Soving- barn 8-9mnd

Guttogjente0911

Forelsket i forumet
Hvordan sover barna deres som er ca 8-9 mnd? Sover de hele natta eller får de fremdeles mat en eller flere ganger? Her er det ikke snakk om å sove hele natta enda. Har vært våken 1 gang for flaske i lange tider, men nå er det to ganger igjen. Har fått 3 tenner og er tydelig flere på vei. Regner med det er dette som virker inn, men er ikke sikker. Husker ikke fra førstemann når han begynte å sove hele natta uten mat....

Min er 10 mndr og har nettopp begynt å sove ca. hele natta (bank i bordet)!

Har ikke fått mat om natta siden han var 6 mndr, så er ikke det som er grunnen til at han har sovet dårlig. Har vært våken maaange ganger i løpet av natta!
Nå har vi nok en gang vært hos manuellterapeut/naprapat, vi har lyttet til råd fra helsesøster, og vi har latt han sove på eget rom. Så summen av dette har tydligvis gjort til at han sover:) Og vi er overlykkelige!!!

På dagtid sover han somregel 1 time og 15-20 min første luren, og alt fra 30 min til 1,5 time andre luren:)

Jeg trodde også lenge det var tennene som plaget, men etter nesten 4 mndr med tull om nettene forstår vi jo at det var annet som var problemet. Helsesøster mente han sov lett og drømte mye, og at han når han våknet opp av diverse grunner (som oftest drømmene) greide han ikke sovne igjen uten at vi serverte han tutten i munnen med en gang. Dette måtte vi jobbe med.
Nå vet ikke jeg hvordan din gutt er når han våkner da, om han gråter masse, om han er lys våken og vanskelig til å få til å sovne igjen, om han virker som han har vondt noe sted etc., så vanskelig å si akkurat hva grunnen kan være. Men om dette har begynt nå i det siste, samtidig som tennene har poppet frem, er det nok sannsynlig at det er det som plager han:/

gutten har sovet natta igjenom siden han kom til
Jenta var våken opp til 30 ganger løpet av natta når ho var på den alderen

Her sov de hele natten begge to når de var på den alderen :) 

La seg rundt 8 og sov til mellom 7 og 10 dagen etter :)

En dupp på formiddagen og en dupp på ettermiddagen :)

De blir ni mnd den trettende, og sover ikke natta gjennom. Aksel har sovet greit i perioder, da må vi gi ham smokken ca ti ganger. Edvard har stått opp for mat en gang for natta i lange tider, og må også ha smokken en milliard ganger. Aksel har fått en tann, Edvard ingen :)

På dagtid sover de ca 2,5-3 timer.

Her sover hun stort sett 19.00-07.00. Hun sover 1,5 time på dagtid. Noen dager dupper hun av en ekstra gang i 20-30min.Men da legger hun seg ikke før 20-21 så prøver å unngå det.

Hun har ikke fått mat på natten siden hun var 2,5 måned

Hvis jeg husker riktig så ammet begge mine et par ganger om natten på den alderen.

begge mine gutter har sovet hele natta siden de var ganske nyfødte og nå er de 8,5 og 3 år og nå hender det at de er litt Albert Åberg "skal bare ditt,skal bare datt"

Back
Topp