Soving på dagtid

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Hvor ofte og hvor lenge sover deres små på dagtid? Og hva regner dere som dagtid (når står dere opp og legger dere)?

Dag mellom 9-21 ca.

Sover vel 2-3 dupper.
Sovner ganske fort etter at vi har stått opp og stelt. Sover da kanskje 10-13, spiser og sovner gjerne raskt og til sånn 16/17. Sover igjen en mindre dupp ca 18-19.

Er så opp og ned , ingen dager er like her :wacky: Idag har han faktisk sovet mye og lenge(1-1,5 time) om gangen og så noen dager er det 10-15 min om gangen:wideyed: Han kan sove lenge hvis jeg ammer han og legger meg ned med han, men gjør jeg ikke det er det ikke så lenge han ligger å sover .. Ingen faste dupper her - enda .

Som regel ser en dag ut ca sånn:

Våkner: 08.30
Legger seg i vognen 10.30-11.00, litt etter hvor trøtt han er og effektiv jeg har vært. Sover som regel tre timer. Våken to timer etter det, og så bør jeg få han ned i 18 tiden for at han skal holde ut til 22. Da sover han fra 22-08.30, med ett måltid mellom 03.30-05.30 nå. Litt forskjellig når han våkner på natta. Vi skal begynne på prøve å få han i seng litt tidligere i seng på kvelden, starte med et femminutt tidligere og jobbe gradvis. Men fram til nå krever han to måltider på natt om han sovner tidligere en 22.

Men har han tulldag som i dag, våknet han 07.30, la seg i vognen 09.30, sov 50 min for så å våkne. La han ned 12.30 og sover enda:rolleyes: så får se hva ettermiddagen og kvelden bringer:bored:

Som regel har han en lur på formiddagen (10-11), blir klokka 11 så blir han grinete. Så har han som regel en god lur fra 13-15/16. Men det varierer veldig på dagene:) og kun i vogna han sover lenge, inne er det 15-20min hvis han ikke sover på meg:p

2-3 timer og sånn, ja.. I dag har jeg jobbet veldig for å få henne til å sove og tatt tiden og det har vært bare 30-45 minutter x 3 :rolleyes: Ikke rart hun blir overtrøtt.

Vi står opp rundt 9. Han har gjerne en kort dupp rundt 10.30. Så klokka 12.30 går vi tur. Da sover han ofte til rundt 2, av og til lengre :) så sover han en liten dupp igjen, før han sover på tur i vogna igjen ca 18-19..han kan fint være litt våken på kvelden og i godt humør, eller han kan være trøtt og vil bare kose og spise. Kveldene varierer litt. Vi tar kvelden engang mellom 23-24 [emoji4]

Veldig ulike dager her å!

I dag har han tatt smådupper hele dagen og sovna godt i 18 tiden, og sover ennå! Redd for at det kan gå ut over natta :nailbiting::p

Her er dagen veldig forskjellige.
Hun sovner som regelt mellom 22-24, også prøver vi å sove til 12.
Men kan stå opp alt fra 9-12.
På dagene forsøker jeg å få henne til å sove så mye som mulig.
Hvor mye det blir varierer utifra hva vi gjør.. :)

De dagene vi får til å gå tur sover hun veldig godt. Da sover hun videre etter at vi har sluttet å trille, så da kan hun sove i 2-2,5 time. Da sover hun mye bedre resten av dagen/natta også. Men de dagene vi ikke kommer oss ut sover hun bare noen minutter her og der i løpet av hele dagen, og våkner også oftere på natta. Så vi prøver å komme oss ut hver dag, men er ikke bare bare, for her er det sååå utrolig mye snø..

Dagtid her er mellom kl 10 til kl 00 (prøver å få han til å sove tidligere enn dette, men som regel bruker vi flere timer og han sovner tidligst 00....). På gode dager sover han i alle fall to gode dupper på cirka 2 timer i løpet av dagen. Andre dagee sover han kun smådupper på 10-30 minutter gjennom hele dagen - da blir det mye uro og sutring da han er veldig trøtt, og det blir også vanskeligere og tar lengre tid for han å finne en dyp søvn til natta...

Hun har ingen rutiner når det kommer til søvn på dagtid ennå. Gleder meg til det skjer må jeg si [emoji14]

For å være ærlig så sover vi stort sett hele dagen[emoji23]
Han nekter å sovne for natten før 23.00 ca og sover da stort sett frem til 04-05 og får pupp og sover videre til 07.30, hjelper sambo med å få storebror til bhg så går vi å legger oss sammen i sengen vår og sluntrer frem til 13-14[emoji85] har lyst til å klare å stå opp på ordentlig når vi sender storebror i bhg men det eneste som frister er å sove[emoji30][emoji85]

For å være ærlig så sover vi stort sett hele dagen[emoji23]
Han nekter å sovne for natten før 23.00 ca og sover da stort sett frem til 04-05 og får pupp og sover videre til 07.30, hjelper sambo med å få storebror til bhg så går vi å legger oss sammen i sengen vår og sluntrer frem til 13-14[emoji85] har lyst til å klare å stå opp på ordentlig når vi sender storebror i bhg men det eneste som frister er å sove[emoji30][emoji85]
Den første tiden er det unntakstilstand, slik er det bare :happy: bare sov når han sover, du:happy:

Står opp mellom 09-11 ca.
Hun sover som regel en liten time i dette tidsrommet slik at jeg får spist frokost osv. Da har hun hatt en eller to bæsjebleier og fått på seg klær for dagen, så når hun får mat og våknet igjen er det "bare" og starte dagen :happy:
Så sover hun i 13 tiden en liten halvtime/time alt etter som hvor vi er, trilletur,biltur eller hjemme.

Så sover hun som regel ifra 14/15 og til 16/17 og ifra 18-19. He kan hun og soce 2-3timer. Og etter det er det veldig forskjellig hvor mye og lenge hun sover før vi legger oss, men det pleier være kveld rundt 22 tiden.:)

Han våknet 07.00 og sovnet ikke før nå :wacky: Så her er det så opp og ned hver eneste dag :meh:

Idag sov hun ifra 10.50-12 og ifra 14-15.30 og igjen ifra 16.30-18 så 19.30-20.20.
Fin dag det :happy:

I går sov hun fra 10-12.25, og fra 16.40-18.25. Tok natt utrolig tidlig, allerede kl. 20.15. Var nok sliten etter en lang dag med reising :)

Igår sov hun mindre enn hun pleier (Selv om det ikke er regelmessig helt enda) så vi la henne rundt 20 tiden faktisk. Sovnet i 21.30 tiden skikkelig (vi lå og leste) men har vært litt urolig inatt. Mulig økedøgn. Ammet enormt!

Back
Topp