Soverutiner??

LLR4

Blir kjent med forumet
Når på dagen sover babyene deres? Og hvor lenge? Når legges de på kvelden?

Legger vesla 19 kvar kveld. På dagtid varierer det litt alt etter kor tidleg me står opp. Den første lurer er 1-1,5 timar etter at me har stått opp, den kan vare opp til 2 timar. So blir det småblunder på 15-30 min fleire gonger i løpet av dagen. Vesla vår søv i grunnen lite på dagtid, likar best å sove på natta, gjerne til 8-9 om morgonen :)

Jeg gir siste flaske kl 20.00, og da sovner hun rundt 20.15-21. På dagen kan det være litt forskjellig. Vi våkner ca 07.00 på morningen, og da er hun kjempetrøtt kl 09.00 igjen og kan da sove 1, 2 eller 3 timer! Så sovner hun 13-14-14.30 og sover til 16-16.30 :-)

Baby legges 19.30 omlag. Våkner 00 og 04 for mat. Våkner 7.30 om morgenen, men noen dager kan baby sove videre til 09. På dagtid sover baby lite. 30 min i strekk er maks pt. Hvordan er det hos dere, da? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Han er sjelden i seng før kl 22 - 22.30, jeg syns det er litt for sent.. Hvis jeg er heldig så sover han 3-4 timer på starten av natta, men som regel spiser han hver andre time natta gjennom. Oftere på nattmorgenen. Våkner skikkelig mellom 06.30 og 07.30 når storebror kommer inn til oss, sovner igjen etter en times tid og sover en halvtime/time. Da varierer det om han er våken en stund el om han bare spiser og sover videre utover formiddagen. Neste ordentlige våkenperiode på kanskje et par timer er rundt kl 13 - 14. Så sover han en dupp på halvannen - to timer kanskje på ettermiddagen. Hvis vi går ut og han kan sove i vogna mens vi triller eller leker med storebror så sover han godt og lenge, ellers sover han som regel i lekegrinda. Helst med litt støy rundt seg ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hun legges eng ang mellom 19 og 21 og sover til 6-8 om morgenen. Noen slitsomme dager er det natta kl 18. Kommer veldig an på når samboeren min har alarm på. Hun våkner av den. Så sover hun noen timer på dagen. Vi har ingen faste rutiner enda. Inntil videre funker dette veldig bra.

Mini våkner alt mellom sju og ni. Sover en 30min -1t mellom 9 og 11. Sover en time to mellom 12 og 14. Sovner gjerne igjen 20min-2t rundt kl fire. Legger seg for kvelden alt mellom kl halv sju og halv ni. Det er han som styrer shovet. Når vi merker at han begynner å bli trøtt så er det leggings. Han spiser mat og bytter til pysj mellom seks og halv åtte en gang.

Her soves det på natten fra 20 til ca 02-03, så frem til ca 05-06. Så slumret vi i sengen frem til 08..
På dagen er første hvilen fra 09, så fra rundt 13, så fra rundt kl 16 igjen.. Hver soveøkt på dagen er på ca 2 timer..
Med andre ord, han sover fortsatt MYE!! Lurer på når det snur? Men foreløpig er det deilig for mor å få gjort litt innimellom:) men gleder meg til vi får mer kose og leketid på dagen:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp