Sovestilling

Druen29

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Trenger tips til sovestillinger. Får ikke sove, vrir meg hele natten. Endelig fått sovna så må jeg på do. Ikke lenge igjen, men også litt for lenge igjen :-p andre enn meg som sliter me dette? Jeg er ikke så stor, men det sliter på rygg og mage.

For meg har bbhugme gravidpute vært redningen. Da klarer jeg slappe av på siden. Hvis jeg ligger på siden uten støtte, ramler jeg bare eller bruker masse muskler og får vondt. (Men om du kjøper en sånn på nett, så trippelsjekk at du ikke kjøper ammeputa som er vesentlig mindre. Vet flere har tabbet seg ut:facepalm:)

Jeg har som nevnt i en annen tråd problemer med at babyen blir stresset og får veldig høy hjerterytme av at jeg sover på ryggen.. Så jeg kjøpte kroppspute (sikkert omtrent samme som Marithe.) Fungerer veldig bra! Kjøpte min på Rusta, 299kr ;)

Ekstra dyne til å rulle sammen slik at den støtter mage og samtidig kan legges mellom beina. Evt. ekstra puter til å bygge opp/støtte med. Det hjelper litt, men langt i frå nok for min del. Vil tru eg hadde sove endå dårligere uten. Eg prøver å drikke mest om dagen og minst mulig om kvelden for å sleppe å gå på do heile tida.

Sliter med det samme. Jeg bruker bbhugme sin gravidpute og hadde ikke klart meg uten! Merker allikevel at jeg sliter med sovestillingen, og jeg må bytte side å sove på hele tiden (kaver noe voldsomt på natta for å snu meg og samtidig få dratt med meg puta til andre siden :laughing002) Og så er det minst to do-besøk om natten selvom jeg begrenser vann-drikkingen på kvelden...

Jeg får også vondt uansett når jeg har ligget for lenge i en stilling.
Jeg bruker en ekstra dyne som jeg har rullet (alternativ til bbhugme), og det er godt.
Men må uansett snu meg etter en liten stund.
Ligger mest i sideleie. På siden, med magen nedmot madrassen, og det øverste beinet opp mot kroppen og ut. Får vondt av å ligge på ryggen, men tar av og til noen pauser på ryggen før jeg snur meg helt rundt, for å "avlaste" bekkenet på siden

Høres ut som alle har det samme problemet! Jeg har en stor ammepute i sengen som jeg ligger over. Sover godt på høyre side, men våkner opp med kynnere/ strekninger i magen på venstre side. En natt var det så vondt at jeg ringte føden, der sa de at en skulle ligge på venstre side. Da låg alt stabilt. Men jeg for ikke sove på venstre side! Off, jeg er begynt på nedtelling og håper de siste ukene går fort. Begge søstrene mine gikk 10 dager overtid, håper ikke det skjer med meg!!

Kunne ikke sagt det bedre selv! :D
Nå begynner jeg å bli "lei" som man sier. Og så er jeg så utålmodig, gleder meg sånn til å få møte den lille. Det føles som en evighet til nå, men tiden går jo i grunn raskt.
Gleder meg til å ligge og sitte godt igjen, nå sitter jeg ikke godt heller. Klarer sjelden å se mer enn en episode eller to av en serie på kvelden, før jeg må legge meg eller opp å gå litt.

Jeg sliter også med å finne en behagelig stilling. Kaver rundt i senga halve natta med ei ekstra pute mellom beina :hilarious: Er overrasket over at samboeren ikke har flyttet inn på gjesterommet.

Vrir meg frem og tilbake. Han ligger på tvers , og « protesterer « uansett hvilken vei jeg ligger.. klarer ikke ligge på rygg heller :confused:

Sniker fra april. Her har bbhugme vært redningen hele veien, mest pga bekkenet. Nå på slutten bruker jeg den også under magen. For fordøyelsen og blodsirkulasjonen er det anbefalt å ligge på venstre side... Er vel en mager trøst at det gjelder for mange:p Bruk puter eller ekstra dyne for å gjøre det mer behagelig:Heartred:Heartred

Back
Topp