Sovevogn - forskjell på NXT90 ergo vs flat?

To be announced

Glad i forumet
September To Remember 2022
Lille har vokst ut av babyvogna og må over i sportsdelen. Vi har en ergo-sittedel til Emmaljunga NXT90, men synes ikke den er optimal for å sove i. Kan noen si om flat-delen er verdt å kjøpe for å ha som sovevogn til en 6mnd gammel baby?

Finnes det alternativer til vogner som er fine til kun søvn, som er billigere enn 2500kr?

Isåfall brukt vogn, men jeg tipper det meste som legges flatt vil funke som sovevogn. Av billigere merker også :)
Liker han ergodelen da? Er jo mange som bare sover i det. Jeg har ikke prøvd den med flat, men eldste sov masse i bugaboo og sov godt. Vi byttet da han var nesten 5 mnd. Den har lik sittedelutforming som ergo. Etterhvert bytta vi til en trehjuling med flat rygg og han sov godt da også :)

du kan hvertfall få en brukt vogn under 2500. Babyjogger city elite, Tfk twist/Mono eller Britax GoBig er feks vogner som vil kunne vare hele vognperioden. Britax Motion 4plus (eller noe sånt) har også lang rygg.

Men hvis du er glad i Nxt-vogna og vil ha mulighet for flat soving, så ville jeg skaffet den flate sittedelen egentlig :) Da har du èn vogn og den flate delen er romsligere enn ergo så du kan bruke den til over 2 år hvis det er behov for det.

Vi har flat til vår, og liggekomfort er ypperlig, han sover som en stein i den - ulempen er at dersom barnet er langt, blir den fort kort i ryggen, da den har en kant på flere cm som vippes oppover og reduserer liggeflaten når ryggen legges ned på den - vi må trekke barnet lenger ned i vogna og heller la beina ligge med knekk i kneet eller hælene litt utfor fotbrettet for at han skal kunne ligge behagelig. Men sover han først, så er det ingen problem og han sover godt :)

Isåfall brukt vogn, men jeg tipper det meste som legges flatt vil funke som sovevogn. Av billigere merker også :)
Liker han ergodelen da? Er jo mange som bare sover i det. Jeg har ikke prøvd den med flat, men eldste sov masse i bugaboo og sov godt. Vi byttet da han var nesten 5 mnd. Den har lik sittedelutforming som ergo. Etterhvert bytta vi til en trehjuling med flat rygg og han sov godt da også :)

du kan hvertfall få en brukt vogn under 2500. Babyjogger city elite, Tfk twist/Mono eller Britax GoBig er feks vogner som vil kunne vare hele vognperioden. Britax Motion 4plus (eller noe sånt) har også lang rygg.

Men hvis du er glad i Nxt-vogna og vil ha mulighet for flat soving, så ville jeg skaffet den flate sittedelen egentlig :) Da har du èn vogn og den flate delen er romsligere enn ergo så du kan bruke den til over 2 år hvis det er behov for det.
Min erfaring er at den flate liggedelen til nxt90 er liten, min på 20 mnd har ikke passet den på mange mnd, og han er gjennomsnittlig høy. Ble veldig skuffet over dette selv da jeg trodde den skulle vare lengre.

Prøvd begge ifbm med jobb og hjemme. Hadde ikke brukt penger på å bytte, de sover godt i ergo selv om det ikke ser sånn ut, og den er mye lettere å justere om ungen f.eks surkler mye og må litt opp i ryggen enn flat :)

Jeg også står fast i valget mellom ergo og flat. Håper flere kommer med innspill her
Jeg har tenkt flat siden ergo er smalere nedi/rompa. Men er så usikker siden flat er lengere. Hva er viktigst liksom

Back
Topp