Soving og mating

Sofia85

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Min baby sover veldig lenge av gangen. Ettersom jeg har jobbet med å få opp melkeproduksjonen min, har jeg i samråd med hs vekket babyen etter maks 3 timers søvn for å gi mat. Men bør man la babyen sove og våkne av seg selv, særlig på natten? Jeg synes selvregulering er vanskelig, når jeg har opplevd at babyen sover opptil 7-8 timer i strekk. Han våkner stort sett aldri av seg selv (noe som jo hadde vært mye enklere å forholde seg til). Noen andre her som har samme problem? Vil jo helst stå opp og amme han istedenfor å la han sove i evigheter (og pumpe meg).

Sniker från Mars

På natten så borde du låta han sova som han vill utan att du väcker han . Annars är det nog bra att du väcker han var 3 timme så han går upp i vikt.

Vi var tvungna och göra detsamma men aldrig på natten fick vi besked om .

Nr 2 hos meg sluttet å våkne på natta når han var 3 mnd, da måtte jeg begynne å pumpe for å holde produksjonen oppe...

Om d er for å øke vekta hans bør du vekke han på natta. Men er d pga produksjonen hadde jeg heller pumpa, og da i stede vekt han etter 6-7 timer, om jeg visste han fikk i deg nok på dag. Han er jo fortsatt veldig liten og ikke sikkert selvregulring sitter helt enda... :-)

Fikk beskjed av hs i dag at han kan få sove, men da må jeg pumpe meg for å unngå å redusere melkeproduksjonen.. Lite lysten på den pumpa. Ønsker i alle fall å vekke han en gang per natt, han har mye luftsmerter på ettermiddag og kveld så da får jeg ikke ammet like ofte ((han bare kaver på puppen stakkar) :( hvor lenge lar dere babyen sove?

Her sover han en økt på 4-5 timer på natten. Denne får han sove. Så er det i grunn hver tredje. På dagen så vekker jeg han forsiktig hver tredje hvis det er nødvendig. Jeg har erfart at min kaver ned puppen hvis han er trøtt.

Min kaver pga luft/rap, gulp eller trøtthet. På kvelden er det verst, da kan det bli mye gråt dersom hun er overtrøtt.

Fikk beskjed av hs i dag at han kan få sove, men da må jeg pumpe meg for å unngå å redusere melkeproduksjonen.. Lite lysten på den pumpa. Ønsker i alle fall å vekke han en gang per natt, han har mye luftsmerter på ettermiddag og kveld så da får jeg ikke ammet like ofte ((han bare kaver på puppen stakkar) :( hvor lenge lar dere babyen sove?
Du kan jo pumpe litt og fryse, investering for senere :-) behøver vel ikke pumpe som en gal, jeg er ganske relaxed i forhold til amming. Jeg har en veldig kort periode med medisin nå så må gi erstatning, pumper ikke støtt, men 5 g per døgn tenker jeg, tar det litt sånn når det passer. Han spiser flere ganger i døgnet enn det, men jeg tenker at det ordner seg sikkert :-)

Lillemor her sover Max 3 timer i slengen så jeg slipper å ta slikt opp til vurdering :p men ville fulgt magefølelsen ;) føler du at det blir mest rett å vekke for å legge til istede for å pumpe gjør du det :)

Lillemor her sover Max 3 timer i slengen så jeg slipper å ta slikt opp til vurdering :p men ville fulgt magefølelsen ;) føler du at det blir mest rett å vekke for å legge til istede for å pumpe gjør du det :)
I natt skulle jeg opp og pumpe, men da var lille faktisk våken han! Endelig!! Så jeg slapp den pumpa inatt også ;) men ja, får ta det litt på magefølelsen og se an fra dag til dag.

Lar han sove så lenge han vil, og i hvert fall på natta, men foreløpig er det maks 5 timer (på natta, 3 på dagen). Når han hopper over nattpupp på 5 timer må nok jeg pumpe pga spreng, men der reguleres etter noen dager.
MEN her er gutten veldig stor så trenger ikke å tenke på vekt, og jeg har mer melk enn han spiser..
Men hva sier helsestj i forhold til vekt? Gleder meg til 8 timer sammenhengende søvn på natta! :) :)

Lar han sove så lenge han vil, og i hvert fall på natta, men foreløpig er det maks 5 timer (på natta, 3 på dagen). Når han hopper over nattpupp på 5 timer må nok jeg pumpe pga spreng, men der reguleres etter noen dager.
MEN her er gutten veldig stor så trenger ikke å tenke på vekt, og jeg har mer melk enn han spiser..
Men hva sier helsestj i forhold til vekt? Gleder meg til 8 timer sammenhengende søvn på natta! :) :)
Helsestasjonen sier han kan få sove. Men at for min del må jeg pumpe meg, og babyen må jo ta igjen "det tapte" med ekstra mat på dagen. Og vi ammer mye på dag allerede..så jeg tror jeg blir å vekke etter maks 4 timer for å amme på natt. Her går vektoppgangen sakte nemlig :( heldig du er som har masse melk!

Helsestasjonen sier han kan få sove. Men at for min del må jeg pumpe meg, og babyen må jo ta igjen "det tapte" med ekstra mat på dagen. Og vi ammer mye på dag allerede..så jeg tror jeg blir å vekke etter maks 4 timer for å amme på natt. Her går vektoppgangen sakte nemlig :( heldig du er som har masse melk!
Høres tøft ut.. Flink som klarer det asså!!
Betyr ekstra mat på dagen flere amminger eller mer på en gang? Spør fordi jeg er nysgjerrig!
Lykke til med pumping/ vekking! Syns du er kjempeflink!! :)

Høres tøft ut.. Flink som klarer det asså!!
Betyr ekstra mat på dagen flere amminger eller mer på en gang? Spør fordi jeg er nysgjerrig!
Lykke til med pumping/ vekking! Syns du er kjempeflink!! :)
Han får alltid begge bryst og føler han tømmer dem begge ved hver ammerunde, som er veldig ofte gjennom hele dagen. Så mer på en gang går ikke, og flere amminger blir jo og vanskelig! Tusen takk :)

Back
Topp