Soving på natta

gravidsol

April 13 FTW :D
Hvordan sover gullet på natten? Hos oss er natten verre enn noen sinne. Ho våkner hver andre time for å ha mat. Eg fullammer i tilleg til at ho får grøt 2 ganger for dagen og middag. Og ho spiser ikke reint lite av fast føde heller. Kan ikke huske sist ho var sånn på natten engang. Er helt forferdelig. Skjønner ikke hva som plutselig har skjedd.

ja akkuratt sånn er det her og. pluss at ho spiser en halv porsjon med middag, smoothie og frukt i tillegg til masse pupp om dagen. begynner å bli ganske så slitsomt så om det fortsetter sånn så tar vi nattavvening når pappaen går ut i permisjon den 15 juni.

Her sover han hele natta. Har ikke mirakeloppskriften, han har bare slått seg til ro om natten fra han var 3-4 mnd.

Her også soves det hele natten. Det er jeg veldig glad for! Har ingen mirakelkur jeg heller..
Mat annenhver time om natten hørtes veldig slitsomt ut, ja!! Håper dere finner en løsning på det eller at det snart gir seg!!

Hadde det samme problemet med gutten min. Han har sovet godt på nettene fra starten med mating 1 gang innimellom.. Men når han bikket 5 mnd ble han plutselig veldig urolig om nettene.. Våknet ofte og kunne være våken lenge om natten. Prøvde å øke mengden mat på dagen uten at dette hjelp.. Plutselig for et par uker siden gikk det over av seg selv og lillegutt sover bedre en noen gang. Legger seg 18.15 og sover til 06.30. Tror ofte at babyer bare ha sånne perioder innimellom.. Kanskje det er tannfrembrudd som plager, mye som skjer i utviklingen o.l.. Lykke til, håper det bare er en av disse periodene som bare går over av seg selv:-)

Førstemann var sånn. Skulle ha mat hver andre time. Jeg ble til slutt som en zombie. Da anbefalte faktisk hs meg å prøve flaske på natta. Da sov han plutselig 3-4 timer i mellom igjen. Dessverre mistet jeg melka da, så sluttet ammingen. Men da hadde vi jo likevel begynt med mat, så var ikke store krisa for meg.

Snuppa her våkner 1 til 2 ganger for mat. Gir henne stort sett bare litt pupp så sover hun igjen, men ikke alltid. I natt hadde hun først mat ca 1, og så våkna hun 4.30 lys våken. Sovna 5.30 til 6.30 zzzz Nå blir det snart nattavvenning. Over 6 mnd så trenger de stort sett ikke nattmat:)

Hvordan gjør man nattavvenning? Eg begynner i jobb igjen om litt over en måned, og orker ikke tanken på å våkne på natta for å mate ho.

Fullammer og han sover ganske godt. Skal begynne med grøt nå om en ukes tid for da blir han seks måneder. Vi har nok og er nok heldige med gutten vår, han har sovet godt fra starten av. Vi legger han rundt halv sju om kvelden, og da får han pupp ca 2-3 ganger ila natten og våkner rundt halv åtte for dagen. Våkner rundt 23:00, 05-06 tiden vanligvis. Kan ha en gang der i mellom han vil ha pupp også.

Håper dere finner ut av det så dere får sove godt begge to! Er slitsomt når man ikke får søvn :(

Vet ikke hvordan man nattavvenner, dette er mitt første barn...

Det beste tipset for avvenning om nattenn er at pappaen tar hun og gir henne vann i stedet. Evt begrense det til et måltid om natten. Hvis hun våkner så hyppig no og ville eg latt pappaen ta hun i en helg f eks og gitt henne vann og prøvd å roe henne med kos, og så bare ammet en eller to ganger. :) eg nattammet eldstejenten til hun var 15 mnd.

Har du prøvd å gi vann? Det kan jo være at ungen er tørst:) det skal jo ikke være nødvendig å gi pupp så ofte når man har begynt på fast føde:) hvis ikke vann hjelper, må du sikkert ta kampen mot amming på natt. Vi hadde 3 netter med hyling og byssing..og så var det ned fra 5 amminger til 2 igjenn. Lykke til;);)

Vi har funnet redningen!! Vi tok lær og sove kuren på henne. I kveld sovnet ho etter en time med sutring. Av seg selv i sin egen seng. Vi gikk inn til henne hvert 5 minutt og snakket rolig til henne og gikk igjen. Har nå sovet i 3 timer. Vanligvis våkner ho ofte på kveldene før vi legger oss. Håper ho fortsetter sånn og at vi da kan holde oss til en nattamming. Vann nekter ho å drikke. Ikke tar ho flaske eller tåtekopp heller.

Prøv og gi mme før sengetid, så kanskje hun sover lenger. Mme metter jo mer enn mm. Guttungen min har 4 måltider om dagen og ikke nattflaske lenger. Jeg ammer ikke. Spiser grøt til frokost og kvelds. Melk, yoghurt og smothie til lunsj. Og middagsglass midt på dagen. Melk ca 19.00 og så i seng. Han drikker vann til alle måltider og mellom måltider. Men han nekter og drikke kullslått vann, det må være litt varmt. Så jeg tar kaldt vann fra springen og blander i kokt varmt vann til passe temperatur. Andreas sover hele natta nå. Men dersom han skulle våkne i løpet av natta får han bare vann og det slår han seg til ro med.

Hva med en god porsjon grøt en times tid før hun legger seg + litt melk når det nærmer seg leggetid? Vi har gitt gutten vår det en god stund. I starten var det ikke mye hjelp i, han ville fortsatt ha mat flere ganger om natten. Men etterhvert som han har begynt å spise større og større porsjoner, har han selv redusert seg til å kun våkne en gang om natten. Det er greit å gi grøten en liten stund før legging, da han som regel fyller bleia etter måltidet. Kjedelig hvis han går på do om natten;P Lykke til, håper det ordner seg. Det er fryktelig slitsomt når en ikke får nattesøvnen.

Dattera mi får det samme som di jente + fruktglas. Ho he søve heile natta siden ho var 5 mnd, begynte med et grautmåltid ved 4 mnd. Eg ammer og he gjort det heile tida, sov 5-6 timer i strekk frå nyfødt.

Back
Topp