Soverutiner

Bkno7397882

Andre møte med forumet
Hvilke rutiner har dere?

Hvilke klokkeslett og hvor mange ganger sover baby i løpet av dagen?

Hvordan tilrettelegger dere for søvn dersom dere har eldre søsken?
 
Er litt tidlig med ordentlige rutiner. Han sover når han vil på dagen :) på natten sover han fra 20/21 ish til 07:30 ish :)
 
Ingen rutiner enda her. Han sover når han blir trøtt.

Om natten sover han litt lengre hver gang han sover. Da 2-3t i strekk med amming i mellom. Når han våkner på natt spiser han bare og sovner igjen. Når han våkner på dagtid er han våken alt fra 1 til 3t før han blir trøtt og må sove igjen.

Tenker å se det litt an, men tanken er å begynne med mer rutiner når han er rundt 3mnd. Han er nå 7 uker :)
 
Stresser ikke med rutiner denne gangen - men litt rutiner blir det uansett siden vi har ei på 2 fra før så dagen vår har en fast rytme. Vi står opp kl 07 og legger oss kl 21.30 hver dag. Sover somregel en lang hvil (1-2 timer) fra kl 08.30, og en ny lang hvil hvil ca én time etter han våkner etter første hvil. Resten av dagen sover han litt her og litt der ettersom storesøster da er hjemme fra barnehagen. Sover gjerne i vogna eller bæreselen når vi er på lekeplassen etter middag.
 
på natten sover han fra 20/21 ish til 07:30 ish :)
Sover han allerede gjennom natten?? Hvis ja, hvordan i huen har du fått det til??

ellers prøver vi (og failer) med soverutiner.. mini er 7u.
Vi tar en trilletur halv9-10 på formiddagen. Prøver å få han til å få 2-3h mellom 11-14:30 (Det begynner å komme seg, men må trilles)
Prøver på en kvil i 16 tiden. Starter leggerutine rundt kl 19 (amme, bytte bleie, nattas, sengen, sang.) vi prøver å forlate rommet etterpå så han skal finne søvnen, det skjer ytterst sjeldent. Han sovner som oftest ikke før 20:30-21.

mat kl 22, så sover han som oftest til rundt 2, etter det er det amming alt mellom hver time til hver 3. Time før vi står opp kl 7.
 
Aner ikke! Ikke tenkt etter... Har 2 eldre som sover på dagen også når de blir trøtte... hver dag er ulik- og det er OK for meg! Kjører eldste i BHG en eller annen gang når yngste er ganske mett og fornøyd. Gleder meg selvsagt til litt mer forutsigbarhet, og satser på at det kommer snart... ho er 7 uker og sover OK på natt med et par påfyll bare uten noe ståk, så det er behagelig....
 
Sover han allerede gjennom natten?? Hvis ja, hvordan i huen har du fått det til??

ellers prøver vi (og failer) med soverutiner.. mini er 7u.
Vi tar en trilletur halv9-10 på formiddagen. Prøver å få han til å få 2-3h mellom 11-14:30 (Det begynner å komme seg, men må trilles)
Prøver på en kvil i 16 tiden. Starter leggerutine rundt kl 19 (amme, bytte bleie, nattas, sengen, sang.) vi prøver å forlate rommet etterpå så han skal finne søvnen, det skjer ytterst sjeldent. Han sovner som oftest ikke før 20:30-21.

mat kl 22, så sover han som oftest til rundt 2, etter det er det amming alt mellom hver time til hver 3. Time før vi står opp kl 7.

Haha jeg har vært veldig heldig denne gangen. Han sov natten gjennom fra dag én!
Mens storesøstra sov ikke ordentlig før ho var 3 år :hilarious: to vidt forskjellige barn.
Så dette er ikke noe jeg har gått inn for altså. Det har bare blitt sånn :angelic:
 
Vesla er 6 uker. Siste dagene har hun spist siste flaske rundt 21/22 og sover til alt fra 0530-0730 Fikk helt ny baby som sov godt på melkefri mme
 
Min legger seg mellom 21-22 og våkner 08-09.
Ellers på dagen sover han litt her og der etter som han e trøtt. På kvelden prøver jeg å holde han våken så han blir godt trøtt før leggetid.
Han våkner mellom 1-2 ganger på natta.
 
Min sliter med å sove om dag for eldre søsken freser rundt, men hun sover kjempegodt om natta og spiser aldri mellom 22 og 07 og er ganske fornøyd så da er det jo ikke noe krise... hun hadde selvfølgelig fått mat hvis hun ba om det, men hun sover som en sten. dette er tredjemann og de to eldste er mye mer våkne på natta akkurat nå enn babyen... ganske irriterende!
 
Min gutt er 14 uker nå, og selv om jeg føler vi har noen rutiner er det fortsatt litt unntakstilstand. Vi våkner som regel kl08 og står opp og drikker kaffe med pappaen før han drar på jobb. Så legger vi oss og sover forhåpentligvis en times blund sammen. Så står vi opp, steller oss og spiser, før vi ofte triller en tur. Noen ganger sover han en halvtime, andre ganger kan vi klare to halvtimesblunder i vogna. Så går vi hjem, og etter en times tid tar enten jeg eller pappaen han i bæresele sånn at han får seg en liten times blund til. Noen ganger er han våken mens vi spiser middag sånn rundt kl18, andre ganger sover han fortsatt i sela. Så spiser han, vi tar kveldsstellet, også er det tilbake i bæresele mellom kl19-20 en gang. Da sover han i flere timer, men vi har begynt å få til å legge han i sengen vår sånn mellom kl20-21 en gang sånn at vi kan få litt alenetid. På natta sover han ofte fint, våkner et par ganger for å spise/ skifte bleie, men andre netter kaver og styrer han jevnt og trutt hele natta. Denne natta var sånn, og jeg er helt utslitt i dag. Er i tillegg aleine med han hele dagen og kvelden siden pappaen er på noe med jobben. Måtte felle en liten tåre i sta når jeg ikke fikk han til å sove, og jeg var så sliten og trøtt av all bæringa. Gleder meg til han kan legges i senga og sovne der, slitsomt å måtte bære for at han skal sovne. Skjønner ikke hvordan alenemødre får det til!
 
Back
Topp