Soveskinn

Blistex

Forelsket i forumet
Vi vil gjerne at lillemor skal få seg et soveskinn, men det finnes jo soveskinn i mange varianter og prisklasser. Er det noen som har noen erfaring med bruk av soveskinn? "lønner det seg" feks å kjøpe de dyre (eks nøstebarn sine), eller finnes det rimeligere alternativer som er liksågode?

En mellomting kanskje? Det jeg kjøpte til lillan var vel 3-400 kr... Holder seg pent.

Dina mi har et som er kjøpt på barnas hus. Korthåret lammeskinn som er like fint etter nesten to og et halvt år. Tror det lønner seg å kjøpe litt dyrt kontra et billig som loer og blir flatt etter et halvt år.   Det er i slike situasjoner man frir til mor eller svigermor vet du;)

Vi har ett lite og ett stort fra Barnas Hus. Betalte vel 3-400 kr for det minste og 5-600 for det største. De er vasket i maskin på ullprogram flere ganger, men like fine for det! :)

Nå har jeg nylig lest et sted at det ikke er anbefalt å ha lammeskinn til å sove på i sengen pga. fare for allergi. (Lurer på om det var en broskyre fra astma og allergiforbundet) Vi har brukt våre masse både i vognen og sengen og som underlag på gulvet... Men så er vi heldigvis ikke disponert for allergi i vår familie...

Vi har hatt fra nøstebarn som vel er av de litt dyrere. Har vært kjempefornøyd og de blir hentet frem igjen. Har hatt i vugge seng og vogn (til sommerbaby). Kjøpte etterhvert også et grått fra ikea, men det er kun brukt i sportsvogn når hun var litt større. 

Dyrt eller billig, jeg ville definitivt kjøpt et korthåret (ikke langt), og et som er ment til babyer. Føler man da er sikret at det ikke er kjipe stoffer i det.

Takk for svar Mistenker at Nøstebarn sine er blant de beste, men de er jo veldig dyre, så det blir nok en tur innom Barnas Hus for å se på soveskinn. Vi har imidlertid både astma og allergi i familien... Noe å tenke på...

Tror det med allergi knyttet til lammeskinn kan skyldes ullfettet/lanolin som noen kan reagere på.

Sillebedille skrev:
Vi har ett lite og ett stort fra Barnas Hus. Betalte vel 3-400 kr for det minste og 5-600 for det største. De er vasket i maskin på ullprogram flere ganger, men like fine for det! :)

Nå har jeg nylig lest et sted at det ikke er anbefalt å ha lammeskinn til å sove på i sengen pga. fare for allergi. (Lurer på om det var en broskyre fra astma og allergiforbundet) Vi har brukt våre masse både i vognen og sengen og som underlag på gulvet... Men så er vi heldigvis ikke disponert for allergi i vår familie...

Blistex skrev:
Takk for svar Mistenker at Nøstebarn sine er blant de beste, men de er jo veldig dyre, så det blir nok en tur innom Barnas Hus for å se på soveskinn. Vi har imidlertid både astma og allergi i familien... Noe å tenke på...

Kjøpte på barnas hus til 249 mener jeg. det var på 100 kr avslag. har ikke brukt det selv men kjente og kjære anbefaler det.

her har min gutt  hatt lammeskinn i vogn og seng fra dag 1 :D kjøpte på barnas hus , korthåret :) skikkelig lammeskinn e selvrensende så trenge isje å vaskes så mye + d e varmeregulerende :D  disse fra ike osv e isje annbefalt å soves på men som kos i stuå e d ok itte annbefalinger :)

Back
Topp