Sovested på bortebesøk

Vivaliva

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Augustbarna 2021
Vi skal på tur til svigers i påsken og vår datter vil være 9 uker til den tiden. Det gjelder jo om å tenke praktisk for å kunne få plass til alt i bilen så nå tenker jeg veldig på hvor hun skal sove. Hun har 2 sovesteder nå. Hun sover i vogna/vognhardbaggen på dagen og i en bedside crib (på lammeskinn med dyne) på natta. I vogna ligger hun i en voksipose med liggeplate, som egentlig fungerer som en slags softbag. Bedside crib'en er relativt grei å slå sammen og ta med seg som reiseseng, men tar selvfølgelig noe plass. Begge steder sover hun godt i:) Det har også vært viktig for meg til nå at hun har to forskjellige steder å sove på dagtid og natt, slik at hun på sikt skjønner at det er forskjellig (men det er hun jo for liten til nå egentlig).

Det jeg sitter og tenker på nå er om vi egentlig kan klare oss med å bare ta med vogna. Jeg ser for meg 2 alternativer:

1. At hun sover i sin voksipose "softbag" ved siden av meg i senga
2. At hun sover i vognhardbaggen med lammeskinnet som hun vanligvis sover på i bedside crib'en og dyna si. Tenker at det da blir tett på hva hun pleier.
3. At vi tar med begge deler slik at det blir så tett på som hjemme, bare et annet sted.

Kunne nemlig være så fint å spare litt plass i liten bil hvis mulig;)

Noen som har noe input til vurderingene mine?:-D

Er ikke den lille turen som eventuelt vil ødelegge for senere og når babyen er 9 uker så tror jeg det heller ikke skal ha mye å bety. Ville tatt med vognbagen og for all del lammeskinnet og dyne også. Vi skal reise til mine foreldre om en ukes tid og da er min lille jente snart 6 uker. Vi tar med vogna med vinterpose til trilleturer også har vi med liten dyne til nattestid slik at vinterpose går ut og dyne går oppi vognbagen :)

Er ikke den lille turen som eventuelt vil ødelegge for senere og når babyen er 9 uker så tror jeg det heller ikke skal ha mye å bety. Ville tatt med vognbagen og for all del lammeskinnet og dyne også. Vi skal reise til mine foreldre om en ukes tid og da er min lille jente snart 6 uker. Vi tar med vogna med vinterpose til trilleturer også har vi med liten dyne til nattestid slik at vinterpose går ut og dyne går oppi vognbagen :)

Tror også vi prøver det sånn:) så lenge det er et sovested hun kjenner, så er det nok det viktigste:)

God tur da!:)

Vi har aldri hatt med noe eget sovested/reiseseng, men vi har samsovet både hjemme og borte. Og bæretøy på farten :) Er jo ulikt hva som trengs for ulike babyer, men her har vi bevisst gått inn for å slippe å dra på ting og glad det har fungert :)

Back
Topp