soving på dagen?

bebiii 2011

Blir kjent med forumet
hvordan er legge rutiene deres på dagen? noen gode tips?

mi jente som blir 3 mnd den 31 har alltid hatt problemer med å sove på dagen. enkelte dager føler eg at alt eg gjør er å få ho til å sove. ho sover kjempe godt om natten og er som regel i seng til 7 for da er ho dau trøtt. så våkner ho igjen i syv tiden neste dag men to-tre amminger på natten. problemet er at ho sover bare to-tre kviler på dagen på maks en halv time. syns dette er veldig lite søvn til ho som er så liten. prøver å legge ho med en gang ho begynner å gjespe og gni seg i øynene men er ikke alltid ho vil sove da så må bysse og trille eller amme for at ho skal få sove litt. men det ender jo med at ho til slutt bare blir grinete og lei.

Skjønner at du synes det er slitsomt! Det er godt å gå litt tid på dagtid for seg selv til å gjøre andre ting! Mr her sover stort sett to gode lurer i løpet av dagen, alt fra 1,5-3 timer hver. Mitt tips er å legge henne ut i vogna, la henne sovne der av seg selv uten at du går. Jeg må alltid rugge vogna litt før han sovnet, men så lag jeg han stå rolig slik at han blir vant til å sover uten at vogna er i bevegelse. Våkner han før tiden må jeg ut å rugge litt! På denne måten får jeg en del tid på dagtid til andre ting. Men ungerer forskjellige, er ikke sikkert det funker for alle. Men så godt hun sover om natten hvertfall da:-) Lykke til!

bebiii 2011 skrev:
hvordan er legge rutiene deres på dagen? noen gode tips?

mi jente som blir 3 mnd den 31 har alltid hatt problemer med å sove på dagen. enkelte dager føler eg at alt eg gjør er å få ho til å sove. ho sover kjempe godt om natten og er som regel i seng til 7 for da er ho dau trøtt. så våkner ho igjen i syv tiden neste dag men to-tre amminger på natten. problemet er at ho sover bare to-tre kviler på dagen på maks en halv time. syns dette er veldig lite søvn til ho som er så liten. prøver å legge ho med en gang ho begynner å gjespe og gni seg i øynene men er ikke alltid ho vil sove da så må bysse og trille eller amme for at ho skal få sove litt. men det ender jo med at ho til slutt bare blir grinete og lei.

sier meg bare helt enig her! min er helt lik..er super slitsomt!! bortsett fra at min sover stort sett hele natten igjennom fra 19:00-07:00 uten mat.. det er skjønt!

Jeg har begynt å legge gutten min kl 21 en hver kveld, og da sover han til kl 07 sånn ca, men han våkner i 04-05- tiden for å få smokken og sovner igjen omtrent med det samme :)
På dagtid er det bare to - tre smålurer på ca 20 min, får han ikke til å sove mer, men det er forsåvidt greit så lenge han sover om natta :) Har prøvd å ut å gå, da sovner han etter en god stund, men ikke lenger enn ca en time :)

Renfo skrev:

sier meg bare helt enig her! min er helt lik..er super slitsomt!! bortsett fra at min sover stort sett hele natten igjennom fra 19:00-07:00 uten mat.. det er skjønt!

wow det kan eg tenke meg er deilig ja=) får ho mme da? eg fullammer så hadde vel fått den sprengen om ho hadde vært så lenge uten mat.,,

Alveblomst skrev:
Jeg har begynt å legge gutten min kl 21 en hver kveld, og da sover han til kl 07 sånn ca, men han våkner i 04-05- tiden for å få smokken og sovner igjen omtrent med det samme :)
På dagtid er det bare to - tre smålurer på ca 20 min, får han ikke til å sove mer, men det er forsåvidt greit så lenge han sover om natta :) Har prøvd å ut å gå, da sovner han etter en god stund, men ikke lenger enn ca en time :)

ja ho sover når eg går tur med er ikke lenger enn en time nei, pleier å våkne etter at ho har sovet en halv time når vi går tur og så ligger ho bare våken i vognen en stundho våkner jo med en gang vognen stopper opp og som regel. hehe.

Back
Topp