Soving på natten

mari1976

Elsker forumet
Sover alle hele natten nå? Min våkner fortsatt 1000 ganger hver natt. 

Ja, hun sover vanligvis hele natten. Men i natt skulle hun opp halv fem!!!!
Det var rimelig uaktuelt... hun fikk ligge i sengen vår og kose og leke litt, men ble lagt i sin egen seng etter ca en halv time. Da gren hu i 5min før hun sovna igjen.

Jeg har fortsatt skallebank pga dårlig søvn i natt :(

Sover stort sett hele natten!!

Så heldige dere er. Vi kuttet nattamming for 4 dager siden, håper det går seg til her også etterhvert.

våkner fortsatt på natta her også :(

Her våkner hun flere ganger på natta fremdeles.

Her har hun frem til nylig våknet mange ganger hver natt. Vi samsov fram til for ca 5 uker siden. Da ville hun ikke lenger ha nattpuppen. Nå har vi holdt på med å få henne til å sove i sin egen seng. Har prøvd diverse, og endte opp med at vi måtte sitte og holde henne i hånden. Litt slitsomt å sitte der et par timer når hun våknet på natta, men det har blitt bedre. Nå sovner hun som regel raskt når vi legger henne (sitter og holder i hånden noen minutter). Hun våkner gjerne 2-3 ganger i løpet av kvelden/natten, og da holder det å gi henne smokken. Og kl ca 4 er det morgen. Tidligere sov hun til 5-6, men nå som hun sover mer sammenhengende på natta våkner hun kl 4. Hun har aldri sovet mer enn 8-9, max 10, timer på natta. Har prøvd å legge henne senere, men hun våkner tidlig likevel. Og så sover hun 2 lurer på dagen på 30-90 minutter hver. Det er slitsomt å våkne så mye på natta, men jeg trøster meg med at det blir bedre etterhvert. Neste ting her er å flytte henne på eget rom, og det skjer nok nå i løpet av noen dager. Har ikke gjort det før siden hun har våknet så ofte på natta, og jeg orket ikke tanken på å måtte gå fra rom til rom ørten ganger på natta. Så du er ikke alene om å ha en liten som er ofte våken på natta. Det er nok bare det at vi hører litt oftere om de som sover hele natta. :) Håper det ordner seg snart hos dere! :)

Her har hun frem til nylig våknet mange ganger hver natt. Vi samsov fram til for ca 5 uker siden. Da ville hun ikke lenger ha nattpuppen. Nå har vi holdt på med å få henne til å sove i sin egen seng. Har prøvd diverse, og endte opp med at vi måtte sitte og holde henne i hånden. Litt slitsomt å sitte der et par timer når hun våknet på natta, men det har blitt bedre. Nå sovner hun som regel raskt når vi legger henne (sitter og holder i hånden noen minutter). Hun våkner gjerne 2-3 ganger i løpet av kvelden/natten, og da holder det å gi henne smokken. Og kl ca 4 er det morgen. Tidligere sov hun til 5-6, men nå som hun sover mer sammenhengende på natta våkner hun kl 4. Hun har aldri sovet mer enn 8-9, max 10, timer på natta. Har prøvd å legge henne senere, men hun våkner tidlig likevel. Og så sover hun 2 lurer på dagen på 30-90 minutter hver. Det er slitsomt å våkne så mye på natta, men jeg trøster meg med at det blir bedre etterhvert. Neste ting her er å flytte henne på eget rom, og det skjer nok nå i løpet av noen dager. Har ikke gjort det før siden hun har våknet så ofte på natta, og jeg orket ikke tanken på å måtte gå fra rom til rom ørten ganger på natta. Så du er ikke alene om å ha en liten som er ofte våken på natta. Det er nok bare det at vi hører litt oftere om de som sover hele natta. :) Håper det ordner seg snart hos dere! :)

Her har han sovet hele natta en god stund, men så var vi på ferie også ble han syk så da ammet jeg han for å få han til å sove. Så nå våkner han 2 ganger på natta igjen. Vi er  på 3 natta med avvenning igjen. Det er vanlig at det faller litt tilbake om de er syke eller rutinene forandrer seg.

Ammer du fortsatt på natta?

her "våkner" han somregel noen ganger for natta... dvs. griner litt og sovner. drømmer vel eller tisser..eller mister smokken,
men nå for tiden våkner hn skikkelig sånn rundt 12-01 og en gang i 4 tiden på natten.. slitsomt- men det går nok over.

her våkner snuppa stortsett bare en gang om natten og da får hun en flaske med melk og sovner igjen,vet at de ikke skal ha mat om natten lenger, prøvde å gi henne litt vann isteden for,men det virket ikke,sovnet i en time og våknet igjen..

snuppa  mi har sove rundt siden hu va 3mnd.. og da sover hu som regel 12-14 timer.. så eg ska ikkje klage 

Vi har hatt avvenning i en uke nå og han våkner ca 7-10 gg hver natt. Har hørt av andre at det tar 3 dager, men regnet ikke med at det skulle gå så fort. Håper det snart blir bedre i hvert fall. Når han våkner første gang etter 1 1/2 time, er det i hvert fall ikke fordi han er sulten.

sover han på samme rom som deg/dere eller på eget rom? Kansje eget rom kan hjelpe...?

Han har sovet hele natten et par måneder nå, og det ER SÅ DEILIG! Etter et halvår med oppvåkninger en gang i timen fra 3-9mnd har vi fått rolige netter. Nå har vi bare en morgenfugl som vil opp i senga vår i halv 5-6 tiden.   Yey!  :D
Alt etter 5 er morgen i min bok, det nytter ikke å krangle med to sprett våkne og lattermilde unger som hopper på hodet mitt.... Eller, i et par dager nå har han våknet ofte fra 2:30-tiden, men det har vert på grunn av tannframbrudd, og den kom fram i dag så tror i natt blir bedre.

Og stakkars dere mariusmor, holder han på sånn enda? Dere må være bra frynsete nå!

Må bare si at nattamming ikke har hatt noe innvirkning på oppvåkninger på noen av mine. De har bare vokst seg inn i et søvnmønster med lengre søvnperioder. Med eldste var det ikke så mye oppvåkning på natten, en-to ganger kanskje, og sluttet helt med det før hun var et år.

Ja nå han han ENDELIG begynt og sove hele natta. Det tok "bare" 11 mnd!!!!!
Han sovner nå mellom 1930-2000 og våkner mellom 0630-0800.

Nå ligger han på rommet sitt alene frem til pappaen går inn der i 22-tiden. Siden han våkner så ofte synes pappaen det er best å ligge i en seng ved siden av marius sin, så slipper han å gå frem og tilbake hele natten.

Jo da, vi er bra slitne, men det går jo. Er glad for at sambo har begynt å ta han om nettene :-)

Her sover han fra ca kl 19 til mellom 6-9:) Stor fornøyd med det. Han våkner så å si aldri på nettene. Han har stort sett siden han ble født, sovet hele natten og kun våknet for mat.

våkner fortsatt på nettene.. var en veldig lang periode han sov hele natten. trodde da at nattevåkningen var over. siden han nå var så stor. men nå våkner han en-to ganger på natten for å få melk. såe... jeg jubla for tidlig :P

Back
Topp