Sovevogn i barnehagen til lange barn?

Chihaya

Forumet er livet
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Min lille frøken er 21 mnd og 90 lang, dvs at hun har vokst fra sportsdelen på emmaljunga sittedelen. :eek:
Emmaljunga scooter er 10 cm lengre når den slås ned, men den er jo så smal at den ikke duger som sovevogn.

Forslag til sovevogn?

Barnehagen tilbyr reiseseng med madrass, men sovingen foregår fortsatt i "utemiljø". Dvs vognskuret er et fullverdig rom, men med et grov/kaldrom, med uslepet betonggulv og ingen varme. Jeg er redd det vil bli alvorlig kaldt og trekk på vinterstid.
Da tenker jeg at reiseseng blir ugunstig ned mot det kalde gulvet, så vi vil helst ha vogn.

Vi har en Brio Happy vi skal bruke som sovevogn i barnehagen. Hun har veldig god plass nå (er bare ca 75 cm lang da, men masse å gå på)

Min 2 åring er 93 cm og bruker emmaljunga City cross. Ikke ofte han sovner i den, men har ikke tenkt på at den er for liten. Men sover litt krøllet han da.

Er ikke det ganske normal lengde? Vi har brukt city cross som sovevogn og har aldri tenkt at den er for liten eller j nærheten av det. Tror eldste var 94-95 cm som toåring og hun sov til hun var hvertfall 2,5 år.

Min lille frøken er 21 mnd og 90 lang, dvs at hun har vokst fra sportsdelen på emmaljunga sittedelen. :eek:
Emmaljunga scooter er 10 cm lengre når den slås ned, men den er jo så smal at den ikke duger som sovevogn.

Forslag til sovevogn?

Barnehagen tilbyr reiseseng med madrass, men sovingen foregår fortsatt i "utemiljø". Dvs vognskuret er et fullverdig rom, men med et grov/kaldrom, med uslepet betonggulv og ingen varme. Jeg er redd det vil bli alvorlig kaldt og trekk på vinterstid.
Da tenker jeg at reiseseng blir ugunstig ned mot det kalde gulvet, så vi vil helst ha vogn.
Vi har scooter. Den er ikke for smal til å sove i. Datteren hadde en brio race som hun sov i. Gikk fint det, og den er smalere. Hun var også veldig lang (og er det fortsatt)..

Hva med å legge et sammenrullet teppe rundt i reisesengen, ligge på ull og oppi en pose? Men 90 er jo normalt langt

Fruktplukker jeg fikk ikke til å sitere deg, men vi prøvde scooteren i butikk og hun får ikke slappet av med armene ned langs siden i scooteren. Å få plass til voksiposen kunne vi bare glemme.

Har du kanskje en eldre modell som er bredere? Jeg har en venninne som har en eldre modell og den ser bredere ut, men jeg har ikke målt.

Og ang lengden så tenker heg og at 90 er normalt, men i emmaljungaen ligger hun med hodet helt opp i metallkanten og helen på kanten av fotbrettet.

Back
Topp