Sovestillinger

Ella30

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Flere som sliter med sovestilling allerede? [emoji21] Jeg hadde ikke antydning til vena cava med de to første og sov så godt på ryggen, men denne gangen er det kun venstre side jeg klarer å ligge lenge på... er jo det som er anbefalt (glad jeg ikke visste det med de to første [emoji23]), men jeg våkner hver gang jeg havner litt på rygg og hvis jeg prøver meg på høyre side for å avlaste litt våkner jeg fort av det også...

Ser for meg dette blir morro fremover [emoji38][emoji28]

Jeg sover stort sett kun på venstre siden selv. Alt annet er ubehagelig.

Er i uke 16, og sover best på ryggen! Er det slik at man ikke skal ligge på ryggen? Føler jeg hører så mye forskjellig :)

Med sønnen klarte jeg ikke å sove sidelengs. Hadde vondt og kjentes ut som st magen revna når jeg lå på siden så sov kun på ryggen. Denne dagen sover jeg foreløpig i alle stillinger bortsett fra magen.

Foretrekker absolutt å sove på ryggen. Sover litt på siden noen ganger, men det trigger ofte kvalmen..

Sover absolutt best på venstre side her og:)
Prøver å avlaste med høyre eller litt på rygg, men blir kortvarig.
Må sikkert dandere litt med puter og sånn etterhvert:)

Er i uke 16, og sover best på ryggen! Er det slik at man ikke skal ligge på ryggen? Føler jeg hører så mye forskjellig :)
Veldig mange kan etter hvert få problemer av å ligge på ryggen ift at nerver og blodkar kan bli klemt sammen.

Ligger mye på høyre side foreløpig. Venter på puta jeg har bestilt for å få støttet opp både mellom knærne og under mage og pupper.
Ligger på ryggen når jeg er våken og nyter så lenge det er behagelig. Får se etter hvert hvordan det blir.

Ligger og en del på høgre side foreløpig. Kan også ligge på magen, men våkner etter ei stund av ivrige spark[emoji28] kan stort sett ligge som eg vil men får halsbrann av å ligge på rygg uten to puter pluss ammepute...

De fleste steder står det at det ikke er farlig å sove på ryggen hvis det ikke er ubehagelig [emoji5] Men når man googler kommer det jo opp mye rart og var visst gjort en studie på sovestilling der soving på høyre side og rygg utgjorde en større risiko for barnet... men altså, sannsynligheten var vel typ 0,2% hvis man sov på venstre side og doblet til 0,4% hvis man sov på rygg eller høyre side, så vet ikke hvor mye man skal legge i det... sjansen er jo uansett kjempe liten for at det går galt og det er viktig å sove godt også! Jeg googlet bare "vena cava" mener jeg det var, hvis du ønsker å lese om det.

Ligger mye på høyre side foreløpig. Venter på puta jeg har bestilt for å få støttet opp både mellom knærne og under mage og pupper.
Ligger på ryggen når jeg er våken og nyter så lenge det er behagelig. Får se etter hvert hvordan det blir.
Jeg har fått meg bbhugme og er helt avhengig av den! Hjelper masse [emoji5]

Egentlig best å ligge på ryggen enda, men er vel innom de fleste sovestilling i løpet av natta, utenom på magen[emoji4]
Men i dag har jeg fått kjøpt inn bbhugme og gleder meg masse til å prøve[emoji2]

Veldig mange kan etter hvert få problemer av å ligge på ryggen ift at nerver og blodkar kan bli klemt sammen.

Er det langt ute i graviditeten, eller kan det oppstå når som helst? Jeg eelsker å sove på ryggen. Klarer ikle å sove på siden, for da faller jeg automatisk og sover på magen

Jeg sover på høyreside, eller på magen (da med et bein på skrå på en måte for å avlaste magen [emoji23]). Det gjorde jeg med de to andre også. Kan ikke fordra å sove på ryggen lenge om gangen.

Jeg har fått meg bbhugme og er helt avhengig av den! Hjelper masse [emoji5]
Har hørt så mange ulike erfaringer med den, men samtidig hørt mye bra om billige store puter så sjanset på en sånn en til 200kr

Er det langt ute i graviditeten, eller kan det oppstå når som helst? Jeg eelsker å sove på ryggen. Klarer ikle å sove på siden, for da faller jeg automatisk og sover på magen
Husker ikke, men mener det er betraktelig lenger enn vi er

Har hørt så mange ulike erfaringer med den, men samtidig hørt mye bra om billige store puter så sjanset på en sånn en til 200kr
Har ikke prøvd så mye annet (unntatt vanlig ammepute til amming) men er super fornøyd! Mannen bestilte seg en selv når det var tilbud i helga for han er så misunnelig [emoji23] Satser på du blir fornøyd med din også da [emoji5]

Har stått litt om det i appene mine allerede ihvertfall, jeg er 18+1 uker nå. Vet ikke når det er vanlig at det kommer, men plager meg ihvertfall veldig at jeg ikke kan sove på ryggen lenger [emoji17]

Har ikke prøvd så mye annet (unntatt vanlig ammepute til amming) men er super fornøyd! Mannen bestilte seg en selv når det var tilbud i helga for han er så misunnelig [emoji23] Satser på du blir fornøyd med din også da [emoji5]
Liker at de ikke er så kompakte, men lettere å forme og styre med

Back
Topp