soving på dagtid

preggysue

Blir kjent med forumet
Jenta mi på fem uker er lett å ha med å gjøre på natten, men på dagen sover hun kun på trilleturer eller i bæresjal. Med en gang vognen stopper eller jeg står i ro våkner hun. Er dette noe som vil gå seg til? Er litt slitsomt da jeg får gjort veldig lite, nesten ikke mulighet til å spise. Gode råd og tips blir jeg glad for!

Jeg har dessverre ingen tips eller råd for det, da jeg opplevde akkurat det samme med vår mellomste. Natten gikk noenlunde greit, men på dagen sov han bare maks 30 min om vi ikke trillet tur i det uendelige. Han var utrolig var på lyder, og sov nok veldig lett, for han våknet om det så bare var fuglene som kvitret... Noen barn er bare  slik. Vår første var en mellomting, tok lang tid før han sovnet men da vi først hadde fått han til å sove så kunne han sove i mange timer. Lillemor er rene drømmebabyen, jeg kan bare legge henne ned når jeg ser hun er trøtt, og hun sovner av seg selv!! Og hun sover hvertfall to lange lurer på dagen, på 3-4 timer hver gang, og jeg må ofte vekke henne for å gi mat.

Høres ut som min baby, bortsett fra at vår tulle skal få med seg alt, så hun er overtrøtt flere ganger per dag :S slitsomt for oss alle tre :S Spurte om råd fra helsestasjonen, der sa hun bare at jeg måtte ut å trille, et ubrukelig råd :S

Jeg tror det beste rådet jeg kan gi er å innfinne seg med at slik er det, og prøve å slappe av så fremt du vet at det ikke er noe galt med barnet som gjør at det ikke finner roen. Såfremt det er utelukket, ville jeg nok heller prøve å senke skuldrene i forhold til søvn. Jeg vet det er vanskelig og ikke minst slitsomt, da jeg hadde en veldig våken gutt med bare powenaps for 2 år siden. Jeg fikk ikke gjort noe om dagen, og var litt stresset og irritert på grunn av det. Jeg tenkte mest på hvordan jeg skulle få han til å sove, og brukte mye tid og krefter på å trille, vugge, bysse, puppe om og om igjen. Slappet av etterhvert da jeg fant ut at han var bare slik og at jeg heller burde nyte tiden som tross alt går altfor fort.

Er litt sånn her også, får ikke mye tid til andre ting akkurat. Husker fra forrige gang at det var utrolig greit da mini begynte å sitte i vippestol. Hadde babybjørn vippestol som jeg var utrolig fornøyd med. Skal låne en sånn denne gangen også, men synes det er litt tidlig ennå pga ryggen til lillemor.

Back
Topp