Soving på dagtid

smørklumpen

Andre møte med forumet
Hei :) Jeg lurer på om det er noen av dere som har babyer som sover lite på dagtid? Min gutt sover greit om nettene, ca fra 18.00-06.00 (får smokken et par ganger, men er ikke ordentlig våken). På dagtid sover han max 2 timer, enten fordelt på to lurer eller en lengre. Han har også hatt dager der han har sovet 30 min ila hele dagen. Han bruker også lang tid på å roe seg ned og sovne. Jeg sitter ved sidenav senga hans slik at han ikke skal reise seg opp. Han er en aktiv gutt som steller seg opp i senga uansett hvor trøtt han er. Han får jo heldigvis mye søvn på natta, men bekymringen er om han får for lite om dagen, det står jo over alt at de trenger to lengre lurer i den alderen.
Triller jeg tur er det det samme, han våkner som regel etter 30 min. Ønsker bare erfaringer dersom noen har det på samme måte. Føler vi har prøvd det meste for å få han til å sove mer, men kanskje dere har noen geniale råd, eller kanskje jeg bare må bli trygg på at han ikke trenger mere søvn. Han er veldig blid og aktiv, men ganske ferdig på ettermiddagene :)

Hilsen meg


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min nekter å sove dagtid med mindre jeg kjører bil... Så det blir mye bilkjøring :p sover max 1t da. Sover fra 19-05 på natten og våkner stort sett rundt 5 ganger for smokk eller kos men en sjelden gang kan han kun vokne 1-2 ganger.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Sover 1-2 dupper på dagtid 1 på ca 2 t på formiddagens og en på ca 30 min etter middag. Men det virker som om middagsluren sklir ut snart, det er ikke hver dag så.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Takk for svar :) Det er mest frustrerende de dagene han virker trøtt men ikke får sove. I dag har han sovet fra 10.00-11.00, thats it.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det er ikke tenner på gang da? Vår har sovet lite på dagen i de periodene han får tenner. Hjelper ikke akkurat på humøret at han er trøtt:)Han sover ellers stort sett fra 9-1030 og fra 14-15. På natta fra 18-0530-0600, uten oppvåkninger i det hele tatt.
 
Vi har sliti med det hele tiden, så ikke merket særlig forskjell når tenner er på vei. Det er like mye bingo hver gang, han kan kline til med å sove 2 timer pluttselig, uten at jeg aner hvorfor :) men det er sjelden.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her er han nede i to lurer i løpet av dagen. Sover alt fra 30 min til to timer. Som regel 1,5 - 2 timer til sammen. Sover fra 19-7 på natta.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Sover ikke stort på dagen han her, Max 2 timer tilsammen, fordelt på 2-3 dupper..


Sent from my iPad using BV Forum
 
Her sliter jeg på dag søvnen. Hu har alltid sovet 4-5 timer på dagen fordelt på to lurer, 10-12 og 15-17. Da stod hu opp 7 ca og la seg 2000. Hu er aldri problem å legge på kvelden, vi bruker sove pose som henger fast under madrassen (var reddninga her da hu bare skulle stå)

Var en periode her hu la seg 2000 våknet rundt 6 fikk melk og sov til 8-9 og sov på dagen 12-14/15 da var hu strålene fornøyd! Men nå våkner hu 0640 fåe flaske og vil ikke sovne igjen. Prøvd å legge hu 12 og hu sover bare halvannen time og er kjempe trøtt og sur resten av dagen, har prøvd å få hu til å sove to lurer men sliter så immari for å få hu til å sove gang nr 2! Så nå sjønner jeg ikke hva jeg skal gjøre:p
 
sover ca 2 timer fordelt på 1 til
til 2 lurer

her har minsten i det siste Vært vanskelig å legge , har de to siste kveldene ikke sovna Før kl 22

i forgårs hadde han 2 lurer, den siste luren veldig Sent mellom kl 16 og 17, så da tenkte jeg at det sikkert var årsaken

men i går da hadde han en lang lur på halv annen time mellom 12 og 14 bare

men når jeg la ham så reiste han seg opp , kasta bamsen ut av senga og bare tulla , la ham ned igjen sa god natt og gikk ut men han bare hylte .... så tok ham opp og ned og lot han leke en liten times tid

(samme begge kvelder)

da klokka bikka 22 la jeg ham på nytt... sa god natt og gikk ut , Han gråt litt med en gang. .. kanskje 2-3 minutt men så ble det stille (gikk opp å så til han etter 30 minutter, han sov som en stein og har begge netter sovet til kl 09



Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Last edited:
Hadde ikke bekymret meg hvis han sov så godt på nettene :)
Her er han urolig på nettene, og mye halv-våken. Kl seks står vi opp. Han vil sove igjen fra ca 7-8, fra ca halv 12 og rundt kl 15. Han sover fra 0,5 t til 1,5 t hver gang. Så får mellom 1,5 t og 4 t søvn på dagtid. Han må trilles i søvn i vogna, og sover egentlig så lenge vi triller.
 
Takk for fine tilbakemeldinger :) Det er er ikke alltid så lett å stole på seg selv og babyen når man leser så mye "oppskrifter" på alt mulig over alt.




Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp