Soving på dagtid.

Frkn

Forelsket i forumet
Normalt sett har datteren min sovet 2 halvtime lurer Kl 09 og klokken 16, også har hun langsøvn på ca 1 - 2 timer mellom der. Men de suste tre dagene har hun sovet fra, 09-11.30 og sover enda en time ca 14:30! Skjønner ingenting lengre!

Hun legger seg 19 og står opp 6.

Hvordan sover deres barn på dagtid?
 
Det varierer alt etter når han står opp og det er som regel mellom 6 og 7 engang, noen ganger blir den 8. Men han sover likevel to halvtimesblunder og en langblund akkurat som du beskriver. Det har han gjort nesten hele tiden og er foreløpig ikke noen forandring på det. Det er jo enkelte unntak, men regner ikke med en dag her og en dag der med annerledes mønster i søvnen .. :)
 
Varier veldig, men sover gjerne første lur mellom 10-13, noen ganger 30min og noen ganger 3t. Sover neste lur mellom 14/15-16/16.30. Hvis første lur er veldig kort blir det gjerne en til lur mellom der. Ho legges 18.30, men sovner gjerne ikke før 19.30, våkner en sillion ganger på natt og vi står opp mellom 7 og 9 [emoji846]
 
Lillemor har aldri fått til/vært særlig interessert i dagsoving, vi sliter fortsatt med det og har inget særlig mønster på det.

Noen ganger får vi inn en liten lur en gang mellom ca kl 10-12 en gang, den varer ca 30-45 min.
Deretter kan jeg klare å lure henne i søvn en gang til mellom kl 14-15 en gang, den varer også alt fra 20 til 45 min.
Pleier å sovne rundt 19.30 på kvelden og står opp kl 6-7.

Tidligere sov hun veldig bra på natta og da gikk det liksom greit med lite dagsoving (ifølge helsesøster i hvertfall), men de siste 2 mnd har det også blitt dårligere og hun kan nå våkne hver 2 time natta igjennom, gjerne med en 1-2 timer midt på natta der hun er lys våken og roper og styrer.
Skjønner ikke hvordan den ungen holder det gående:confused005

Hvilke trollkunster bruker dere på barna deres som får de til å sove sånn?:p
 
Lillemor har aldri fått til/vært særlig interessert i dagsoving, vi sliter fortsatt med det og har inget særlig mønster på det.

Noen ganger får vi inn en liten lur en gang mellom ca kl 10-12 en gang, den varer ca 30-45 min.
Deretter kan jeg klare å lure henne i søvn en gang til mellom kl 14-15 en gang, den varer også alt fra 20 til 45 min.
Pleier å sovne rundt 19.30 på kvelden og står opp kl 6-7.

Tidligere sov hun veldig bra på natta og da gikk det liksom greit med lite dagsoving (ifølge helsesøster i hvertfall), men de siste 2 mnd har det også blitt dårligere og hun kan nå våkne hver 2 time natta igjennom, gjerne med en 1-2 timer midt på natta der hun er lys våken og roper og styrer.
Skjønner ikke hvordan den ungen holder det gående:confused005

Hvilke trollkunster bruker dere på barna deres som får de til å sove sånn?:p

Vi har hatt Mye trøbbel med dag soving de første tre mnd. Hun sov MAX 20 minutter, kanskje 2 ganger om dagen, men sov godt om natten.

Så begynte ting å skje på natt, våknet annenhver time og ville ha mat. Klokken 4 var hun klar for p starte dagen så det ut som..... De to siste ukene har hun heldigvis roet seg litt igjen. Nå våkner hun bare klokken tolv og halv fem for mat... Håper bare at det varer.........

Først nå de to siste mnd hun har begynt å sove bedre om dagen. Den første luren Kl 09, da ammer hun og sovner i vår seng. Den langluren midt på dagen, må jeg helst være k bevegelse, iallefall den første timen (før jeg evt setter meg på kafé... Bor i 4 etg uten heis, så kan ikke ha vognen med henne i stående i gangen) og den siste luren sånn i 15-16 tiden sovner Hun også under amming i seng, sover da som regel 1/2 time.

Er ikke lett det her med soving. Når man Endelig begynner å se et mønster, så forandres det..:D akkurat nå prøver jeg å nyte tiden der jeg føler jeg har noenlunde kontroll :p
 
Vi har hatt Mye trøbbel med dag soving de første tre mnd. Hun sov MAX 20 minutter, kanskje 2 ganger om dagen, men sov godt om natten.

Så begynte ting å skje på natt, våknet annenhver time og ville ha mat. Klokken 4 var hun klar for p starte dagen så det ut som..... De to siste ukene har hun heldigvis roet seg litt igjen. Nå våkner hun bare klokken tolv og halv fem for mat... Håper bare at det varer.........

Først nå de to siste mnd hun har begynt å sove bedre om dagen. Den første luren Kl 09, da ammer hun og sovner i vår seng. Den langluren midt på dagen, må jeg helst være k bevegelse, iallefall den første timen (før jeg evt setter meg på kafé... Bor i 4 etg uten
heis, så kan ikke ha vognen med henne i stående i gangen) og den siste luren sånn i 15-16 tiden sovner Hun også under amming i seng, sover da som regel 1/2 time.

Er ikke lett det her med soving. Når man Endelig begynner å se et mønster, så forandres det..:D akkurat nå prøver jeg å nyte tiden der jeg føler jeg har noenlunde kontroll :p

Uff ja, den sovingen er virkelig et kapittel for seg selv.

Min datter sov natta igjennom fra hun var 3 til 4 måneder, men siden hun bikket 4 måneder har det bare gått nedover, og vi har kommet til et punkt der vi ikke helt vet hva vi skal gjøre.
Det startet med at hun våknet et par ganger om natten for mat igjen, men sov 6-7 timer i strekk før hun våknet for første nattmåltid.
Nå våkner hun hver 1-2 time hele kvelden og hele natten, og det er kun for kosen sin skyld da hun "sovner" igjen så fort puppen kommer i munnen.

Vi bor i 3 etg uten heis og har heller ikke mulighet til å la henne ligge i vognen uten at vi faktisk er ute og triller, og hun våkner etter max 1 time uansett.

Vi får krysse fingrene for bedre tider snart vi også:p
 
Uff ja, den sovingen er virkelig et kapittel for seg selv.

Min datter sov natta igjennom fra hun var 3 til 4 måneder, men siden hun bikket 4 måneder har det bare gått nedover, og vi har kommet til et punkt der vi ikke helt vet hva vi skal gjøre.
Det startet med at hun våknet et par ganger om natten for mat igjen, men sov 6-7 timer i strekk før hun våknet for første nattmåltid.
Nå våkner hun hver 1-2 time hele kvelden og hele natten, og det er kun for kosen sin skyld da hun "sovner" igjen så fort puppen kommer i munnen.

Vi bor i 3 etg uten heis og har heller ikke mulighet til å la henne ligge i vognen uten at vi faktisk er ute og triller, og hun våkner etter max 1 time uansett.

Vi får krysse fingrene for bedre tider snart vi også:p

Finnes visst noe som heter 4 month sleep regression.... Leste litt om det, stemte i grunn på en prikk :)
 
Finnes visst noe som heter 4 month sleep regression.... Leste litt om det, stemte i grunn på en prikk :)

Har hørt om den greia der ja, kjente meg også veldig igjen i det men klarte ikke bli helt klok på hva man kunne gjøre for å hjelpe/få det til å bli bedre. Det eneste jeg fant var justering av dagsoving, men det var liksom ikke helt relevant for vår situasjon.
Leste noe om at det kunne vare til 5,5 mnd og ble rimelig glad siden snuppa nesten var så gammel, men nå har hun blitt 6 mnd uten bedring i sikte.
Har vel i grunn (nesten) godtatt at hun ikke sover noe særlig lenger:p
 
Gutten vår sover ca 11 t hver natt, så sover han 3-4 timer på dagen. Dagsovingen er fordelt på 3 dupper, hvorav en pleier å være lang på ca 2 timer. Sover alle lurene sine ute i vognen på terassen vår. Før måtte jeg trille han i søvn, nå legger jeg han bare ned så ligger han og babler litt og sovner etterhvert selv. Vi har en skikkelig sovegutt og jeg har blitt så bortskjemt.. Håper at eventuelle søsken blir helt like =)
 
Gutten vår sover ca 11 t hver natt, så sover han 3-4 timer på dagen. Dagsovingen er fordelt på 3 dupper, hvorav en pleier å være lang på ca 2 timer. Sover alle lurene sine ute i vognen på terassen vår. Før måtte jeg trille han i søvn, nå legger jeg han bare ned så ligger han og babler litt og sovner etterhvert selv. Vi har en skikkelig sovegutt og jeg har blitt så bortskjemt.. Håper at eventuelle søsken blir helt like =)

Hørtes veldig deilig ut!!!!!!
 
Back
Topp