Sovesituasjonen på natta

Sover fra ca 21/22 til 9/10 på helg og vekkes ca 8 på hverdager, med 1-2 amminger. Samsover. Vil ikke legges uten pupp.
 
Legger mellom 19 og 20. Sovner i senga si selv. Da sover hun til mellom 6-8 på morgen. Gir flaske og grøt til kvelds. I det siste har hun våknet masse å prøvd å gi flaske men vil nesten ikke ha så tror det er en annen grunn til at hun våkner.
 
Sovner i sengen sin mellom 18:30 og 19:30. Leggingen kan ta ca 30 min tid. Sover da til 6-7 og har 1-3 amminger i løpet av natten. Noen ganger våkner hun og er våken i en times tid midt på natten og.
 
Legges kl 19 og sover til ca. 7. Våken hver 2-3 time for mat. Er av og til mye urolig på natt.
 
Legges mellom kl.18.30 og 19.30, ammer på rommet, men sovnet i sin egen seng. Vi sitter ved siden av sengen, putter tutten i og holder i hånden ved behov. Tar mellom 10 og 30 min før han sovner. Våkner 3-4 ganger for mat, men syns han sover urolig om natten, må ofte bort og sjekke om han er våken da han ligger og virrer.
 
Får pupp på soverommet cirka kl 19, legges så i bedsidecrib. Sovner innen 30 min. Får mat cirka 3 ganger og sover til ca kl 08. Hender at jeg tar henne over i min seng tidlig på morgenen da jeg synes det er så koselig pluss at hu kanskje sover en time lengre da:)
 
Varierer litt fra dag til dag, men sovner som regel rundt kl.21. Får melk og grøt før legging. Siste uken har han faktisk sovet hele natten uten mat. Våkner mellom 07-08.
Vi hadde en fin rutine på legging hvor det gikk fint å legge han i sin egen seng og at jeg lå vedsiden av han til han sovnet...pleide ta 5-10 min. Siste dagene har han derimot nektet dette og han må sovne på meg.
 
Her i gården legges ho mellom 19-20 og det tar ca. 1 time før ho sover godt. Ho får pupp før ho legges. Ho sovner flere ganger i løpet av den timen, men våkner igjen og trenger enten pupp eller smokk for å sovne. Vi samsover da ho trenger puppen for å sovne igjen ca. 5 ganger i løpet av natta. Vi har ett skift i løpet av natta også.
 
Her i gården legges ho mellom 19-20 og det tar ca. 1 time før ho sover godt. Ho får pupp før ho legges. Ho sovner flere ganger i løpet av den timen, men våkner igjen og trenger enten pupp eller smokk for å sovne. Vi samsover da ho trenger puppen for å sovne igjen ca. 5 ganger i løpet av natta. Vi har ett skift i løpet av natta også.
Ungen sov godt i bedside crib med bare 1-2 oppvåkninger i flere uker før 4. utviklingstrinn oppstod og det å sove i sidesenga ikke var aktuelt lenger.
 
Her har vi samsovet hele tiden (prøvde et par netter i egen seng, det gikk dårlig, så jeg gadd ikke å kaste bort nattesøvnen på tilvenning). Vi legger oss sammen rundt 21:00 og da får hun pupp, så smokk når hun slipper puppen, og så ligger hun gjerne og spreller i 5-10 minutter før hun sovner, mens jeg surfer på telefonen eller leser en bok. Hun våkner antagelig for pupp en gang eller to de fleste netter, men jeg våkner jo omtrent ikke av det. Våkner for morgenen rundt 07:30 når storesøster står opp.
 
Grøt, bad og pupp fra kl.19. Legges i egen seng rundt 20.30, og sovner rundt 21. Våkner 1-2 ganger for mat i løpet av natten. Sover som regel til 08.30. :)
 
Her tas kveldstelll kl.18, da er grøt gitt kl.17 ca. Ammes på soverommet og legges i engen seng med smokk. Bruker alt fra 5 til 40 minutt på å sovne ordentlig. Sover da til alt fra 6-8 med amming ca hver annen time.
 
Vi legger rundt kl 20, gjerne en flaske rett før leggetid (Prøvd grøt, men det er for tiden ikke populært). Da sover han som regel til kl 7, får flaske en gang på natta. Da er han kjempesulten :)
 
Hvor lange søvnøkter har ammebarna nå?
 
Legges kl.18.30. Våkner hver ca hver 3-4 time, altså 2-3 ammingen før morgen starter rundt kl.05.30 for tiden.
 
Legging kl. 19. Våkner mellom 1 - 3 ganger i løpet av natta for mat. Morgen starter mellom kl. 5-7.
Legges kl.18.30. Våkner hver ca hver 3-4 time, altså 2-3 ammingen før morgen starter rundt kl.05.30 for tiden.
Så omtrentlig som her. Legges 18.30-19, men varierer hvor lang tid det tar. Som regel en-to amminger før jeg legger meg og så varierer det etter det...
 
Back
Topp