Sovestilling?

Therese W

Gift med forumet
Hva er/var din favorittstilling? Hvordan ligger du nå? Sliter med å finne behagelige stillinger. Våkner hver natt med at noe har sovnet. Hånda/ kneet/ armen... Dødsirriterende. Dette er bare starten hehe

favorittstilling var på magen :P nå varierer jeg fra side til side.. og ryggen :P

Høyre side, i stabilt sideleie. Nå veksler jeg mellom høyre og venstre da det gjør så vondt å sove på rygg, og høyresiden er vond den også.

Gutt født 09
Baby sept 13

Ligger altid på siden:p og de gjør jeg fortsatt, nå har jeg oftest litt av dynen mellom bena på en måte, føler at de er bedre for bekkenet )

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

jeg veksler også fra side til side, ubehagelig å ligge på ryggen. Får vondt i bekkenet etter en stund i samme stilling så jeg snur meg mye. har izislide laken (sånn som de også bruker på eldre) for at jeg skal klare å snu meg uten å våkne av smertene..

kan jo ikke ligge på magen lengre.. Egentlig det jeg liker best.. :( ligger mye på siden :) ubehagelig å ligge på ryggen, dvs ryggen blir så svaiet og får for lite støtte, at jeg får vondt i korsryggen :( det hjelper hvis jeg trekker opp bena litt.. Men kan jo ikke sove sånn :P

kan jo ikke ligge på magen lengre.. Egentlig det jeg liker best.. :( ligger mye på siden :) ubehagelig å ligge på ryggen, dvs ryggen blir så svaiet og får for lite støtte, at jeg får vondt i korsryggen :( det hjelper hvis jeg trekker opp bena litt.. Men kan jo ikke sove sånn :p
Det er ikke bra å være så svai i ryggen, jeg har alltid vert det og trodde ikke det var noe gale, har heller ikke hatt noe problemer med det. Men da jeg gikk gravid sist var fysio veldig opptatt av det og knakk opp ryggen min til jeg lå flatt. Veeeldig deilig!

Må bare spørre.. er det høyre eller venstre siden som er den "bra" siden for gravide og ligge? ift blodtilførsel for barnet el..?

Må bare spørre.. er det høyre eller venstre siden som er den "bra" siden for gravide og ligge? ift blodtilførsel for barnet el..?

Har hørt at venstresiden er den beste for sirkulasjonen av blodet. Jeg liker best ligge på magen jeg da. Hvis jeg ligger på høyre side knekker korsryggen og halsbrannen tar nesten livet av meg. Kjenner jeg får halsbrann bare av å tenke på å legge meg over på høyre side. Hehe

Det er ikke bra å være så svai i ryggen, jeg har alltid vert det og trodde ikke det var noe gale, har heller ikke hatt noe problemer med det. Men da jeg gikk gravid sist var fysio veldig opptatt av det og knakk opp ryggen min til jeg lå flatt. Veeeldig deilig!
Ja, det kan ikke være bra når ryggen svaier i bue over madrassen.. :/ tror tyngden av babyen også gjør at korsryggen blir vond når den er så svai.. kanskje jeg burde snakke med en fysio om det da :) så kunne han knekt meg opp :)

Jeg ligger på siden, men med magen ned, så ligger liksom på magen. Har kjempedårlig samvittighet hver morgen, men regner med at jeg ikke hadde klart å ligge på magen om det var vondt for snuppa. Magen er jo ikke så fremtredende enda, så ligger på fettet, haha :P

Har hørt at venstresiden er den beste for sirkulasjonen av blodet. Jeg liker best ligge på magen jeg da. Hvis jeg ligger på høyre side knekker korsryggen og halsbrannen tar nesten livet av meg. Kjenner jeg får halsbrann bare av å tenke på å legge meg over på høyre side. Hehe
Ja var det jeg også trodde. Uffff halsbrann er IKKE kult!!!

Ja, det kan ikke være bra når ryggen svaier i bue over madrassen.. :/ tror tyngden av babyen også gjør at korsryggen blir vond når den er så svai.. kanskje jeg burde snakke med en fysio om det da :) så kunne han knekt meg opp :)
Det var vertfall likt for meg før. Vondt i korsryggen og strekke seg ut. Det er egentlig kiropraktorer som knekker. Tror heller jeg ville prøvd det... Men det må du betale for selv da.. Tipper 3ganger også er du fin igjen ;-)

Jeg ligger på siden, men med magen ned, så ligger liksom på magen. Har kjempedårlig samvittighet hver morgen, men regner med at jeg ikke hadde klart å ligge på magen om det var vondt for snuppa. Magen er jo ikke så fremtredende enda, så ligger på fettet, haha :P
Det gjorde jeg også i natt. Sååå behagelig! Tenkte på småen men konkluderte med det samme som deg ;-) zzzzzzzz :p

Samme her. Ligger også på magen til hver natt. Snur meg bare av megselv i søvne tror jeg. Beste er å ligge på magen. Jeg har lest at det er ubehagelig for deg før det er ubehagelig for baby. Så da vet vi vel. Håper jeg. Ikke ha dårlig samvittighet!

Ligger mye på sidene :)
Veksler mellom høyre og venstre, men våkner alltid på magen siden det er favoritt stillingen :)

Back
Topp