soving

sjefsberta123456

Glad i forumet
min lille jente som snart blir 3 år er blit en liten terrorist om nattaen....hun våkner HVER natt og er våken i alt fra 1-5 timer og det sliter å ikke få nok søvn, men ikke minst av alt jeg begynner å bli lei av å ikke få en hel natts søvn....hun vekker de 2 andre barna (på 5 år og på 8 mnd) mine også som godt kan sove igjennom hver natt
hva kan jeg gjøre for å få ho på rett spor igjen og sove nattaen igjennom??

jeg ville ha satt klare grenser jeg da - være oppi senga, ingen oppmerksomhet utenim godnatt hver gang dere evnt bærer hu på plass.
hu er absolutt stor nok til å settes på plass.

Ville snakket med henne om dette, gitt klar beskjed om at når hun våker på natta skal hun forholde seg rolig i senga og legge seg å lese en bok eller noe til hun sovner igjen.
Hadde en slik periode med storebror og han ble "bedre" med leker i senga og streng beskjed om å være helt stille og IKKE forlate senga.

Er skikkelig slitsomt, spesiellt om hun vekker de andre barna.
Lykke til!

uff,nattesøvnen er kjip og ikke få..
Vilde har hatt en periode med mareritt for tiden..
Da har hun havnet i sengen vår,da legger hun seg veldig fort ned,vi er nokså strenge om natten,men er hun redd så får hun komme inn til oss og kose,hs sa at mange har ofte mareritt og voksesmerter i denne alderen,håper virkelig at det blir bedre for dere fort [:)]

Back
Topp