Soving på dagtid

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
Her i huset har minsten plutselig funnet ut at soving på dagtid er ut, noe som er fryktelig travelt for mor. Han kan til nøds sovne i armene mine, men så fort jeg legger han fra meg er han lys våken. Samme om vi triller tur Så har han tydeligvis ei antenne som sier "nå er vi hjemme" så våkner han selv om han er kjempetrøtt. Skal liksom ikke gå glipp av noe:p Jeg får aldri gjort noe hjemme... Tror jeg skal prøve å legge han i sengen for den lengste sovingen på dagen å se om det hjelper. Noen andre som sliter med soving?

Nå sitter jeg forresten å skriver med han sovende i arma:)

Her er det litt opp og ned. Noen dager gjør hu ikke annet enn å sove andre dager er det kun små power-naps.. men hu sovner som regel aleine. Men når han er våken gråter han om du legger han på babygymmen eller lignende? Hvis han ikke gjør det så kan de jo bare ligge å kikke og le litt :) men jeg har i fall funnet ut at hu mi må stimuleres/underholdes mer og mer. Og da blir hu etter hvert trøtt :) akkurat nå ligger gu på gymmen og underholder seg sjøl, men å lese bok med bilder av sirkler og striper er absolutt favoritten. Og nesten alltid kommer det et gjesp til slutt ;-)

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡

Ja her blir babygym, elektrisk vippestol, synging, leker med forskjellige lyder, babybøker osv brukt mye. hsn ligger mer enn gjerne på babygymmen og prater med seg selv, men han sovner ikke av det.
La han i vuggen siden han sovnet på armen min og da våknet han selvfølgelig øyeblikkelig og der har han lagt å prata og flira for seg selv i 20 min nå. Men sove skal han ikke tydeligvis :)

Hmm.. da har jeg ikke noe råd.. men hvis han kan ligge for seg selv og ikke tenger at du er "oppå" han hele tida er jo det fint da :) kan du evt bare flytte gymmen evt vippestolen til der du driver. Så lenge de er friske og raske regulerer de søvn og mat godt sjøl :) fikk beskjed av hs at hu kan vare venne seg til å være aleine. Altså at jeg kan se på tv eller lage middag f.eks mens hu ligger i leikegrinda, gymmen etc ;)

Ja, det går seg vel til, men synes han sover så lite :) Kan jo være fordi vi har farta litt rundt på ferie og vært litt ut av rytme det er slik nå. gj.snittet er rundt 16-18 timer i døgnet tror jeg. Han sover 12 timer på natten og kun 5 minutters powernap på dagen noe som ikke teller som soving vil jeg si ;p

Det er sant. Men er du usikker så kan du jo bare ta en tlf til hs :)

Samme her!! Dette viste seg samtidig som han begynte å sove rundt. Jeg trodde fremdeles babyer hadde litt behov for søvn om dagen :p Han sover litt på dagen også, men det er Max 30 min. Kan sove litt lengre i vogna, men er ofte våken på turene også. Heldigvis elsker han vippestolen sin, så der kan han sitte en stund. Å ligge på ryggen er ikke pop, så babygym går bare i korte perioder :p

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Kjøp deg en ergobaby, helt topp hvis en skal ha gjort litt, og ofte sovner ungen og! Evt bær han en stund til samme tidspunkt hver dag, og gå over etterhvert til å legge han i vogna?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her er mini 8 uker og de siste fire ukene har kun sovet på nattaen. Våken fra 07:00 til 23:00. Så her sover hun åtte timer i døgnet og stor trives!:-)

Back
Topp