Soving ute i vogn

Jeg blir overrasket over hvor mye ull dere bruker! Blir ikke babyen veldig varm ? Det høres jo lunt og godt ut, men frøkna mi kaver av å ha ullbody på seg innendørs liksom.. hun er nok varmblodig men føler jeg gjør noe feil når jeg leser om hvordan dere kler barnet når vi nesten ikke har strømpebukse på en gang.
Babyer er jo forskjellige, så man må finne ut hva som funker for sin lille:)

Jeg blir overrasket over hvor mye ull dere bruker! Blir ikke babyen veldig varm ? Det høres jo lunt og godt ut, men frøkna mi kaver av å ha ullbody på seg innendørs liksom.. hun er nok varmblodig men føler jeg gjør noe feil når jeg leser om hvordan dere kler barnet når vi nesten ikke har strømpebukse på en gang.
Ull regulerer temperaturen, og sjekker jo ofte, og han er god og varm, men ikke for varm :)
Vi har brukt masse ull til begge våre, og det er så fint å bruke for det er mykt, og de får god temperatur med ull! Storesøster var varmere av seg, men brukte fortsatt ull innerst (feks bare body), ellers svettet hun :)

Med storebror brukte vi nesten ikke ull, han ble så varm. Hadde voksi move da også, så når vi var ute hadde han kun bomull under. Mamma holdt på å fikk sjokk når hun så oss, men innrømte etter å ha kjent på han at han kunne ikke hatt på mer. Han er fortsatt ekstremt varm av seg, og vi Jar brukt mye tid på å få barnehagen til å forstå det. Lillesøster er desverre mer lik meg, og har enten ull eller bomull, lillelam dress og og voksi move pose. Hun var brukt mer ull på 7 uker enn storebroren hadde hele sitt første leveår:p de er forskjellig, så kle henne etter hvordan hun er ikke etter hvor mye resten her bruker:)

Oj shit så mye ull!Blir ikke babyen skikkelig varm ? Her bruker jeg kanskje ull en gang i uka. Ellers er det mer enn nok med ull lue og vognpose.:angelic: hun er skikkelig varm av seg og jeg sjekker såklart om hun er kald da.
Fordelen med ull er jo at det isolerer bra selv om det er vått, om det måtte være svette, gulp, tiss eller annet, i tillegg til at det er temperaturregulerende. Lille har knapt hatt på seg annet enn ullklær. Storebror bruker ull daglig (så godt som) fra oktober til april.
Bruker mye ull selv og da, er nok over snittet glad i materialet :)

Vi pleier å ta på ulldress utenpå bomullsbody og strømpebukse. + lue, votter og sokker i ull. Ligger oppi dunpose. Hun holder seg mer enn varm nok. :)

Vi har Devold ullbody og ullbukse til mini! Det er den desidert mykeste og beste ulla vi har til han. Og den er også tynn :-) og vi har både lillelam og noe andre fancy greier som vi fikk til jul, men Devold er favoritten. Synd det snart er for lite

Er det like kaldt hos dere, da? Her er det skikkelig vinter, masse snø og stort sett 2-3 minus og kaldere. Da har hun alltid på ulldress, lue og votter når vi triller/hun sover ute, i tillegg til dunpose. Det er helt passe.

Er det like kaldt hos dere, da? Her er det skikkelig vinter, masse snø og stort sett 2-3 minus og kaldere. Da har hun alltid på ulldress, lue og votter når vi triller/hun sover ute, i tillegg til dunpose. Det er helt passe.
Her har det vært alt ifra 10 minus til 4-6 plussgrader. Men frøkna mi kaver og blir skikkelig varm av å ha ull lue på seg, da skriker hun og roer seg når jeg kler av henne. Men idag var det kaldere og jeg hadde ullsokker og body på henne men kunne ikke hatt noe over bodyen da "klikker" hun :(
Er snø og is her men sikkert ikke på nær like mye som dere har da.

Jeg triller ikke tur eller lar henne sove ute om det er mindre enn 5-6 minus. Det er vel -10 som er den magiske grensen men ned mot det synes jeg er for kaldt.

Om det er 0 eller et par plussgrader har vi som regel på bomullsklær og jakke i ull samt tynn ullue og votter. I minusgrader har vi ulldress (type Lillelam, ikke utedress) og som regel også ullbody, ullsokker eller ull”tøfler”, tynn ullue og votter. Hun ligger alltid i dunpose.

Back
Topp