Sovestilling?

dumidalia

Gift med forumet
Jeg ligger stort sett på høyresiden på natta, noen ganger halvveis på rygg med pute under rumpa. Jeg klarer ikke å ligge kun på rygg, da blir jeg svimmel og kvalm. Og ligger jeg på venstresiden blir junior vill i magen. Han ligger med sin rygg mot min høyre side, så det er sikkert mest behagelig for han å ligge den veien på natta, ikke vet jeg. Med en gang jeg legger meg på venstre side sparker og slår han vilt rundt seg og roer seg ikke, så jeg tror ikke han liker det. Med en gang jeg legger meg til høyre igjen er han rolig.

Hvordan sover du?
Men så leste jeg i dag på fremsiden her at venstre side var best.. Jeg visste ikke at det hadde noe å si. "Visste du at den ideelle sovestillingen for deg er liggende på venstre side? Da ligger alt til rette for best mulig blodsirkulasjon, presset på blæren blir mindre, og nyrefunksjonen har best mulig forutsetning. "

Hvordan sover du?

Det er veldig likt som deg. Prøver også å ligge litt på venstre side men da blir det full fest i magen. GLEDER MEG til å kunne sove på magen igjen!!

Her er det full fres om natta uansett hvordan jeg ligger, men jeg har aldri greid å ligge på rygg.. Sover godt over på siden for ikke å få vondt i bekkenet også må jeg ha bena litt fra hverandre for å ligge stabilt, så øverste ben ligger helt opp mot magen.. Må variere mellom venstre og høyre side i løpet av natten, og da knekker det sinnsykt høyt i bekkenet mens jeg snur meg.. Ikke særlig behagelig..

Sover ikke mye om natta lengre, og det lille jeg sover kan ikke akkurat kalles kvalitetssøvn, så nå gleder jeg meg til baby kommer ut sånn at jeg kan sove godt når jeg først sover om natta, og heller være oppe en halvtime nå og da for å ta vare på babyen.. Får nok mer kvalitetssøvn da;)

Jeg kan ikke ligge på samme side for lenge for får da vondt i hofta så jeg snur meg nok ganske mye i løpe av natta, og ligger både på høyre side, venstre side og på rygg. Er det vanli at man skal føle seg uvel om man ligger på rygg-eller lenge på rygg? for det har jeg ikke merket noe av... og jeg har en ganske stor mage(er veldi kort) så bynner å lure på om jeg da er unormal??? Savner å kunne ligge mere rett på magen, har så stor mage at jeg såvidt får til å ligge i "stabilt sideleie"....

Er full fest om natta her også stort sett. Men ligger mest på høyre side med litt av dyna som "støtte" under magen. Skifter som regel litt side i løpet av natta også :)

Jeg ligger egentlig best på ryggen, men prøver å ligge litt på siden også :)

Æ ligg fortsatt på magen, men av å til i fosterstilling :)

Ikke noe unormalt hvis du fortsatt kan ligge på rygg, nei. Forrige svangerskap kunne jeg ligge på rygg helt til det siste, men denne gangen er det ganske lenge siden jeg har klart det.

Jeg har to puter under hodet, en under magen og en mellom knærne, men det er jo et styr uten like å bevege på seg, for alle putene må følge med. :)
MammatilDani, jeg får også et sinnsykt knekk i bekkenet, ble skikkelig skremt første gangen, for det var så høyt! Jeg knekker normalt sett i alle ledd, men ikke så høyt.. Det er helt sykt.. :)

Jeg ligger alltid mot høyere, med nesa mot veggen! Men ja, jeg må opp flere ganger iløpet av natta for å tisse, grusomt irriterende.. Sover ikke godt i det hele tatt, og for ikke å snakke om alle de merkelige drømmene;)

Magen <3 Thank god! Hehe... Får se om det holder helt ut, men...

Jeg kan ikke ligge på samme side for lenge for får da vondt i hofta så jeg snur meg nok ganske mye i løpe av natta, og ligger både på høyre side, venstre side og på rygg. Er det vanli at man skal føle seg uvel om man ligger på rygg-eller lenge på rygg? for det har jeg ikke merket noe av... og jeg har en ganske stor mage(er veldi kort) så bynner å lure på om jeg da er unormal??? Savner å kunne ligge mere rett på magen, har så stor mage at jeg såvidt får til å ligge i "stabilt sideleie"....
Noen får ubehag av å ligge på rygg fordi en av blodårene kommer i klem, men det gjelder ikke for alle.. Jeg blir ikke uvel av å ligge på rygg nå og ble det ikke sist svangerskap heller, så det er nok rimelig individuelt:)

Husker jordmor mente det skulle være ubehagelig å ligge på undersøkelsesbenken sist svangerskap, men jeg merket aldri noe til det:P

Jeg ligger slik jeg vil ligge, så får mageboern bare klage :P Han liker ikke at jeg ligger mot venstre (eller blir det høyre?) og heller ikke magen. Men jeg greier ikke å dy meg. Blir bare slik når jeg ligger 1 time i senga hver kveld! :P

Back
Topp