soveskinn

smurfen84

Andre møte med forumet
Dere som skal bruke soveskinn i senga/vognen/vogga til babyen, hvor kjøper dere det?
Et billig et på ikea eller et fra nøstebarn, barnas hus osv? Noen som erfaring med disse, og om forskjellene er store fra "billig" skinn til de mer dyre sortene?

Forskjellen på de billige og de dyre er at de billige er behandlet med kjemikalier som ikke bør komme i kontakt med sart babyhud. 

Til seng / vogn har jeg kjøpt kaiser medisinsk lammeskinn fra lilleprinsen.no 

Var det jeg tenkte, men noen mener det går helt fint med typisk ikea skinn, mens andre ikke. Så veldig bra ut det du har kjøpt, kanskje jeg går for det :) syns og de på nøstebarn er litt dyre.

Jeg har kjøpt det fra Nøstebarn. Det dekker hele sprinkelsenga, og lillemann kan bruke det i mange år fremover. Både sommer og vinter :) Selv om det koster litt mer vet jeg at både dyret og ulla har fått bra behandling, så det er verdt det :)

Jeg har langhåret og korthåret....

Kan anbefale korthåret fra barnashus iallefall fornøyd med det :) 

Jeg har kun brukt det første halve året i vogna med eldste mann, han er så varm av seg, kunne ikke bruke det mer... Samme med ullposen til vogna da vi byttet til sportsdelen, måtte bare kjøpe ny tynnere pose....

Vi kjøpte et korthåret et fra bare barn. Det kostet 599,- men det er jo ikke noe å si på prisen så lenge man vet at dette er bra for barnet når det er testet gjennom allergiforbundet. Dette skinnet var testet mye på angående krybbedød å slike ting. Dette var noe vi faktisk ikke hadde tenkt over, før noen anbefalte dette skinnet. Så nå kan lillemor sove godt på det om natten, i vuggen og i vogna uten at vi bekymrer oss så mye på om hun tåler skinnet eller ikke. Lett å holde rent er det også. Kommer det litt gulp på det er det bare og fukte en klut så går det av. Tåler også vask i maskinen godt, da det er laget slik at det skal tåle mye. :-)

Vi kjøpte også korthåret lammeskinn fra Barnas hus og gutten min bruker det i senga på sykehuset nå. Ingen har sagt noen ting om det kan være farlige kjemikaler på det, selvom vi sikkert betalte halvparten av hva det koster på f.eks Nøstebarn. Dette har vært testet, og skal være bra. 

Vi er i alle fall veldig fornøyd, og lillegutt storkoser seg i senga si =) 

Back
Topp