Soving på dagtid

Frkmy

Betatt av forumet
Hvordan sover deres småttiser på dagtid? Her har vi fått en helt ok rutine på natten men på dagen endrer det seg fra dag til dag. Alt fra 2 lange lurer til 4 korte lurer..

Vi har også hatt god rutine på natt men dagtid har vert veldig varierende frem til for 3 dager siden. Nå legges hun ut i vognen 1-1,5 time etter hun våkner om morgenen og sover 3,5 time. Så har hun en hvil i vognen på ettermiddagen på 3 kvarter-1time også en hvil på meg i en halvtime en god stund før hun legger seg kl 19.30
Hun justerte seg selv på dagtid, jeg har bare vert opptatt av den siste uken at hun ikke skal trilles og vugges i søvn siden hun er 3 mnd i dag. Og det virker som hun sover bedre når hun får finne søvnen selv (lar henne selvfølgelig ikke gråte seg i søvn men tar henne opp eller vugger til hun roer seg og legger henne ned igjen med en gang hun er rolig så hun skjønner prinsippet og det funker for henne.)

Varierer her, men hun sover noen dager mye

Varierer her, men hun sover noen dager mye

Min er våken i ca 1time (noen ganger 40min maks 1,5time) så er han klar for en dupp igjen. Den siste uka har disse dagduppene vært på 30-40 min, men vi har somregel en lang gåtur midt på dagen, og da kan han fint sove 2-4timer.

Min er våken i ca 1time (noen ganger 40min maks 1,5time) så er han klar for en dupp igjen. Den siste uka har disse dagduppene vært på 30-40 min, men vi har somregel en lang gåtur midt på dagen, og da kan han fint sove 2-4timer.
Høres akkurat ut som min sønn! Mer enn 1.5 timer våken og han begynner bli overtrøtt

Normalt skal han ha tre blunder, og vi merker at de helst burde være på minst en time hver, men av og til blir det bare en halvtime. På dagtid sover han kun i vogna, får ham ikke til å sovne om jeg prøver å ta ham inn i senga foreløpig. Så de første to blundene holder det at jeg triller litt, og så kan han sove i vogna en god stund etterpå. Siste blund har det vært mer tendenser til at jeg må holde vogna gående for at han skal få nok søvn. Men i dag har vi hatt en dårlig søvndag, han har våknet med en gang jeg har satt vogna fra meg etter trillinga, og dermed fått alt for lite søvn, og ikke vært villig til å la seg vugge i søvn igjen. Så han har vært sur og trøtt store deler av dagen, og jeg er sliten etter å ha gått mange og en lang tur, for at han skal få litt søvn... Ble til slutt til at han tok en fjerde dupp på puppen i sofaen. Men generelt en dag med mye gråt og mas.

Null rutiner her, men ho er sjeldent våken mer enn 1,5-2 timer av gangen. På dagen sover to gjerne en to-timers og en tre-timers, pluss litt på sein ettermiddag/tidlig kveld. Sovner sammen med meg på kvelden.

Varierer veldig :) Noen dager er det tre lurer, andre seks :) Blir en del oppstykket søvn med storebror som vekker eller vi som skal steder (ut/inn av bil/vogn) :)

Nå er det 4 blunder nesten hver dag. Han er sjelden våken mer enn 1,5-2 timer og sover i alt fra 40 minutter til to timer [emoji4] jeg har blitt flinkere å lese når han er trøtt, men har bommet mange ganger og vært nødt til å ta han opp igjen av vogna fordi han er lys våken [emoji23] han sover alle blundene sine i vogna ute.

Back
Topp