Soving i bil - barn

Pallar

Elsker forumet
Hvor lenge er det greitt at bana sover i bilen? Med tanke på at det ikke akkurat blir kvalitetssøvn.

Vi tenkte vi kunne kjøre frem til ca kl. 23.00 på kvelden. Da antar jeg at barna har sovet ca 3 timer.

Gjort det flere ganger, og dagen etterpåå har blitt litt rar, men kun fordi de har sovd lengre enn vanlig. Ikke noe problem her i huset altså.
Og hadde vi kjørt til klokka 23 så hadde nok storesøster vært våken hele veien, for hun er ei nattrangle, og iallefall når vi kjører bil

Nå er det jo ikke sånn at hver natt består av bilkjøringssøvn da. Jeg tenker at så lenge de sover, så sover de. Her har jeg ingen betenkeligheter med å la min sønn sove i flere timer. Han har sovet 5 timer i bil også han, på det meste.

Vi kjørte netopp fra Haugesund til oslo.
Brukte nesten 10 timer :P
Vi kjørte ved leggetid kl 19, og hun sovnet rundt 20... Så sov hun leeenge, og når hun våknet stoppet vi bare så hun fikk strekke på seg ca20 min... også sove hun bare videre når vi begynte å kjøre igjen..
ble vel 4-5 sånne strekke-på-seg stopp :)

Tenker kun på det med babyer i grunn.
Nå til helga skal vi til Kr.sand og turen hjem fra Kr.sand til svigermor i Sandefjord (før vi får hevi de i seng der siste dag) tar vel rundt 3,5 timer. Ingen betenkligheter med å la mine sove hele veien opp og så slenge de i seng :). Praktisk å heller kjøre når de sover på kvelden noen ganger i stedet for å kjøre langt våken, veldig kjedelig særlig for minstemann.

Back
Topp