Soving i bhg

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Hvor lenge sov deres små håpefulle i bhg? Frøkna vår er snart 2,5år og det går litt opp og ned nå om dagen, om hun sover eller ikke. Av og til slukner hun veldig fort, av og til ligger hun og synger i lang tid før de gir opp:p
Etter hun startet i bhg så sovner hun veldig fint på kvelden uansett om hun har sovet eller ikke, ettermiddagene er bare litt mer slitsomme hvis hun ikke har sovet :hilarious:
 
L har sovet så lenge han ville frem til en uke siden nå for han bare sove en time Max pga han er vanskelig å få i senga..men det har mye med at vi ikke bør hjemme for øyeblikket
 
L har sovet så lenge han ville frem til en uke siden nå for han bare sove en time Max pga han er vanskelig å få i senga..men det har mye med at vi ikke bør hjemme for øyeblikket
Hvor gammel? :) håper det går seg til etterhvert da :happy:
 
Ett sted mellom 45min og 2t 40 min. Vanligvis rundt halvanna/to timer.
Sover han godt på dagen sover han bedre på natta også.
 
Like gamel som din omtrent :) nå sover han eldste i trilla på natta da han nekter å sove i senga si her hvor vi bor:/
Det er så fælt når de ikke kan få sove, jeg har brukt vogna MYE på minsten på 9mnd på natt :sorry: eneste sted han kunne sove noe som helst :dead:
 
Her er storebror 2 år og 4 mnd og sover ca 1 1/2 time på dagen. Hvis han ikke sover på dagen blir han overtrøtt på kvelden og får store problemer med å sovne
 
Det er så fælt når de ikke kan få sove, jeg har brukt vogna MYE på minsten på 9mnd på natt :sorry: eneste sted han kunne sove noe som helst :dead:
Vogna har vært storebror sin bestevenn hele livet. Minstemann på 1 år vil bare ha kroppskontakt når han sliter :/
 
Veslegutt sluttet med dagsoving nå i sommer, en uke før bhg-start. 2.5 år når han sluttet med å sove på dagtid. Det har gått veldig fint, han sovner i løpet av 2 minutter på kvelden:)
 
Han slutta når han var 18mnd ca. Han hadde noen dager her og der frem til 2 år ca, hvor han sov en liten lur på Max 30min. Han var umulig p legge om han sov mer.
Han sov alle de timene han trengte i døgnet på natta ;) og sov og sover nå i en alder av 4 år i 12/14 timer i døgnet.
 
Jenta vår blir 2 år 24 oktober og idag er første dag vi prøver ut ikke søvn på dagtid i bhg. Hun har alltid sovet siden 12 timer uten noe tull, men siste mnd så våkner hun flere ganger og våkner grytidlig, trøtt og grinete. Føler det er all for tidelig :(
 
Eldste sov til hun var 4! :)
Minste på 2,5 sover enda :)

Alle barn har forskjellig behov.
 
2 år og 3 mnd.

Kunne sove det han ville frem til ca 2-årsdagen, da måtte det begrenses til maks 1,5 time. Nå ila sommerferien har han kuttet dupp noen dager når vi er hjemme, og maks 1 time i barnehagen. Her er det ikke nødvendigvis legging som er problemet, men han våkner tidlig om han sover lenge på dagen, han blir helt utslitt stakkar
 
Her sov minstemann frem til sommerferien på dagtid i bhg. Da var han 3 år. Sluttet i løpet av ferien, men han er trøtt hver ettermiddag og sovner ofte hvis vi ikke holder han i gang med noe.

Så det er jo sikkert veldig forskjellig.. begge barna våre har sovet til ca 3 års alderen.
 
Eldste hadde sluttet hjemme når han begynte i bhg 2 år gammel men sov i bhg det første halvåret Stadig mindre og mindre.

Melmomste begynte i bhg halvannet år gammel og sluttet å sove i løpet av det første året om jeg husker rett .

Yngste er nå 2,5 og sover enda i bhg men hun er begrenset litt på tid nå sånn at hun er grei å legge hjemme. Skulle hun sove så lenge hun ville sov hun 2,5+ timer i bhg og var ikke interessert i å sove på kvelden.
 
Eldstemann sov i bhg til han var 3,5 år. Da sluttet bhg med det da han var den eneste på storbarns avd som sov. Men han hadde trengt å sovet i bhg lenger..
 
Back
Topp