Soving på dagtid.

mamma900

Glad i forumet
Hvordan gjør dere det med soving på dagtid når de små sovner?
lar dere de bare sove til de våkner, eller vekker dere de?

tenker litt på hvordan det blir om søvn på natta..
men så har jeg lest litt om dette at søvn avler søvn og! [:)]

søvn avler søvn her iallfall,med både Odin og Storm,jeg lar Storm sove sååå mye han vil,hvis han er trøtt kl 17 så legger jeg og da sover han til sånn ca kl 18,legger han igjen kl 19-19.30 sovner med en gang til kl 01 får da litt mat og sover til kl 05 får litt vann oputter inn smokken ett par turer og sover da igjen til kl 07-08[;)] sånn funker det her iallfall,odin er 3 år og han kan fortsatt sove en liten lur i bhg hvis han trenger det,alltid sovet greit på natten for det[:)]

her styrer hun det selv.. sover som regel 30-60 minutter  3 ganger iløpet av dagen. Hun sovner alltid kl 18.30/19 - 7/8

Jeg bare lar henne sove foreløpig. Normalt legger hun seg for kvelden før halv sju, men skulle siste lur bli litt sen drøyer vi legging til kl 19, og da sovner hun alltid greit. [:)]

Åååå! så bra! [:)] Jeg har holdt på å vekt henne etter hun har sovet en stund, å hvertfall når det nermer seg 18 ,da er det jo ikke lenge til hun skal legge seg..

redd for at hun skal bli så lys våken på natta, når jeg skal sove selv..
men da skal jeg bare la henne styre showet! hun sover nå [:D]

her sover han så lenge han vil. men blir somregel to - tre kviler på 30 min. men i går hadde han kun 1 kvil!!! men det på 3 timer. fra 12 til 15. (da sto me opp 09.40). å det var alt han trengte.
men har funnet ut at om eg legger han etter kl e 16 så er det mye vanskligere å få han til å¨legge seg kl 19. så her har me ikke flere kviler etter kl 16.

Jeg lar han sove til han våkner. Men han får ikke sove etter kl 16, da er det vanskelig å legge han igjen kl 19.

Her sove hu som regel bare en time om gangen, 2-3 ganger te dagen, men te gjengjeld sove hu 14-15 timer om nattå og då [:)] F.eks la hu kl 19 igår kveld, og hu sov te 10 idag [:)] Deeeilig [:D]

Jeg vekker han aldri, han får sove til han våkner selv. Sover ikke mer enn en halvtimes tid i gangen :)

guri....tenk om hun hadde sovet to-tre timer i slengen på dagen, da skulle det blitt fart på ting her....MAKS 30 min [:'(]
Heldigvis har hun lært seg å sovne selv i senga nå iallefall. tidligere måtte hun vugges og synges i søvn hver gang, brukte jo lenger tid på å få henne til å sovne enn hva hun sov... Men ja, som andre sier, ville nok ikke vekt - har også troen på at søvn avler søvn - ingenting er verre enn når en blir overtrøtt!

Snuppa sov til halv 11 i dag morgest, sovna igjen etter 1 1/2 t, var våken, å duppa en times tid igjen rundt 3-4.... holdte henne våken etter det.. å kl 19, var hu helt ødelagt.. var så trøtt at hu knapt ville spise MME.

vanligvis i løpet av de 3 ukene som har gått, har hun vært veldig urolig å lys våken LEEEENGE i senga... men nå har hu sovet siden 19.15! [:D] tydligvis at søvn avler søvn ja[:)]

Back
Topp