Sovestilling?

Lillegull*2

Glad i forumet
Har dere endret sovestilling siden dere ble gravide?

Synes dere det fortsatt går greit å sove på magen, for dere som i utgangspunktet foretrekker dette?

Jeg kjenner jeg ligger mer og mer på siden, da jeg kjenner korsryggen om jeg ligger på ryggen, og må ha en pute under magen om jeg skal ligge på magen. Og om Lillegull beveger seg synes jeg nesten det er ubehagelig å ligge på magen, akkurat som at jeg kan kvele h*n om jeg ligger slik for lenge :p

Sover alltid på siden, eller i korte perioder på ryggen. Klarer ikke sove på magen. Så derfor er egentlig ikke så mye forandret. Bortsett fra at jeg får flere sure oppstøt om jeg ligger på høyre side.

Jeg klarer ikke ligge på magen lenger, syns det er vondt. Pleier å sovne på siden, men våkner på ryggen :p

Klarer ikke sove på magen nå. Synes det er ubehagelig :( Ligger bare på siden med gravidputa mellom beina for å avlaste bekkenet

Jeg klarer ikke å ligge på magen noe mer, så ligger på siden

Har aldri likt å ligge på magen, og syns det er mest behaglig å ligge på siden :) så her er det ikke noe forandring :D

Har ikke sovet på magen på mange år, så det er heldigvis ikke noe problem her.
Trives best med å sove på siden, gjerne med pute/dyne mellom beina :)

Jeg bruker også pute veldig mye.. Enten under lårene når jeg ligger på rygg, eller mellom beina når jeg ligger på siden. (bruker en veldig tynn sommerdyne over meg, så den er ikke like kjekk til å ha mellom beina :p )

Er egentlig mageligger, men ikke nå lengre :) Ligger på siden, gjerne med pute mellom beina :)

Husker VELDIG godt fra forrige gang at de siste ukene ble mini helt krakilsk inni magen om jeg la meg på høyre side, akkurat som om det var vondt for han :( Jeg lå i mange uker i kun EN stilling da jeg sov, og fikk nesten liggesår på venstre skinke..... Jeg har skjeiv/hjerteformet livmor, så han lå ikke i helt normal stilling inni magen, kanskje det var derfor det var så ubehagelig for han på høyresiden...?

Jeg leste en plass da jeg var gravid forrige gang at man skal være lydhør for signalene fosteret gir på slutten når det begynner å bli trangt.

Har ikke endret liggestilling enda.. Men mine liggestillinger har jeg vent meg på etter mye ryggplager (isjas etc.), så de funker nok godt nå under graviditeten også.. Men ligger delvis på magen i løpet av natten, og det må jeg sikkert kutte ut etter hvert :-)

Har det egentlig akkurat som før,ingen forandring . Aldri likt noe særlig og ligge på mage til vanlig ;)

Jeg ligger alltid på magen/siden, det gjør jeg fortsatt :) Når magen blir større blir det nok å ligge mer på siden og mindre på magen, men klarer ikke å ligge på rygg (særlig når jeg er gravid og magen er stor)!

Elsker å ligge på magen, gjør ikke så mye nå lenger..det blir mer halv på meg og halv på side. Er redd for å skvise babyen;) heheh enda jeg vet d ikke skader babyen, men likevel blir jeg litt hysterisk.

jeg ligger mere på ryggen nå merker jeg å sia noen ganger. pleide å ligge på magen men det er bare ubehagelig nå :/

Back
Topp