Soving om natta...og om dagen?

ellis84

Glad i forumet
Hvor mange timer er det normalt at de sover om natta nå? Og i døgnet for den saks skyld?

Thea sover som regel 10-12timer om natta og 2-3 timer i løpet av dagen. Normalt så sover hun fra ca 19.00-6-7.00. Hun sover ikke mellom kl 16.00-19.00. De siste par ukene så har hun ikke sovnet før kl 20.00. Lurer på om vi skal utsette legging en time, men vil ikke at hun skal sove så mye lenger om morgenen(siden hun må stå opp tidlig når hun begynner i barnehagen).

Hvor mye og når sover de små mai-barna nå?

Her sover Malene fra rundt kl 19 om kvelden til ca 7.30.
Hun har hvil i barnehagen hvor hun sover fra alt mellom 45 min til 2 timer, og dette er fra rundt kl 11.30.
Også har hun en liten time på ettermiddagen en gang i ny og ne.

Aner ikke hvor mye som er vanlig at de sover nå jeg [8|]

Vanligvis sover Arvin fra ca 19.00 - 6-7.00, med 1-2 dupper om dagen (på tilsammen 1-2 timer). Akkurat nå våkner han mange ganger om natta og ender som oftest inne hos hos, hvor han enten fortsetter baletten eller sover videre en stund og våkner og sovner og våkner og sovner........

Ida Sofie sover fra ca 18.30- 06.00 og har da en dubb fra 09.00- 10.30 eller 11.00.. Hender jeg får lagt henne igjen en liten tur rundt 14.30, men det blir mer og mer skjelden[&:] Så ofte har hun bare en dubb nå.. Ser hun er stuptrøtt i 17.00 tiden, men da holder vi henne bare oppe til det er leggetid[;)] Mulig jeg kommer til å flytte leggingen til nærmere 18.00 etterhvert dersom jeg ser det er behov for det[:)]

Synes det er vanskelig med den sovingen altså. Var mye enklere når Vetle Andreas var liten, for han sov fra 10.00- 11.00 også fra 13.30- 14.30[:)]

http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/babytid/sovn/article504950.ece
Her inne sier de noe om søvn og ettåringer.

Totalt i døgnet: 11,5 - 14timer
Dagtid: 2 - 2,5timer
Natta: 11 - 12timer

Her sover snuppa mellom 11 og 12 timer om natta også prøver vi å få en to timerslur på dagen.

lisa sover fra 18.30( da vi som regel llegger henne) til 7, 7.30 men i det siste har hun ligget en time å tulla litt.. jeg tror det har med at det er så lyst ute.. så sover hun 45 min på morran igjen og 1,5 time litt senere på dagen

Tusen takk for svar. Da tror jeg vi prøver å kutte ut dubb nr 2. Hun sover jo fort 2timer på første dubben.... så får vi se hvordan det går. Fikk halt ut litt i dag så håper hun sover til 13 hvertfall[;)]

Back
Topp