Sovestilling?

Y_lill

Glad i forumet
Lurer på - er det forskjell for babyen korleis eg ligg når eg søv? Meiner å ha høyrt noko om å ikkje sova på ryggen, men klarar ikkje hugsa kvar eller av kven. Nokon andre som har høyrt noko slikt?

(alt ein går og lurer på) Byrja å tenka på det i natt, då mini i magen byrjå å bobla rundt då eg låg halvvegs på magen.

Jeg har ikke hørt noe om det. Jeg klarer ikke ligge på sidene eller på magen over en viss tid, så jeg må ligge på ryggen. Jordmor sa bare at det ikke var farlig på magen, for ungen er så godt beskyttet :)

Hva? Er det noe også?? Glad for hver time jeg får litt søvn, og har ikke sjans dersom det ikke er "lov" å sove på ryggen :p

De sier at det ikke alltid er så heldig å sove på ryggen fordi noen nerver og blodårer kan komme i klem, men såvidt jeg vet blir det ubehagelig for deg lenge før det blir ubehagelig for babyen ;-)

Ï forrige svangerskap kunne jeg ikke ligge på ryggen de siste to månedene, ble kvalm og svimmel av det.

Det med å ligge på ryggen er ikke farlig, ikke etter deet jeg fikk høre. Da jeg lå på ryggen med min føste datter på vei, ble jeg svimmel. Og det er fordi vi har hovedpulsåre på siden, da den kommer i klem blir man svimmel. Derfor er det best for deg selv å ligge på siden, men det var når jeg var større. Og babyen tok litt mere plass:) KJenner til det å tenke på det utoligste midt på natten :) hehe :) Men jordmor sa ikke at det gikk utover barnet, men at det er ubehagelig for mor ...Men alle sier jo noe forskjellig. Men min datter er frisk og rask og er snart 6 år gammel så jeg tror min jordmor hadde rett ;)

Det er dei merkelegaste tinga ein byrjar å lura på Takk for svar jenter! Har søkt litt på nett, og funne det same som de seier - blodåre og nervar i ryggen som kan komma i klem når ein er høggravid - og det er ei stund til

Eg rullar litt rundt i løpet av natta, og har vakna eit par gonger av at mini sparkar når det kjem trykk på magen - derfor eg byrja å tenka. Når ein ser bort i frå at eg eigentleg har mest lyst på så mykje søvn som mogeleg så er det jo eigentleg ein koseleg måte å vakna på

Back
Topp