Soving på dagtid

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
lar dere baby sove til han våkner av seg selv, eller vekker dere for å amme etter ca 3 timer?
Her har han lengste soveperioden (utenom natt) fra ca kl 10 på dagen, og han sover lenge om han får lov til det.... e desto mer våken utover ettermiddagen da:)
har frem til nå vekt han, men vurderer å bare la han få sove til han våkner av seg selv...

Vekker henne ikke her, hun har så godt matvett at hun våkner når hun er sulten. Spiser seg opp og sover igjen :)

Er veldig varierende, han har noen sovedager og andre dager hvor han bare har smådupper og er MYE våken. På sovedagene lar jeg han bare sove, så får han pupp når våkner:-) Nå er min 5 1/2 uke, og har lagt godt på seg:-) Så da lar jeg han sove med god samvittighet:-)

Er jo flott at han har våkenperiode på ettermiddagen, høres jo ut som dere har fått inn en god døgnrytme:-)

Ja synes vi har funnet en god rytme, og han legger godt på seg :) Tror at fordi de stresset meg så voldsomt på sykehuset med den amminga, at jeg fortsatt blir litt stresset om jeg ikke ammer innen en viss tid... Helsesøster mente også på at jeg skulle la han sove, så tror jeg begynner med det:)

Vekker henne ikke her, hun har så godt matvett at hun våkner når hun er sulten. Spiser seg opp og sover igjen :)
Samme. :) spiser alltid fra hver 2-4 time.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Vekker han ikkje for han er så mye på puppen at om han sover har puppene godt av litt hvile ;) sover mye og spiser mye, men ikkje funnet noe rytme enno :)

Sånn er det her også! Det er varierende hvor lenge hu sover, men det igjen viser jo bare at hu regulerer det sjøl når hu vil ha mat :-) men drøyer det nærmere 5t så tar jeg av teppe el for å fremskynne litt. Men det har bare hendt noen få ganger. (får kombi av pupp og mme)

Sover til hun våkner selv,måtte vekke henne de første ukene pga lav fødselsvekt,men så lenge hun legger på seg,får hun bare sove:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Vekker aldri her, men så har jeg en som er litt dårlig til å sove på dagtid så han trenger den søvnen han kan få.

Her drev jeg å vekket han hver 3time, for dem på sykehuset ville jeg skulle gjøre det, siden han ble født for tidlilg og ville at han skulle legge på seg mest mulig før jeg drog fra sykehuset. Men det var så mye mas og stress med det, for jeg kunne bruke godt over en time for å vekke han, og da ville han ikke spise ordentlig el. Når jeg kom hjem så lot jeg han få styre det sjøl, og lot han sove til han våknet og ble sulten sjøl. Og det har funket som en drøm...ikke helt i rutine enda, så er mating mellom hver 2-4time....men sover og spiser godt for det :)

pleier vekke på dagtid, for å passe på de får i seg nok mat på dagen.. natta lar jeg de sove til de våkner :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg vekker ikke. Lar hun sove til hun våkner. Men hun våkner gjerne etter 3-4 timer å skal ha mat så hun får i seg det hun skal ha av mat.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp