Soving på dagtid

ønskebarn<3

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Mailykke 2018
:anyone
Noen som har fast rytme ?

Her står vi opp som regel mellom 08.30-09.30
Lillegutt spiser, snakker litt, sutrer litt så sover han som regel i babynestet ca 30min... så er det litt tid på babygym eller litt byssing hvis han er urolig, amming raping bleieskift, tiden flyger...

Så er det tid for langdupp. Her har vi en periode prøvd å gå tur/sove på veranda fra mellom 11-14/ 12-15 men dette går ikke hver dag da vi er mye på farten. Småsoving i bilstol fra og til plasser erstatter ikke lang dagsøvn da blir han sutrete.

Igår sov lillegutt fra 14.30-17.30 på verandaen, var redd nattesøvnen skulle bli litt forstyrret men det ble som vanlig.. sovnet ca 21 og våknet igjen ca 04 så igjen 06.30 sovnet så igjen til litt før 8.. :p

Bør man ha to faste dupper på dagtid?

Har dere helt faste rutiner ?

Hvor mange timer i døgnet sover deres babyer?

Trenger litt innspill og erfaringer, hvordan gjør du det med din sønn/datter?? :happy:

нer er мini 9 υĸer i мårra. I et par dager нadde vi faѕte tider нan ѕpiѕte мat. 12.00-16.00-20.00 og 24.00.

мen det ѕĸlir fort υt etterѕoм нan ѕover ѕå мye at det går over tidene [emoji39][emoji50] da ѕover нan мeѕt fra 09.00/10.00 til 13.00/14.00 litt вaвling, вaвygyм og ĸoѕ. ѕå evnt ѕoving fra 16.30-18.00.. (Redd den dυppen ødelegger nattѕøvn, мen gått greit) мen i går ѕovna нan iĸĸe før 22.00! (ĸoliĸĸвarn)

på ĸvelden pleier vi legge oѕѕ 19.30/20. og ѕover til 24.,da det er мat. (veĸĸer нan oм nattan [emoji30]får dårlig ѕaмvittigнet! мen нeller det enn нylgrin og ѕtreѕѕ!) ѕovner igjen ogѕå er det opp igjen ĸl 04. for мat. ogѕå er det мat igjen 07/08.. ѕå вæring og ĸoѕ til neѕte dυpp.

no tipѕ til нvordan jeg ĸan gjøre det på nattan υten å veĸĸe?

нer er мini 9 υĸer i мårra. I et par dager нadde vi faѕte tider нan ѕpiѕte мat. 12.00-16.00-20.00 og 24.00.

мen det ѕĸlir fort υt etterѕoм нan ѕover ѕå мye at det går over tidene [emoji39][emoji50] da ѕover нan мeѕt fra 09.00/10.00 til 13.00/14.00 litt вaвling, вaвygyм og ĸoѕ. ѕå evnt ѕoving fra 16.30-18.00.. (Redd den dυppen ødelegger nattѕøvn, мen gått greit) мen i går ѕovna нan iĸĸe før 22.00! (ĸoliĸĸвarn)

på ĸvelden pleier vi legge oѕѕ 19.30/20. og ѕover til 24.,da det er мat. (veĸĸer нan oм nattan [emoji30]får dårlig ѕaмvittigнet! мen нeller det enn нylgrin og ѕtreѕѕ!) ѕovner igjen ogѕå er det opp igjen ĸl 04. for мat. ogѕå er det мat igjen 07/08.. ѕå вæring og ĸoѕ til neѕte dυpp.

no tipѕ til нvordan jeg ĸan gjøre det på nattan υten å veĸĸe?

Hvorfor vekker du om natten? Lite vektoppgang?

Her vekker jeg ikke gutten om natta men gir pupp om jeg hører han er våken, skifter bleie på senga og sovner rett etterpå. Minst mulig lys og snakk. :happy:

Her vekker jeg ikke gutten om natta men gir pupp om jeg hører han er våken, skifter bleie på senga og sovner rett etterpå. Minst mulig lys og snakk. :happy:
veĸĸer iѕtedenfor at нan ѕĸal вli aĸυtt нyѕteriѕĸ å grine av fυll нalѕ. нan er нelt eĸѕtreм! ѕlυĸer мaten!! vil нelѕt våĸne opp мed flaѕĸa i мυnn lissom[emoji15] [emoji33]

veĸĸer iѕtedenfor at нan ѕĸal вli aĸυtt нyѕteriѕĸ å grine av fυll нalѕ. нan er нelt eĸѕtreм! ѕlυĸer мaten!! vil нelѕt våĸne opp мed flaѕĸa i мυnn lissom[emoji15] [emoji33]

no tipѕ?

Ingen faste rutiner, men han bør sove etter 1-2 timer våkentid ellers blir han overtrøtt og vanskelig å få til å sove.

Står opp i halv åtte-tiden. Så er det mat og stell for begge, før han må sove litt igjen, ca 30 min. Prøver å få til en lur ute i vogna i 11-12 tida. Da sover han gjerne 3 timer. Så er det smådupper resten av dagen. Han vil ikke sove noe lenge av gangen før jeg legger meg kl 23. Så ikke noe voksentid på kvelden gitt :(

Lille varierer hver dag. Sove og våken dager..

Varierer veldig, men bør ikke være våken noe særlig lenger enn 1,5-2 timer før han blir urolig og klikker. Pleier å ha en lengre dupp på 2-4 timer midt på dagen, og ellers timesdupper.

Vi har ingen rutine. Han sover så og si hele tiden. Bare våken for mat ca hver 3-4t og så sovner han som regel igjen etterpå. Innimellom kan han ha et par økter hvor han er våken en times tid. Han er 3 1/2 mnd

Ang søvn på dagtid er det en fast lang dupp ca 45-60 min etter at vi står opp og en lang dupp en gang rundt 17-tiden. Ellers har han oftest 4-5 duppet i løpet av en dag men tidsounkt avhenger litt av hvordan dagen er osv, og de lange gode er det oftest de litt mer faste tidspunktene. Er max våken 1,5 timer før han må sove igjen.

Føler min baby aldri vil sove på dagen [emoji85] er heldig om han har sove 20-40 min til sammen før han skal legge seg får kvelden. Han sover i vogna om jeg går tur med han men våkner med en gang jeg slutter å trille

Soving... nei det driver hun ikke med på dagtid... blir 5min her og 10 min der. Føler meg heldig vist hun tar 20min. Kan sove lenger på bilturer. Sover i vognen når den triller men blir rasende om hun våkner i den så tørr ikke gå så langt hjemmefra. Hun er heller ikke fan av sjal eller sele. Skal bæres på armen så hun kan se. Men hun sover på natten da. Legger seg rundt 21 og sover da til 7-8. Som regel 2 matinger i den perioden. En kl 24 og så i 5-6 tiden. Hun har ikke kolikk, får rikelig med mat (1kg fra 2mnd til 3mnd). Smiler, snakker og ler, og kan ligge å leke med lekene sine ca 15 min før hun går lei... Hun er nå 3 mnd i dag så satser på vi snart kan få noen lengre strekk på dagtid for hun er lettere å ha med å gjøre når hun sover lengre strekk.

Ang søvn på dagtid er det en fast lang dupp ca 45-60 min etter at vi står opp og en lang dupp en gang rundt 17-tiden. Ellers har han oftest 4-5 duppet i løpet av en dag men tidsounkt avhenger litt av hvordan dagen er osv, og de lange gode er det oftest de litt mer faste tidspunktene. Er max våken 1,5 timer før han må sove igjen.

Dette kunne vært skrevet av meg. Mye soving! Dagens lengste varte i 4 timer.

Back
Topp