Soving på dagen

Baby1988

Glad i forumet
Ser at jeg har gjort noe dumt nu! :p Frøken er blitt vant til at jeg enten legger meg sammen med henne eller bysser henne i søvn når ho skal sove blundene sine på dagen! :p Det er jo super koselig, er ikke det jeg mener, men jeg får jo ikke gjort noe iløpet av dagen hvis vi skal forsette med dette! :p Har i dag henta vogna inn til stua for at ho skal sove der. Ser ho blir fornærmet så jeg har måttet stå ved siden av vogna å stryke på kinnet og holde i handa til ho sovner, men bedre det enn at jeg må ligge ved siden av henne mens ho sover! :)
Ho sover 4 halvtimes dupper iløpet av dagen.
Når jeg legger henne for natta så har vi ikke det problemet, legger bare henne i senga og ho sysler litt før ho sovner av seg selv.
Hvor mange ganger og hvor lenge sover deres små iløpet av dagen?

Hvis hun får sove ute sover hun en dupp åå formiddagen på 3 timer, så en halvtime på ettermiddagen.. Sover hun bare inne i vogga blir d 3-4 små dupper på halvtime i løpet av dagen..

Her er det vel 2-3 dupper ila dagen. Og hun er ikke noe lett å få til å sove. Hun vil absolutt være våken, og blir derfor overtrøtt.

Hvis hun får sove ute sover hun en dupp åå formiddagen på 3 timer, så en halvtime på ettermiddagen.. Sover hun bare inne i vogga blir d 3-4 små dupper på halvtime i løpet av dagen..
Hvordan er det å legge ho på kvelden da? Noen mener jo at det ikke lønnes å la de små sove så lenge for da blir det veldig vanskelig å legge de på kvelden.
Vet at frøkna mi hadde også sovet lenger hvis ho fikk sove ute, men det er så forbanna kaldt her også er jeg redd jeg ødelegger legginga på kvelden..

Last edited:
Her er det vel 2-3 dupper ila dagen. Og hun er ikke noe lett å få til å sove. Hun vil absolutt være våken, og blir derfor overtrøtt.
Sover ho lenge?
Kunne godt tenkt meg at ho sov litt lenger og ikke så ofte..

Han er trøtt hver 1.5 time etter at han våkner av en dupp. men vil ikke sove i senga si, kun om natten. Gikk fint før i vogn men siste uken våkner han hver 5 min og eg må prøve å få han til å sove igjen :-( Så om eg er heldig sover han 3 lurer på ca 30 min. Ser at han egentlig trenger mer for han blir mer grinete utover formiddagen og skriker mye om ettermiddagen. Så må nok begynne å gå turer på om mot 2 timer slik at han for mer søvn. Men da får ikke eg gjort andre ting som husarbeid.....håper det bedrer seg når han er eldre :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nei.. Hun sover i 20-30 min :)
Kunne tenkt meg det jeg og! Får ikke gjort så mye på en halv time :p
Samme som her.. Nei, man rekker jo ikke mye! :/ Her sku jeg gjerne rukket å gjøre husarbeid, trene og ikke minst hvile inni mellom slagan! :p

Han er trøtt hver 1.5 time etter at han våkner av en dupp. men vil ikke sove i senga si, kun om natten. Gikk fint før i vogn men siste uken våkner han hver 5 min og eg må prøve å få han til å sove igjen :-( Så om eg er heldig sover han 3 lurer på ca 30 min. Ser at han egentlig trenger mer for han blir mer grinete utover formiddagen og skriker mye om ettermiddagen. Så må nok begynne å gå turer på om mot 2 timer slik at han for mer søvn. Men da får ikke eg gjort andre ting som husarbeid.....håper det bedrer seg når han er eldre :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Her er det også full klikkings hvis jeg legger ho i senga på dagen. Vurderer faktisk også bare la ho sove ute i vogna når det er mildt ute, ihvertfall en og en halvtime. Eller fære å trille de dagene jeg ikke har noe å drifte med her hjemme! :)

Hvordan er det å legge ho på kvelden da? Noen mener jo at det ikke lønnes å la de små sove så lenge for da blir det veldig vanskelig å legge de på kvelden.
Vet at frøkna mi hadde også sovet lenger hvis ho fikk sove ute, men det er så forbanna kaldt her også er jeg redd jeg ødelegger legginga på kvelden..

Ja, var redd for det jeg også, men det er ikke noe problem i det hele tatt.. Hun er som regel stup trøtt i halv 6 tiden, så mellom 6 og halv 7 er hun i seng, og hun ligger å pludrer i 5-10 min så sover hun:)

De dagene det har vært på det kaldeste har hun ikke sovet ute, noe som resulterer i mange små dupper i stede for en lang og god en.. Jeg foretrekker en lang en, slik at jeg får gjort litt ting og ha litt alene-tid på dagen også:) i tillegg er hun i nye bedre humør hvis hun får en lang god dupp.. Har hun bare disse små duppene blir hun så fort sutrete igjwn når hun våkner..;/

Ja, var redd for det jeg også, men det er ikke noe problem i det hele tatt.. Hun er som regel stup trøtt i halv 6 tiden, så mellom 6 og halv 7 er hun i seng, og hun ligger å pludrer i 5-10 min så sover hun:)
De dagene det har vært på det kaldeste har hun ikke sovet ute, noe som resulterer i mange små dupper i stede for en lang og god en.. Jeg foretrekker en lang en, slik at jeg får gjort litt ting og ha litt alene-tid på dagen også:) i tillegg er hun i nye bedre humør hvis hun får en lang god dupp.. Har hun bare disse små duppene blir hun så fort sutrete igjwn når hun våkner..;/
Okei, da skal jaggu meg jeg også bare la frøkna sove ute! :)

Her er hun våken i 1 - 2 timer og sover 2 timer hele dagen helt til kvelden da legger jeg henne til 7 - 8 tiden og hun sover til 6 - 7 tiden dagen etter. sover mer enn hun er våken

Her er hun våken i 1 - 2 timer og sover 2 timer hele dagen helt til kvelden da legger jeg henne til 7 - 8 tiden og hun sover til 6 - 7 tiden dagen etter. sover mer enn hun er våken
Åj, det var mye soving ja.. Men noen trenger mer søvn enn andre! :)

Står opp mellom 8 og 9 en gang, etter det sover ho 3-4 lurer på 20-30 min. og så er ho i seng til ca 19.00. Våkner litt variert for pupp på natta.

Når står dere opp?

Her et hun våken ca 2 timer så sover hun nøyaktig 30 min. Legger seg i 17.30-18 tiden. Sover hun til 7.30-8 sover hun opp til 4 dupper mens sover hun til 9 så er det 3.

Prøvet iherdig å få lagt henne litt senere. I ukedagene får jo samboer knapt sett henne da han er hjemme fra jobb 16.30. Mrn uansett hvor sent jeg prøver å få henne til å sove så gnir hun seg i øynene og begynner å blir sur hvis klokken passerer 18. Seøv når hun aovet siste lur fra 16.30-17 må hun legges kl 18.

Når står dere opp?

Her et hun våken ca 2 timer så sover hun nøyaktig 30 min. Legger seg i 17.30-18 tiden. Sover hun til 7.30-8 sover hun opp til 4 dupper mens sover hun til 9 så er det 3.

Prøvet iherdig å få lagt henne litt senere. I ukedagene får jo samboer knapt sett henne da han er hjemme fra jobb 16.30. Mrn uansett hvor sent jeg prøver å få henne til å sove så gnir hun seg i øynene og begynner å blir sur hvis klokken passerer 18. Seøv når hun aovet siste lur fra 16.30-17 må hun legges kl 18.

Har det heeelt likedan her.. Jeg har prøvd alt jeg kan for å få henne til p legge seg senere.. Har trillet tur i 4 tiden for å gi henne en dupp da, men d hjalp ikke.. Like trøtt fordeom.. Så her er hun i seng kl.18.. Litt i tidligste laget, men det hjelper ikke å holde henne våken mot hennes vilje.. Da blir det bare kela resten av natta.. Snakka me helsesøster om det, og hun mente det ville komme seg ettwehvert når man begynte med fastw måltisee, frokost, lunsj, middag og kvelds.. Her spiser hun frokost, pupp og frukt til lunsj, middag er hun ikke så god på å spise enda, så grøt til "kvelds" i 17 tiden.. Hun sover til 0630-0700, da er det tid for å stå opp..

Godt å høre det ikke bare er oss!

Synest vi har vært flink nå å strekke det til 18:D men skal absolutt ikke gjøres for enhver pris! Men nå ser det ut somvi har funnet noe som funker!

Men synd det er så mange som skal ha en mening om leggetidene:( noen mener at det bare er å gi henne en ekstra lur så kan hun være våken lengre....

Er ikke din født litt tidlig og? Kanskje de er ekstra trøttiser når de er født for tidlig;)

Godt å høre det ikke bare er oss!

Synest vi har vært flink nå å strekke det til 18:D men skal absolutt ikke gjøres for enhver pris! Men nå ser det ut somvi har funnet noe som funker!

Men synd det er så mange som skal ha en mening om leggetidene:( noen mener at det bare er å gi henne en ekstra lur så kan hun være våken lengre....

Er ikke din født litt tidlig og? Kanskje de er ekstra trøttiser når de er født for tidlig;)

Ja, enig der! Har fått høre fra såååå mange "du må ikke legge henne så tidlig".. La henne sove en dupp på ettermiddagen.. Vel... Hvis jeg lar henne sove dupp i 5-6 tiden så sover hun til 10.. Så hun er jo trøtt!
Jo, hun kom en mnd før tiden! Til å begynne me la vi henne i 22 tiden, så ble d 21, så 20 og 19 og idag er vi på 18.. Jeg tenker hun må få bestemme selv når hun vil legge seg.. Håper det snur litt automatisk at hun legger seg litt senere..19 hadde vært perfekt:)

Back
Topp