Soving på soverom og minus grader

Bobbla

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Nå som det er blitt minus grader ute ( hvertfall i nord) hvordan kler dere barna for natta?
Eller har dere soveromsvinduet igjen?
Syns lillemann blir så kald på hendene og det nytter vist ikke helt med vottene jeg har kjøpt heller for de vifter han bare av seg.
Å bare legge han i nattdrakt syns jeg virker for kaldt når det blir enda kaldere ute.

Jeg har aldri likt å sove på kaldt rom, så her har vi døra lukket pga katten, og 20 grader i rommet. Hun ligger i senga med vanlig bomullspysj og dundyne med ullteppe over seg, henda har hun alltid over hodet, så de er litt kalde, men jeg tror at det går fint så lenge hun har fin temperatur på resten av kroppen :)

Bor i nord her også, lille sover i pysj og dundyne. Kald på fingrene, men har lest at så lenge de er varme på resten av kroppen er d ingen fare:)

Vi har kjøpt noen votter med strikk, tror kanskje de er fra joha, har klipt av lappen dessverre. Tynne bomullsvotter :) alt annet viftet han av seg ;)

21 gr i hele huset, orker ikke tanken på å ha det kaldere. Bomullspysj og tynn dundyne, bebisen er akkurat så varm som jeg vil ha henne og hun sover kjempegodt!

Vi lukker vinduet på e.m, og så åpner jeg det når jeg legger meg.
Hun har på seg pyjamas, pledd og dundyne! Er det veldig kaldt, tar jeg sokker på hendene hennes.. de klare hun ikke å vifte av og hun er god og varm!

Vi er glad i frisk luft og kaldt soverom. Lille bruker Nøstebarn-ullpysj med føtter og så drar jeg pysj-armene over hendene hans. Han ligger i en dynesovepose (sånn selebukse-dyne), på saueskinn og med lett dyne oppå. Han har fin temperatur hele natten.

Her er også vindu oppe da vi kveles av å sove i varme (lite rom). Hun sover i nest i en liten seng ved siden av meg. Et litt teppe og dyne. Bruker ullpysj og raggsokker. Ikke noe på hendene da de ikke er kalde.

Når hun etterhvert skal på eget rom blir det vindu igjen hos henne og rundt 17 grader elns.

Storebror nekter å ha igjen sin dør så han sover med ca 20-22 grader.

Her lufter vi ut før vi legger oss. Han ligger på samme rom som oss. Legger en varmeflaske i vugga hans før han skal sove og tar de den ut og koser meg med den selv etterpå :) Ellers har på han på ullpysj, og ligger på saueskinn og har dundyne over :)

Her lufter vi ut før vi legger oss. Han ligger på samme rom som oss. Legger en varmeflaske i vugga hans før han skal sove og tar de den ut og koser meg med den selv etterpå :) Ellers har på han på ullpysj, og ligger på saueskinn og har dundyne over :)
Hehe...gjør akkurat det samme med varmeflasken her:p

Back
Topp