Soving, gutt 3,3 år

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
Min kjære prins er nå 3,3 år og har endelig begynt å sove natten rundt etter mye tulling i 3 år. Har forsøkt det meste, men skal innrømme at det siste året ble vel uvaner laget for jeg var sååå sliten og ble alene med ham. Søvn er undervurdert som dere sikkert vet!![;)]

Hvertfall... nå sover han hvertfall uten å våkne om natten, eller dvs han mener det er morgen klokken 0500!!!![&o][&o][&o] Jeg har vært streng med ham og nektet ham å stå opp før 0630 så det blir mye hyling innimellom. Itillegg blir han jo så trøtt på dagtid at trassen er verre enn den trenger å være. Så ALT blir slit, og vi er trøtte begge to!!

Så jeg trenger desperat tips... hadde han sovet til 0630 hadde jeg vært fornøyd, hadde han sovet til 0730 hadde jeg vært overlykkelig![;)]

dytt...

Har du vært med legen?

Nei, hva mener du jeg skulle sjekket da??[:)]

Du skal jo først og fremst være fornøyd med at han endelig sover natten gjennom! [:)]

Når det gjelder antal timer, og våkning på morgenen, tror jeg nesten du må prøve deg lit fram; hva med å legge han litt tidligere, så han iallfall ikke er så trass pga lite søvn?

Barnet mitt våkner også til samme tid HVER dag, og det spiller ikke noen rolle om leggeteid da er klokka seks eller sju for å si det sånn.. Våkner samme tid uansett, så vi måtte bare framskynde leggetiden litt, for å unngå voldsom trøtthet utover dagen..

Du kan jo prøve det, og heller utsette leggetiden med noen min hver dag, sakte men skkert, og se om det hjeper. Det kan jo være at når han blir vant til å sove et visst antall timer hver natt, så vil han kunne regulere våkningen etter når ha legger seg?

Jeg vet jo ikke om dette fungerer på alle, men vet av egen erfaring at de har en tidsinnstilt vekkerklokke, og det kan være litt vanskelig å endre dette over natten. På samme måte som at man ikke slutter med bleie før de er klar for det! [;)] 

Lykke til iallfall! Og vær glad for at han iallfal sover hele natten, sikkert noen som har problemer med det også.

Når klokka er 05.00, får han komme inn til deg i din seng å sove sammen med deg da? Hvis nei, la han få gjøre det på betingelse om at han er stille og sover videre. Tøyser han litt i 2-3 minutter i din seng så ikke kjeft, lukk igjen øynene og ignorer han som om du sover, så kanskje han blir lei og legger seg ned og sover selv. Krass tale/småkjeft når de har våknet hisser dem ofte bare opp og gjør dem mer våkne.

ORIGINAL: Kal-El

Når klokka er 05.00, får han komme inn til deg i din seng å sove sammen med deg da? Hvis nei, la han få gjøre det på betingelse om at han er stille og sover videre. Tøyser han litt i 2-3 minutter i din seng så ikke kjeft, lukk igjen øynene og ignorer han som om du sover, så kanskje han blir lei og legger seg ned og sover selv. Krass tale/småkjeft når de har våknet hisser dem ofte bare opp og gjør dem mer våkne.

sign, funker her..

Men når legger han seg da?

Ok, lang historie litt kortere!![;)] Han har alltid tullet med nattesøvnen... for vel et år siden var vi inne på noe. Jeg og bf samarbeidet om å gå i skyssel til rommet hans om natten og det tok tid men merket litt bedring. Så gikk bf for over et år siden... et kjapt og uventet brudd, satt igjen med et hus full av ting, det økonomiske osv.. altså sliten og orket ikke følge opp om natten så endte med han fikk komme opp i sengen og sove hos meg. Den tiden han våknet på ble bare tidliger og tidliger.. så til slutt våknet han mellom 1130 og 0100 engang. Og ikke noe mot samsoving sånn generelt, men han sover sååå urolig at jeg er helt utslitt dagen etter. Faktisk verre enn å stå opp tre til fem gange hver natt[&:] Så da var det hard tilvennin til sin egen seng igjen... jeg har snakket masse med ham, og holdt stand. Selv om det til tider er veldig vanskelig klokken 0300 på natten og han hyler til 0500 før han gir seg litt.. Så rundt to mnds tid siden sov han rundt!!! HURRA!!!!![:D][:D] Superbra og takknemlig for det, men mangler litt før mor er fornøyd!![;)]

Om jeg legger han 1730 eller 2000 så våkner han til samme tid... Føler ikke det er riktig å legge ham tidligere for at han skal kunne stå opp klokken 0500!! Tre til fire dager med å stå opp så tidlig og legger seg vanligvis 1900-1930 så går han helt i svime og sovner stående klokken fem hvis det er det om å gjøre.

Til nå har han ikke fått lov å gå ut av sengen før jeg sier det er morgen, altså hyling i halvannen time. Prøvd å ta ham inn i sengen og overse, men han bare turner og mase. Han vil se tv, er sulten, er tørst, må på do osv...

dytt..

Prøvd den nattlampen alle snakker om? som viser at det er morgen eller natt...

ORIGINAL: Heijdii

Hmm.. nei[&:] Hva heter den da??[:)]

ORIGINAL: Delia

ORIGINAL: Heijdii

Hmm.. nei[&:] Hva heter den da??[:)]

http://www.lilletrille.no/article.asp?w=23370316

[:)] kanskje verdt å prøve visst han forstår.. [:)]

Nei, hva mener du jeg skulle sjekket da??[:)]

At det ikke er medisinske årsaker til at han er sånn[:)]

prøv å si at du skal sove mer, men at han gjerne kan stå opp. kanskje han finner ut at det er bedre å ligge litt hos deg da. funket for en venninne av meg. faren er jo selvsagt at han syns det høres innmari kult ut[:D]

ORIGINAL: Skravlemor

prøv å si at du skal sove mer, men at han gjerne kan stå opp. kanskje han finner ut at det er bedre å ligge litt hos deg da. funket for en venninne av meg. faren er jo selvsagt at han syns det høres innmari kult ut[:D]

Her står han glatt opp og leker vilt!!![&:][8D][:D]

ORIGINAL: Skravlemor

Her står han glatt opp og leker vilt!!![&:][8D][:D]

Hvordan gikk det i natt da?

Back
Topp