8D]

Vi har funnet ut at det er kjempe viktig at hun for sine 3-4 timer søvn på dagtid også. Ellers blir alt bare tull på natten.

Back
Topp