Sovestilling

010000100

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Sover dere på ryggen? Hvordan vet man når man skal slutte med dette? Jeg sovner normalt på ryggen men forsøker å venne meg til å sove på venstre siden. Problemet er at jeg gjerne ender opp på ryggen i løpet av natten. Når det blir ubehagelig vil man da våkne om man ender opp på ryggen?

Jeg måtte slutte å sove på magen for ca 1 uke siden :( jeg sover alltid på magen, så det var skuffende :p
Sover mest på venstreside, så når mannen går på jobb er det rett over på høyreside :)

Det er ikke noe farlig å sove på ryggen, når man begynner å få stor mage er det lurt å ha en ekstra pute under hodet, slik at man ikke ligger for flatt :)

Syns det med sovestilling er en utrolig slitsom ting:p jeg har ALLTID sovet på høyre side. Nå i svangerskapet har jeg jo selvfølgelig hatt dårlog samvittighet for det siden jeg dovner bort i høyre del av mage, og tenker det har noe med bebis å gjøre. Men jeg har ikke klart noooe annet. Nå pluselig, er det vondt å sove på høyre siden og ubehagelig i bekkenet å sove på venstre, men jeg klarer ikke å sove på rygg.. Emder med at jeg våkner hvert 5 minutt for å skifte stilling:p

Sent from my iPad using BV Forum

Våknet på ryggen i natt, men sover ofte ganske rolig og våkner som regel i stillingen jeg sovnet i. Prøver å ligge på sidene, men liker å ha det øverste kneet 90grader ut så da havner jeg litt på magen - vet hvor babyen ligger så prøver å ligge på venstreside da babyen er mer mot høyre (innbiller jeg meg i alle fall ettersom hjertelyden er der) :p

Jeg og ligger litt mer ned på magen når jeg ligger på siden men regner med at jeg vil få en indikasjon på ubehag skulle det være feil.

Er i uke 20 nå og sover på magen og begge sidene. Evt stabilt sideleie. Tenker aldri på om jeg ligger på ungen, den er godt beskyttet der inne :) sov godt jenter det skal jeg nå - er kjempetrøtt og sliten etter oul og 52 mil i bil i dag :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg tenker ikke på hvordan jeg sover; av og til sover jeg på ryggen, av og til på magen, av og til på høyre side og av og til på venstre side. Når noe blir ubehagelig, våkner jeg av det og flytter meg ;) Magen begynner faktisk (dessverre) å bli litt ubehagelig, så nå spørs det om det blir noe særlig mer magesoving på noen måneder :p

Sover i akkurat den stillingen jeg føler er behagelig :) Babyen har det trygt og godt inne i hula si, så stresser ikke med og finne andre sovestillinger. Gjorde akkurat det samme med de andre to jeg har så har 0 dårlig samvittighet. Bedre at jeg sover godt en at jeg skal bekymre meg for sovestillingene og sove dårlig. Det har verken jeg eller lille ruske noe igjen for :)

Back
Topp