Sovevogn barnehage!

Hønemor <3

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Jeg har så smått begynt å tenke på barnehagestarten til snuppa, og av den grunn lurer jeg på om noen kan anbefale en god sovevogn til bruk i barnehage?

Vi har en emmaljunga til bruk hjemme, veldig fornøyd med den, men jeg syns den er for fin til å sette fra seg i bhg. Vil ha en jeg ikke trenger være redd for..

Her har jeg til begge ungene brukt simovogna og når eldste var ferdig med den når han var 3 så den like fin ut. Jobber i barnehage og har aldri skjønt poenget med egen barnehagevogn. Lei av falleferdige vogner der kalesjen, fotbrettet og ryggen ikke fungerer helt og at foreldrene aldri fyller på med luft i hjulene. Så kjøp en som er i god stand og følg den opp selv om den "bare står der i bhg".

Hadde brukt en emmaljunga eller simo som har best plass, så den holder hele sovetiden. Full liggestilling med både rygg og ben, ikke trang og luftig kalesje.

God vogn. Stor vogn. Gjerne simo eller emmaljunga.

Men jeg skjønner skepsisen din, vår forrige vogn ble ødelagt av barnehagen(e). Den hadde håndbrems. Den knakk. Bl.a
Så vi har ny vogn (tilsvarende. Tenkte egentlig bare nytt understell, men har gitt den bort nettopp som sovevogn i bhg. Den fungerer stort sett til det, nemlig.

Så heller en brukt vogn som du ikke trenger være redd for til bhg. Og hjemmevogna til gjenbruk til flere barn. :-)

Vi har simo stående i bhg.

Her er som regel vognskuret låst når vi er for å levere/hente, så er vanskelig å følge opp vognen som lutzern etterlyser. Men er innom og sjekker den når skuret står åpent.

Husk å merke ALT! Absolutt alt! Vognen, tepper, pose, lammeskinn, vognseler, myggnett, regntrekk, stormtrekk. Alt! Det har visst en tendens til å havne i andre sine vogner (i vår bhg i alle fall) og jeg har dermed mista stormtrekket til vogna som var omtrent ubrukt når vi satt den i bhg (eneste tingen jeg er usikker på om jeg hadde husket å merke eller ikke).

Junior har TFK joggster twist som sovevogn i barnehagen. Mini kommer til å bruke Emmaljunga, da det er det hun har nå.. J låner den som sovevogn i helgene, og ligger veldig godt i begge. Syns Emmaljunga sine seler er små, så de går ikke på j.

Vi kommer til å sette Brio vognen vår i barnehage når den tid kommer. Er vel mye av det samme som Simo-vognene og selges vel gjerne som Britax nå begge to?

Men hadde nok kjøpt en brukt vogn om vi ikke hadde trengt en ny søskenvogn nå..

Tusen takk for svar og gode tips <3
Tror det blir en Simo på vesla når hun begynner i barnehagen! Får sjekke ut markedet litt :)

Sikkert dumt spm, men barna ligger i sportsdelen I bhg?
Hvilke vogner har sportsdel som man kan legge flatt el bortimot flatt?
Bagdelen blir vel for liten...
Vår er for urolig og lang til bag.
Har hatt simo duo til begge mine og de har brukt bagen til de var 15-16 mnd gamle. Etter det er det sportsdelen. Mange vogner har helt flate sportsdeler.

Noen vogner kan man ta ned/ril sides bøylen som går over bena, veldig fint som sovevogn.

Synes de må få ha bena på et fotbrett og ikke hengende og dingle nedover, som feks på tfk.

Back
Topp