Sovested

LilleTeeniesMor

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Hvor sover deres mini?

Samsoving, bedside seng, egen seng på deres rom eller har mini flyttet inn på sitt eget rom? :)

Vi har hatt mini i sprinkelsengen som en bedside seng, og vurderer å flytte denne litt bort fra vår seng rundt når han blir 5 mnd. Kanskje satse på å ha han på eget rom når han blir 6 mnd.
 
Sover sammen med meg. Har det ikke travelt med eget rom.
 
Bedside crib. Skal antakelig hente inn sprinkelsenga i stedet for, så hun blir vant til den, og prøve oss på eget rom etterhvert, om et par-tre uker kanskje. :)
Hun ligger inntil meg en gant i blant, men hun sover bedre i sin egen seng enn sammen med meg.
 
Sprinkelseng på vårt rom :) Så lenge han ikke får forstyrret nattesøvn av at vi sover på samme rom fortsetter vi bare sånn. Har ingen plan for når han skal prøve på eget rom enda.
 
Sprinkelseng på samme rom som meg før der i vogna.
 
Hun blir lagt i egen seng før kvelden, som oftest kommer hun opp i senga med meg iløpet av natten for amming. Ofte er jeg så trøtt at det blir til at hun sover videre vedsiden av meg. Foreløpig går det bra og sove begge plasser.
 
Han har sovet på eget rom siden han var åtte uker. Skulle egentlig ha han inne hos oss mye lengre, men mannen min ble alvorlig syk fire uker etter fødsel.
Det var tøft å legge han på eget rom da, men nettene ble mye bedre, og vi lå vegg i vegg, samt babycall med video. Det var kanskje en fordel at jeg ikke fikk til ammingen heller:sorry:. Med førstemann var det mye samsoving pga amming.
 
Han sover i sprinkelseng på vårt rom, men tas over i vår seng i løpet av natta. Vi mangler et soverom så han blir nok hos oss en god stund..hvis ikke en søsken ønsker å dele.

på dagen sover han i vogn ute.
 
Vi forsøker at mini sover i sprinkelseng på vårt rom, men han havner ofte sengen tett inntil meg. Jeg synes det er veldig slitsomt å skulle ta han opp flere ganger om natta. Jeg og han sover stort sett bedre når han ligger inntil meg :Heartblue
 
Vi har vår første natt med mini i egen sprinkelseng inatt, spent på natten!
Vi har hatt noen tullete netter med ofte amming eller ofte urolig søvn, så vi får se. Kanskje det ender opp med samsoving fra kl 4 av eller noe viss det blir for gale :hilarious:
 
Vi har vår første natt med mini i egen sprinkelseng inatt, spent på natten!
Vi har hatt noen tullete netter med ofte amming eller ofte urolig søvn, så vi får se. Kanskje det ender opp med samsoving fra kl 4 av eller noe viss det blir for gale :hilarious:

hvordan gikk det? :)
 
hvordan gikk det? :)

Gikk faktisk veldig bra!

Han sovnet kl 18.15 siden siste dupp ble droppet. Sovnet fint selv mens jeg satt på vår seng 1m unna.
Våknet rundt kl 19 med litt gråt (sikkert hatt en drøm, 5 trinn), sovnet igjen etter 20 min mens jeg satt rett ved og stryket han på ryggen.
Så var det amming kl 21, 23.30, 04 (bleieskift også), og kl 08 (morgen).

Våknet litt kl 2 og kl 6, men da var det nok å gi han tutt. Var litt mer urolig kl 6 så da tok jeg han opp i vår seng, lot han roe seg ned til han nesten sovnet, og så la jeg han oppi hans seng igjen.

Så alt i alt en god natt syns jeg :)
 
Vi forsøker at mini sover i sprinkelseng på vårt rom, men han havner ofte sengen tett inntil meg. Jeg synes det er veldig slitsomt å skulle ta han opp flere ganger om natta. Jeg og han sover stort sett bedre når han ligger inntil meg :Heartblue
Åhh:joyful:. Husker hvor koselig det var med førstemann som sov i senga vår. For en lykke:).
 
Gikk faktisk veldig bra!

Han sovnet kl 18.15 siden siste dupp ble droppet. Sovnet fint selv mens jeg satt på vår seng 1m unna.
Våknet rundt kl 19 med litt gråt (sikkert hatt en drøm, 5 trinn), sovnet igjen etter 20 min mens jeg satt rett ved og stryket han på ryggen.
Så var det amming kl 21, 23.30, 04 (bleieskift også), og kl 08 (morgen).

Våknet litt kl 2 og kl 6, men da var det nok å gi han tutt. Var litt mer urolig kl 6 så da tok jeg han opp i vår seng, lot han roe seg ned til han nesten sovnet, og så la jeg han oppi hans seng igjen.

Så alt i alt en god natt syns jeg :)

For en dyktig gutt du har :)
 
For en dyktig gutt du har :)

Begynner å bli bedre og bedre!
Noen netter så er han litt vrien å få roet ned og da tar jeg han bare opp i vår seng. Dette skjer ofte rundt 4 tiden.
Vi har startet nå å få han til å sovne selv uten at jeg er i rommet. Fungert fint på de 3 duppene han har hatt idag. Spent på ikveld :nailbiting:
 
Back
Topp