Soving på eget rom, babycall?

LilleTeeniesMor

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Mini på 6.5mnd sover på eget rom. Har gjort det i 3 uker nå. Vi har brukt babycall, men nå vurderer vi å kutte den ut siden vi hører jo ALLE lyder, og kanskje går vi inn til han unødvendig, og vi våkner også opp unødvendigt viss han finner roen igjen selv. Jeg bruker vertfall lang tid på å sovne igjen, så det er kjipt.

Rommene er ikke vegg i vegg, men er bare 3m mellom dørene.

Vil gjerne høre deres erfaring rundt dette :)

Har dere babycall, eller stoler dere på at dere hører babyen når h*n trenger dere ved å ha dørene oppe?:happy:
 
Vi har brukt Babycall siden hun begynte og sove på eget rom og bruker det fremdeles (2 år og 4 mnd.). Kan ikke ha dørene åpne og hadde uansett ikke stolt på at jeg hørte henne. Vi har med kamera, så vi sjekker der om hun slår seg til ro selv eller om vi må gå inn. Det har alltid gjort det vondt verre om vi har gått inn uten at det egentlig er behov, så vi er avhengig av kamera.

Vi har kamera vi også, så jeg blir liggende å se på den eller høre etter han til han sovner godt igjen idag :)
Og ja, jeg hadde ikke klart meg med vanlig babycall. Da hadde jeg gått inn altfor mange ganger :hilarious:
 
Vi brukte babycall første natten, men fant ut at det var helt unødvendig. Rommene vår er ikke vegg i vegg, det er noen meter mellom dem. Likevel hører vi (eller rettere sagt, JEG..) godt nok til å våkne. Babycallen gjorde ikke noen nytte til eller fra.

Hadde vi hatt med kamera hadde vi gjerne brukt, nettopp for å slippe å gå inn unødig og gjøre vondt verre.
 
Har babycall med kamera, brukt det fra de begynte å sove på eget rom. Jeg hører godt når de våkner, men trenger kamera for å se om de roer seg ned selv så jeg slipper å gå inn unødvendig (da kaver de seg veldig opp)
 
Kanskje jeg bare skrur ned babycallen enda mer da, slik at jeg såvidt hører han men fremdeles har muligheten til å se han om nødvendig :rolleyes:
 
Hvilken babycall har du da? Jeg har neonate med kamera og der kan du jo både stille inn sensitiviteten på når den slår ut (så du kan unngå at den slår ut for hver minste bevegelse, og lyd)

ville absolutt hatt babycallen på jeg da, jenta mi på 1,5 år kan sette seg opp gråte eller sutre litt (veldig kort) finne smukken å legge seg til igjen.

hadde jeg ikke hatt babycallen hadde jeg garantert gått inn til henne å gjort ting verre. Isteden kan jeg ligge å slappe av å sjekke om hun finner roe. Selv eller sovner til om hun finner smukken feks:)

lykke til:)
 
Hvilken babycall har du da? Jeg har neonate med kamera og der kan du jo både stille inn sensitiviteten på når den slår ut (så du kan unngå at den slår ut for hver minste bevegelse, og lyd)

ville absolutt hatt babycallen på jeg da, jenta mi på 1,5 år kan sette seg opp gråte eller sutre litt (veldig kort) finne smukken å legge seg til igjen.

hadde jeg ikke hatt babycallen hadde jeg garantert gått inn til henne å gjort ting verre. Isteden kan jeg ligge å slappe av å sjekke om hun finner roe. Selv eller sovner til om hun finner smukken feks:)

lykke til:)

Jeg har Nuvita, og kan velge at den skal slå ut ved bevegelser og slikt. Så kanskje jeg skal teste litt ut hvilke innstillinger vi har tilgjengelige på den. Takk for tips!

Det er sant det du sier. Veldig greit å kunne se om lyden vi hørte var noe spesielt eller bare litt småsutring i søvne.

Tror vi beholder babycall og tester ut ulike innstillinger på den :)
Også skrudd lyden litt ned, så jeg hører ikke smålyder som bare er små koselyder :D
 
Bruker ikke babycall på rommet til ettåringen her. Rommet er ikke vegg i vegg, men på den andre siden av gangen (4 m vil jeg tro). Men, vi har åpne dører da. Hennes dør står på gløtt når vi har lagt henne, men åpner den helt når vi legger oss. Så, jeg kan se henne hvis jeg lener meg ut av min seng.

Jeg hører fint det som høres skal. De første nettene våknet jeg bare hun snudde seg eller prompa, haha:) tok litt tid før jeg sluttet å våkne av alt....jeg sover veldig lett, så en babycall ville gi unødig mye oppvåkninger her i hus.

Et lite unntak er hvis hun er syk. Da sover en av oss på madrass ved siden av senga hennes.
 
Ikke det du spørr om men i forhold til brann anbefales det ikke at en sover med dørene til soverommet på gløtt. Dette fordi det da vil kunne sige røyk/gass inn på rommet som gjør du ikke våkner. Fikk selv litt aha-opplevelse når jeg fikk høre det på brannundervisning på jobben ☺️
Ellers brukte vi babycall når vi la baby på vårt rom før bi selv la oss. Stue og soverom i samme etasje. Hørte som regel baby før babycallen gav lyd i fra seg så egentlig unødvendig :p men selvsagt annerledes når en sover selv også ☺️
 
Ikke det du spørr om men i forhold til brann anbefales det ikke at en sover med dørene til soverommet på gløtt. Dette fordi det da vil kunne sige røyk/gass inn på rommet som gjør du ikke våkner. Fikk selv litt aha-opplevelse når jeg fikk høre det på brannundervisning på jobben ☺️
Ellers brukte vi babycall når vi la baby på vårt rom før bi selv la oss. Stue og soverom i samme etasje. Hørte som regel baby før babycallen gav lyd i fra seg så egentlig unødvendig :p men selvsagt annerledes når en sover selv også ☺️

Ah ja det er sant! Det har jeg faktisk hørt selv også.
Vi kjører på med babycall vi.
Og godt du kom med den informasjonen :happy:
 
Ikke det du spørr om men i forhold til brann anbefales det ikke at en sover med dørene til soverommet på gløtt. Dette fordi det da vil kunne sige røyk/gass inn på rommet som gjør du ikke våkner. Fikk selv litt aha-opplevelse når jeg fikk høre det på brannundervisning på jobben ☺️
Ellers brukte vi babycall når vi la baby på vårt rom før bi selv la oss. Stue og soverom i samme etasje. Hørte som regel baby før babycallen gav lyd i fra seg så egentlig unødvendig :p men selvsagt annerledes når en sover selv også ☺️

Husker ikke når eller hvor jeg hørte om at soveromsdører ikke bør stå på gløtt, men her har vi alltid lukket døren til minis rom, pga evt røyk/gass fra brann. Bruker fortsatt babycall på mini selv om han er 2 år og 8 mnd og rommet er vegg i vegg med vårt. Er hovedsaklig siden soverommet er i en annen etasje enn stuen, og greit å høre han før vi legger oss, men babycallen står på om natten også.
 
Back
Topp